וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חיפשו דרכי מילוט": הדרכונים המזויפים של רודני צפון קוריאה

27.2.2018 / 21:02

העתקים של מסמכים ברזילאיים שהגיעו לידי רויטרס מראים בבירור את תמונותיהם של השליט הנוכחי קים ג'ונג און ושל אביו קים ג'ונג איל. "השתמשו בהם כדי לנסות ולהשיג ויזות למדינות המערב"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און ואביו קים ג'ונג איל השתמשו בדרכונים ברזילאים מזויפים כדי להגיש בקשות לאשרת כניסה למדינות המערב בשנות ה-90 - כך אמרו חמישה גורמי ביטחון ממערב אירופה.

בעוד שידוע שמשפחת השלטון בקוריאה הצפונית משתמשת בדרכונים שאותם השיגה בדרכי מרמה, עד כה היו מעט דוגמאות לכך. העתקי הדרכונים שהגיעו לידי סוכנות הידיעות רויטרס טרם נחשפו עד היום.

"הם השתמשו בדרכונים הברזילאים האלו, שבבירור מראים את תמונותיהם של קים ג'ונג און ושל קים ג'ונג איל, כדי לנסות להשיג אשרות כניסה משגרירויות זרות", אמר אחד הגורמים. לדבריו, "זה מצביע על הרצון של משפחת השלטון לטייל ולנסות לבנות נתיב מילוט אפשרי".

שגרירות קוריאה הצפונית בברזיל סירבה להגיב. משרד החוץ של ברזיל מסר כי הוא חוקר את הנושא.

סריקת דרכון ברזילאי שהונפק עבור מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג-און. רויטרס
"ג'וזף פוואג". הדרכון המזויף של קים ג'ונג און/רויטרס

גורם ברזילאי, ששמר על עילום שם, אמר כי שני הדרכונים היו מסמכים לגיטמיים כשנשלחו ריקים לפני הנפקתם. ארבעה גורמים מערביים ביטחוניים נוספים אישרו כי שני הדרכונים, שבהם מוצגים בני משפחת קים תחת השמות ג'וזף פוואג ואיג'ונג צ'וי, הוצגו בהליך בקשת אשרות כניסה בשתי מדינות מערביות לפחות. לא ברור אם בקשה כלשהי התקבלה.

לפי הגורמים, ייתכן שנעשה שימוש בדרכונים כדי להיכנס לברזיל, ליפן ולהונג קונג. העיתון היפני יומיורי שימבון דיווח ב-2011 כי קים ג'ונג און ביקר ב-1991 בטוקיו עם דרכון ברזילאי - עשור לפני תאריך ההנפקה של שני הדרכונים הברזילאים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
סריקת דרכון ברזילאי שהונפק עבור מנהיג צפון קוריאה המנוח ג'ים ג'ונג-איל. רויטרס
"איג'ונג צ'וי". הדרכון של קים ג'ונג איל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully