וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העולם סוער מפסגת טראמפ וקים, אך בצפון קוריאה לא שמעו עליה

12.3.2018 / 22:36

כלי התקשורת של המשטר טרם התייחסו להסכמתו של נשיא ארה"ב להיפגש עם המנהיג, וקוריאה הדרומית סבורה כי זה נובע מתוך משנה זהירות של פיונגיאנג. טילרסון אמר כי הוא מצפה לשמוע ישירות מפיונגיאנג ונשיא סין קרא להפגין סבלנות ולנצל את ההזדמנות

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

קוריאה הצפונית טרם הגיבה להסכמתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לקיים פסגה עם המנהיג קים ג'ונג און - כך מסר היום (שני) דובר משרד האיחוד של קוריאה הדרומית, שהסביר כי ככל הנראה זה נובע מרצונה של השכנה מצפון לנקוט זהירות ביחס לעמדתה על הפגישות הקרובות.

התקשורת בקוריאה הצפונית, שמשמשת שופר של המשטר, הזכירה את ביקורה של המשלחת מסיאול בשבוע שעבר, אך ההזמנה שהעביר קים לטראמפ ולנשיא קוריאה הדרומית מון-ג'ה אין לא סוקרה. קים אמור לשוחח עם טראמפ ועם מון על תכנית הגרעין של ארצו, שגררה סנקציות ובידוד בינלאומי.

"לא ראינו או קיבלנו תגובה רשמית מהמשטר בקוריאה הצפונית ביחס לפסגת קוריאה הצפונית וארצות הברית", אמר בייק תה-יון, דובר המשרד, במהלך מסיבת עיתונאים שגרתית. "אני חש שהם מטפילם בנושא הזה בזהירות וכי הם זקוקים זמן כדי לארגן את עמדתם".

לקריאה נוספת
טראמפ על המפגש עם קים: "יכול להוביל להסכם הטוב ביותר לעולם"
ארה"ב מבהירה: טראמפ לא ייפגש עם קים ללא צעדים ממשיים
עם נודלס ובדיחות אישיות: הפגישה ההיסטורית שהובילה לפסגת טראמפ-קים

קוריאה הצפונית הציגה את שיגור הטיל לשמי יפן, ספטמבר 2017. רויטרס
בעולם ממתינים בדריכות. קים צופה בשיגור טיל בשנה שעברה/רויטרס

שר החוץ של ארצות הברית רקס טילרסון אמר כי וושינגטון מצפה לשמוע ישירות מפיונגיאנג וכי יש כמה צעדים הכרחיים שיש לנקוט כדי להסכים על מיקום הפסגה ועל היקף השיחות. הוא לא פירט מעבר לכך.

גם הבית הלבן שלח מסרי הרגעה, ואמר כי הוא מצפה שהפסגה תתקיים כמתוכנן חרף השתיקה של פיונגיאנג. "קיבלנו את ההצעה. קוריאה הצפונית הבטיחה כמה הבטחות ואנחנו מצפים שהיא תקיים אותן כך שהמפגש יתקיים כמתוכנן", אמרה דוברת הבית הלבן, שרה סנדרס.

עוד באותו נושא

כש"איש הטילים" ייפגש עם "הזקן הסנילי": כרוניקה של איומים וציוצים

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, משיב לשאלת על צפון קוריאה, במהלך מסע"ת בבית הלבן בוושינגטון, ארה"ב  10 במרץ 2018. רויטרס
מצפה לפסגה עם קים. טראמפ/רויטרס

בינתיים, ראשי המשלחת של קוריאה הדרומית, שקיבלו בשבוע שעבר את הזמנת קים, מבקרים בסין וביפן השבוע כדי לעדכן את השכנות על ההתפתחויות. היועץ לביטחון לאומי הדרום קוריאני, צ'אנג יו-יונג, שעמד בראש המשלחת, יגיע מחר לרוסיה אחרי שנפגש היום עם נשיא סין שי ג'ינפינג. בשיחתם, אמר שי לצ'אנג כי חצי האי הקוריאני עומד בפני הזדמנות חשובה.

נשיא סין קרא לכל הצדדים להפגין סבלנות ו"חכמה פוליטית" כדי להביא לחידוש השיחות. שי הביע תקווה להתקדמות של ממש בשיחות בין קוריאה הצפונית לבין קוריאה הדרומית וארצות הברית על פירוז חצי האי. צ'אנג הודה לסין על תפקידה במאמצי התיווך בין הצדדים.

אל יפן, הספקנית יותר לגבי הצלחת המגעים הדיפלומטיים עם קוריאה הצפונית, הגיע ראש המודיעין הדרום קוריאני, סו הון. הוא נפגש עם שר החוץ טארו קונו, והשניים סיכמו על המשך הפעלת הלחץ על פיונגיאנג עד שזו תנקוט צעדים קונקרטיים. סו אמור להיפגש מחר עם ראש הממשלה שינזו אבה ועם בכירים נוספים בטוקיו.

(עדכון ראשון: 17:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully