וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז עלה לשלטון: קים נפגש עם בכירים מדרום קוריאה

5.3.2018 / 14:54

בכירים ביטחוניים הגיעו לפיונגיאנג, ברקע ההפשרה ביחסים בחצי האי, ונועדו עם מנהיג קוריאה הצפונית. הם אמורים להמשיך משם לארה"ב, שמבהירה כי תסכים לשיחות רק אם המדינה הקומוניסטית תוותר על תכנית הגרעין שלה

צילום: רויטרס

משלחת מקוריאה הדרומית פגשה היום (שני) את מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בפיונגיאנג, כחלק מביקור שנועד לעודד פתיחת שיחות בין קוריאה הצפונית לארצות הברית.

שתי המדינות הביעו נכונות לקיים משא ומתן, אך נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ דורש מהמשטר הקומוניסטי המבודד לוותר על תכנית הגרעין שלו. הצפון, שמסרב לוותר על הנשק הגרעיני שלו, שאותו הוא רואה כדרך להרתיע את וושינגטון, הבהיר כי לא יקיים שיחות תחת תנאים מקדימים.

הגעת המשלחת מסיאול מגיעה לקראת תרגיל צבאי משותף בין ארצות הברית לקוריאה הדרומית, שאותו רואה קוריאה הצפונית כהכנה למלחמה. גורמים רשמיים בסיאול אמרו כי התרגיל יתקיים בחודש הבא כמתוכנן, אחרי שנדחה לרגל משחקי החורף, שהתקיימו בקוריאה הדרומית בחודש שעבר.

לקריאה נוספת בנושא
"חיפשו דרכי מילוט": הדרכונים המזויפים של רודני צפון קוריאה
שירותי מין לבכירים: "המעודדות מצפון קוריאה משמשות שפחות מין"

משלחת מקוריאה הדרומית בדרכה לקוריאה הצפונית, 5 במרץ 2018. רויטרס
יעדכנו את וושינגטון במגעים. המשלחת מהדרום/רויטרס

המשלחת הדרום קוריאנית כוללת עשרה חברים, בראשם ראש לשכת הביטחון הלאומי, צ'אנג ווי-יונג, וכן ראש המודיעין הלאומי, סו הון. לפי לשכת הנשיאות בסיאול, הם התקבלו על ידי גורמים רשמיים מהצפון, אחרי שנחתו בפיונגיאנג.

בין אלו שהגיעו מטעם המשטר לשדה התעופה היה רי סון גוואן, יו"ר הוועדה למען איחוד המדינה, יחד עם קים יונג צ'ול, שמוביל את המשרד לחזית המאוחדת - המשרד הצפון קוריאני האחראי על היחסים עם הדרום. שניהם היו בדרום בחודש שעבר, לרגל משחקי החורף.

בהמשך, הוזמנה המשלחת להיפגש עם קים ג'ונג און לארוחת ערב. אלו הגורמים הבכירים ביותר מסיאול שנפגשים עם מנהיג קוריאה הצפונית מאז עלה לשלטון במקום אביו ב-2011. לפי גורם דרום קוריאני, שדיבר בעילום שם, הם אמורים לקיים פגישה נוספת גם מחר.

לפי דובר המשרד לאיחוד הקוריאות, הממשלה בסיאול מקווה כי הביקור יצור "אווירה חיובית". צ'אנג וסו ימשיכו לוושינגטון בהמשך השבוע, כדי לתדרך גורמים אמריקניים על שיחותיהם.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און,  בכנס החמישי של יו"ר התא של מפלגת הפועלים 24 בדצמבר 2017 
 24 בדצמבר 2017. רויטרס
מוביל מדיניות של פיוס. מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און/רויטרס

ההפשרה במתיחות בחצי האי הקוראני העלתה אפשרות לשיחות ישירות בין פיונגיאנג לוושינגטון, אחרי חודשים של איומים ושל עלבונות בין טראמפ לקים. קוריאה הצפונית לא ערכה ניסוי מאז נובמבר האחרון, אז שיגרה את הטיל הבליסטי הבין-יבשתי הגדול ביותר שלה. השיחות בין הצפון לדרום החלו אחרי נאום שנשא קים ג'ונג און לרגל השנה החדשה, אז אמר כי הוא מעוניין לקיים שיחות עם הדרום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully