וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום קוריאה: שליט הצפון מוכן לדון עם ארה"ב על תכנית הגרעין

6.3.2018 / 14:08

ראש המשלחת ששבה מביקור היסטורי בפיונגינאג אמר כי קים ג'ונג און אמר שהוא מעוניין במו"מ עם וושינגטון וכי הוא יהיה מוכן להקפיא את הניסויים במהלכו. עוד סוכם על מפגש בינו לבין נשיא דרום קוריאה. טראמפ: זאת עשויה להיות תקוות שווא, אבל אנחנו מוכנים

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און מוכן לקיים שיחות עם ארצות הברית על תכנית הגרעין שלה ותקפיא את הניסויים הגרעיניים אם השיחות יצאו לדרך - כך אמר היום (שלישי) ראש המשלחת מקוריאה הדרומית, שנפגשה עם קים, לאחר שובו למדינה. עוד סוכם על הקמת קו חם בין קים לנשיא קוריאה הדרומית, מון ג'ה-אין, לקראת פגישתם בחושד הבא.

המשלחת הדרום קוריאנית כללה עשרה חברים, בראשם ראש לשכת הביטחון הלאומי, צ'אנג ווי-יונג, וכן ראש המודיעין הלאומי, סו הון. היא נחתה אתמול בפיונגיאנג במטרה לעודד פתיחת דיאלוג בין קוריאה הצפונית לארצות הברית. לפי צ'אנג, שתי הקוריאות, שנמצאות במצב טכני עדיין במלחמה אך נהנות משיפור ביחסים מאז משחקי החורף, יקיימו בחודש הבא פסגה ראשונה זה יותר מעשור בכפר הגבול פנמונג'ום.

לקריאה נוספת בנושא
לראשונה מאז עלה לשלטון: קים נפגש עם בכירים מדרום קוריאה

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און עם ראש לשכת הביטחון הלאומי של קוריאה הדרומית, צ'אנג ווי-יונג, 6 במרץ 2018. רויטרס
קים וראש המשלחת של קוריאה הדרומית/רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שאיים בשנה החולפת להחריב את קוריאה הצפונית, הסתפק בתגובה "נראה מה יקרה" אחרי הודעתה של סיאול על תוצאות המפגש - הראשון בין קים לבין נציגים מקוריאה הדרומית מאז עלה לשלטון ב-2011. הפעם האחרונה שבה הגיעו גורמים מסיאול לפיונגיאנג הייתה ב-2007.

בהמשך, הוסיף טראמפ בציוץ נוסף בטוויטר: "ייתכן שהושגה התקדמות בשיחות עם קוריאה הצפונית. לראשונה אחרי שנים רבות, נעשה מאמץ רציני מצד כל הצדדים. העולם צופה וממתין. ייתכן שזו תקוות שווא, אך ארצות הברית מוכנה להגיב בתקיפות בכל כיוון".

sheen-shitof

בצל המלחמה

מחסור במזון לחג אצל אלפי משפחות נזקקות בצפון. כך תוכלו לסייע

בשיתוף פתחון לב

קוריאה הצפונית הכריזה פעמים רבות כי היא לא תוותר על נשקה הגרעיני, שאותו היא רואה ככלי הרתעה חיוני מול איומיה של ארצות הברית לפלוש לשטחה. ארצות הברית, המחזיקה ב-28,500 חיילים בדרום מאז תום מלחמת קוריאה בשנות ה-50, דוחה את הטענות הללו.

עם זאת, לפי ראש המשלחת הדרום קוריאנית, "קוריאה הצפונית אמרה בבירור כי היא מוכנה לפירוז חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני וכין אין סיבה להחזיק בו אם האיומים נגדה יוסרו והמשטר שלה יובטח".

עוד אמר צ'אנג כי הצפון הבטיח לא לקיים ניסויים בזמן שיחות עם הקהילה הבינלאומית. פיונגיאנג לא ביצעה שום ניסוי מאז נובמבר האחרון. לדבריו, "בצפון סבורים כי הם יוכלו לקיים שיחות כנות עם ארצות הברית על פירוז ועל נורמליזציה ביחסים בין קוריאה הצפונית לארצות הברית".

צ'אנג ימשיך לארצות הברית, לסין ולרוסיה כדי לעדכן אותן על תוצאות המפגש, כשראש המודיעין יבקר ביפן.

חברי המשלחת מקוריאה הדרומית נוחתים בדרום קוריאה, 6 במרץ 2018. רויטרס
העבירו מסרים מסיאול. חברי המשלחת מדרום קוריאה עם שובם למדינה, היום/רויטרס

היחסים בין הדרום לצפון השתפרו בתקופה האחרונה, אחרי שמשלחת מפיונגיאנג השתתפה במשחקי החורף בפיונגצ'נג, שבקוריאה הדרומית, בחודש שעבר. קים יו ג'ונג, אחותו של מנהיג קוריאה הצפונית, עמדה בראש המשלחת ונפגשה עם נשיא קוריאה הדרומית, מון ג'ה-אין, והזמינה אותו להיפגש עם אחיה. היא נפגשה אתמול עם הנציגים מסיאול, שנועדו גם עם אשתו של קים ג'ונג און ועם גורמים בכירים אחרים.

לפי דיווח בסוכנות הידיעות הרשמית של קוריאה הצפונית, קים אמר בפגישה עם נציגי הדרום כי הוא רוצה "לקדם נחרצות" את שיפור היחסים בחצי האי ולדחוף למען איחודו. "אחרי ששמע את כוונתו של הנשיא מון לקיים פסגה, הוא החליף דעות והגיע להסכם משביע רצון", דיווחה סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית, מבלי לפרט לאיזה הסכם הגיעו. .

לפני שהגיע לשיחות בפיונגיאנג, אמר ראש המשלחת צ'אנג כי הוא ויתר הנציגים יעבירו מטעמו של הנשיא מון את המסר על רצונו לפירוז חצי האי מנשק גרעיני ולשלום קבע.

עוד דווח בסוכנות הידיעות הרשמית של קוריאה הצפונית כי קים ג'ונג און נתן הוראות לנקיטת "צעדים מעשיים" ביחס למכתב שהועבר מטעמו של מון, מבלי לפרט. "הוא גם נתן את דעתו ביחס לשורת נושאים הקשורים להפגת המתיחות הצבאית בחצי האי הקוריאני ולקיום דיאלוג ושיתוף פעולה מגוונים".

התרגיל הצבאי בין ארה"ב לדרום קוריאה יתקיים כרגיל

במהלך הביקור השבוע, גורם בכיר בסיאול אמר כי נאמר לקוריאה הצפונית כי אין אפשרות לדחות שוב את התרגיל הצבאי המשותף לקוריאה הדרומית ולארצות הברית, שכבר נדחה לקראת משחי החורך בחודש שעבר. התרגיל אמור להתקיים בחודש הבא, ולפי אותו גורם, קים ג'ונג און הכיר במצב ואמר כי יש לו בקשה לעולם - שיכירו בו כשותף של ממש לדו-שיח.

(עדכון ראשון: 11:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully