וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם נודלס ובדיחות אישיות: הפגישה ההיסטורית שהובילה לפסגת טראמפ-קים

10.3.2018 / 6:30

שליט קוריאה הצפונית התבדח על תדמיתו בפגישה עם המשלחת מסיאול והיה מודע לכינויים שלהם זכה מצד טראמפ, כמו "איש הטילים הקטן". בנוסף הוא היה הראשון להעלות לדיון נושאים רגישים ובכך אותת כי "המאמצים ההדדיים התחילו להשתלם"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און התבדח על תדמיתו בתקשורת הבינלאומית בעת שהגיש לאנשי המשלחת מקוריאה הדרומית משקאות אלכוהוליים מתוצרת מקומית ואטריות קרות במהלך ביקורם ההיסטורי בפיונגיאנג השבוע - כך אמרו שני גורמים בממשלה בסיאול. ראש לשכת הביטחון הלאומי בסיאול, צ'אנג ווי-יונג, שעמד בראש המשלחת עדכן אמש כתבים בבית הלבן בפריצת דרך דרמטית. לדבריו, במהלך הפגישה קים התחייב לוותר על הנשק הגרעיני ואמר לנציגי הממשל מקוריאה הדרומית כי הוא מעוניין להיפגש עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

לדברי אחד הגורמים, קים זכה שוב ושוב לכינויים שונים מצד טראמפ, כמו "איש הטילים הקטן", והיה בנוסף "מודע מאוד" לדימוי שלו, הגיב "באופן רגוע" לדברים שנאמרו עליו וגם התבדח על כך מדי פעם. גורמים בקוריאה הדרומית אומרים כי טראמפ וקים מתכננים להיפגש עד סוף חודש מאי הקרוב - פגישה ראשונה אי פעם בין נשיא אמריקני מכהן למנהיג ומנהיג צפון-קוריאני.

עוד בוואלה! NEWS:
בדרך לפסגה היסטורית: טראמפ הסכים להיפגש עם קים ג'ונג און
דרום קוריאה: שליט הצפון מוכן לדון עם ארה"ב על תכנית הגרעין
כש"איש הטילים" ייפגש עם "הזקן הסנילי": כרוניקה של איומים וציוצים

שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בפגישה עם בכירים בקוריאה הדרומית, מרץ 2018. רויטרס
היה הראשון להעלות את עניין התרגיל הצבאי. קים בפגישה עם בכירי קוריאה הדרומית/רויטרס

המתיחות עם קוריאה הצפונית הגיעה לשיאה בשנה שעברה בעקבות שורה של ניסויי טילים שערכה פיונגיאנג. אך בתקופה האחרונה היחסים בין הדרום לצפון השתפרו, אחרי שמשלחת מפיונגיאנג השתתפה במשחקי החורף בפיונגצ'נג שבקוריאה הדרומית, בחודש שעבר. קים יו ג'ונג, אחותו של מנהיג קוריאה הצפונית, עמדה בראש המשלחת ונפגשה עם נשיא קוריאה הדרומית, מון ג'ה-אין, והזמינה אותו להיפגש עם אחיה.

גורם רשמי בבית הכחול בסיאול אמר כי במהלך ביקור המשלחת השבוע אמר קים לנציגי הדרום כי מון יכול לנוח כעת בלילות, לאחר שפיונגיאנג החליטה שלא לערוך ניסויים גרעיניים או ניסויי טילים בזמן שהשיחות נמשכות. "לנשיא מון היה קשה בישיבות של המועצה לביטחון לאומי עם שחר, בכל פעם ששיגרנו טילים", צוטט קים באומרו בארוחת ערב שקיים עם הדרום-קוריאנים. "אם השיחות אי פעם ייפסקו והעוינות תופיע, מון ואני נוכל לפתור זאת בקלות בשיחת טלפון", הוסיף קים על הטלפון האדום ששתי הקוריאות מתכננות להתקין, לראשונה, כדי לחבר בין קים מון.

עוד באותו נושא

ארה"ב מבהירה: טראמפ לא ייפגש עם קים ללא צעדים ממשיים

לכתבה המלאה
מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און עם ראש לשכת הביטחון הלאומי של קוריאה הדרומית, צ'אנג ווי-יונג, 6 במרץ 2018. רויטרס
התחממות ביחסים. קים וראש המשלחת של קוריאה הדרומית/רויטרס

הגורם הרשמי הוסיף כי קים היה הראשון להתייחס לנושאים רגישים בפגישה, כולל חידוש התרגיל הצבאי המשותף לקוריאה הדרומית וארצות הברית, שנדחה בשל אולימפיאדת החורף. "זה היה השלב שבו ידענו שהמאמצים ההדדיים התחילו להשתלם", אמר אחד המשתתפים בביקור.

ממשלו של קים אף הכין רשימה של מאכלים צפון-קוריאניים שפקידי הדרום ציינו בזמן ביקור אחותו בסיאול בזמן משחקי החורף. ביום הראשון של הביקור הגישו לחברי המשלחת תבשיל צפון-קוריאני וביום השני אטריות קרות, מזון נוסף שבו מתמחים בקוריאה, אמר גורם רשמי בבית הכחול. הוא הוסיף כי קים וחברי המשלחת חלקו כמה בקבוקי יין. "הבקבוקים המשיכו להגיע", אמר גורם אחר.

הגורמים סיפרו כי האורחים מהדרום לא ראו בקרבתם את נציגי המשטר שנוהגים לעקוב אחר המבקרים במדינה המבודדת והם יכלו לנוע בחופשיות בשטח המלון. בארוחת הערב ביום הראשון לביקור הם גם יכלו לראות מקרוב את היחסים בין קים לרעייתו רי סול-ג'ו. "הם נראו די קרובים זה לזה, הוא לא נראה כמו בעל שמרן", אמרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully