וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ספסור ברגעים פרטיים": נהג חברת אבטחה נתבע על הקלטת יאיר נתניהו

חברת "מודיעין אזרחי" הגישה כתב תביעה של 250 אלף שקלים נגד עובד החברה לשעבר שלטענתה הקליט את יאיר נתניהו. בכתב התביעה צוין כי העובד, רועי רוזן, התחייב לשמור על סודיות בעבודתו. עו"ד החברה: "תופעת ההקלטות הפכה קשה ומטרידה"

עריכת וידאו: ניר חן

חברת "מודיעין אזרחי" הגישה היום (שני) כתב תביעה בסך 250 אלף שקלים נגד עובד החברה לשעבר, רועי רוזן, שלטענתה הקליט את יאיר נתניהו וחבריו ומכר את ההקלטות ל"חברת החדשות". בכתב התביעה לא מפורט כיצד נודע לחברה כי רוזן הוא מי שהקליט את בנו של ראש הממשלה. כמו כן, נכתב בו מפורשות כי לחברה לא ידוע כיצד הקליט רוזן לכאורה את השיחה, והאם יש בידיו הקלטות נוספות.

התביעה הוגשה לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים על ידי עורכי הדין יעל דולב, אדם עדי ואלי בלושבסקי ממשרד גרוס (GHK). "סיפור המעשה שלפנינו מגולל מסע, מתוכנן ככל הנראה, של תיעוד במסתרים של אורחות חייו הפרטיים של בנו של ראש הממשלה, מר יאיר נתניהו", נכתב. "לאחר מכן, בבחינת הוספת חטא על פשע - ניסיון לספסר תמורת מזומנים ברגעים הפרטיים והדיסקרטיים של יאיר נתניהו, עד אשר מצא כלי תקשורת שהיה מוכן לשלשל לידי הנתבע שלמונים תמורתם".

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו על הקלטת בנו: "הסתלבט על חבר, חינכנו לכבד נשים"
סערת ההקלטות: "שחיתות רקובה"; יאיר נתניהו: "זו לא דרכי"
סבב מועדוני החשפנות של יאיר נתניהו: "אבא סידר לכם מיליארדים, ואתה מתווכח איתי?"

בנימין נתניהו, יאיר נתניהו. אבי אוחיון לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
יאיר נתניהו ואביו, ראש הממשלה בנימין נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון לע"מ

בכתב התביעה מצוין כי בעבר עבד כחוקר פרטי ברישיון וכי עם קליטתו לעבודה בחברה הוא עבר סיווג ביטחוני, שבמסגרתו התחייב בין השאר לשמור על סודיות. עוד נכתב כי בתחילה עבד בשמירה ובאבטחת בתי שרים ובכירים, ורק לאחר מכן כנהג מבצעי במשרד ראש הממשלה. לפי כתב התביעה, "העוסקים במשימות מסוג זה נדרשים לדיסקרטיות מוחלטת מכיוון שהם עשויים להיחשף במהלך עבודתם לסודות אשר גילויים עלול לסכן את ביטחון המדינה או את האישים המאובטחים".

עו"ד יעל דולב, ראש מחלקת דיני עבודה במשרד גרוס שהגישה את התביעה, אמרה כי "תופעת ההקלטות הפכה לתופעה קשה ומטרידה במערכת יחסי העבודה. כולם מקליטים את כולם. לא זו הדרך לקיום יחסי עבודה אמינים והוגנים. לדברי עו"ד דולב, "המקרה שלנו הוא אמנם מקרה קיצון של שימוש לא נאות, בלשון המעטה, של תופעת ההקלטות, אך אני מקווה שבין הדין יגיד את דברו כנגד תופעה פסולה זו".

חדשות 2. יח"צ,
"הייתה מוכנה לשלשל מזומנים". חברת החדשות/יח"צ

מיד עם התפוצצות הפרשה הגישה חברת "מודיעין אזרחי" תלונה במשטרה נגד רוזן באשמת ביצוע האזנת סתר בלתי חוקית. התביעה מתייחסת גם למשא ומתן שרוזן ניהל לכאורה עם גופי תקשורת שונים לפני שמכר את ההקלטות לחברת החדשות, תוך שהיא מסתמכת על פרסום בוואלה!NEWS. זאת, אף שבידיעה לא נטען כי רוזן הוא המקור. "בהתאם לפרסום באתר האינטרנט 'וואלה' מיום 11 בינואר", נכתב, "הנתבע ניהל משא ומתן עם מספר גופי תקשורת מתוך תקווה למכור את ההקלטה למרבה במחיר, ולבסוף הסכימה חברת החדשות לשלם לו סכום של כ-50,000 ¤ עבורה".

בעבר פורסם בעמוד הפייסבוק של יואב אליאסי, "הצל", כי רוזן הוא מי שהקליט את נתניהו הבן. בתגובה שלח רוזן מכתב לאליאסי באמצעות עו"ד יובל אדלר ממשרד עוה"ד בן ארי, פיש, שבו טען כי "הדברים האמורים הינם חסרי בסיס לחלוטין", ודרש להסיר את הפוסט. עם זאת, הפוסט לא הוסר עד היום. עו"ד אדלר אמר לוואלה!NEWS כי הוא לא מייצג כיום את רוזן. כמו כן, עו"ד בועז קניג, שהתראיין בתקשורת כמי שמייצג את המקליט, טען היום כי הוא אינו מכיר את רוזן.

השיחה הוקלטה במהלך קיץ 2015, ערב חתימת מתווה הגז. במהלך הבילוי, נתניהו לווה על ידי מאבטח ונהג שרד כשהוא משוחח עם חבריו במהלך ליל בילויים שבו עברו בין מועדוני חשפנות בתל אביב. בהקלטות נשמע נתניהו הבן יחד עם חבריו, ניר מימון – בנו של טיקון הגז קובי מימון, ורומן אברמוב – המשמש כנציגו של המיליארדר האוסטרלי ג'יימס פקר בישראל. בין השאר נתניהו הבן נשמע אומר לבנו של מימון: "אבא שלי סידר לאבא שלך 20 מיליארד דולר, נלחם בכנסת, ואתה מתווכח איתי על 400 שקלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully