וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הגיוס: נתניהו זימן את החרדים לדיון בלשכתו בצאת השבת

ראש הממשלה וראשי הסיעות החרדיות ינסו לפתור את המשבר הפוליטי סביב הסוגיה. גורמים בקואליציה העריכו שהוא ייפגש וישוחח גם עם ראשי מפלגות נוספות. "המשבר פתיר, הכול תלוי בנתניהו", אמרו

צילום: אבי כהן, רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

ראש הממשלה בנימין נתניהו זימן היום (שישי) את ראשי הסיעות החרדיות ללשכתו מחר בשעה 21:00, בניסיון לפתור את משבר הגיוס. גורמים בקואליציה העריכו שהוא ייפגש וישוחח גם עם ראשי מפלגות נוספות, ואמרו כי "המשבר פתיר, הכול תלוי בנתניהו". ראש הממשלה נחת היום בישראל בתום ביקורו המדיני בארצות הברית.

גורמים בסביבתו של נתניהו אמרו בימים האחרונים כי ראש הממשלה מעוניין להימנע מבחירות, אך דורש שכל המפלגות יתחייבו למתווה הפתרון עד לסיום המשבר ויסכימו לא להפיל את הממשלה בהמשך. "הוא רוצה פתרון שיביא להמשך כהונתה של הממשלה עד לתום התקופה בנובמבר 2019 כפי שתוכנן מראש. כל הרעיון בחוק התקציב ל-2019 היה שהוא יאפשר כהונה ארוכה של הממשלה וזו הייתה הסיבה היחידה לחקיקה", אמרו.

לקריאה נוספת
עדים, לא חרדים: משבר הגיוס יוכרע בחדר סגור עם עורכי דין
בכירים בקואליציה: ליברמן הוא המכשול העיקרי לפתרון משבר הגיוס
בכירי יהדות התורה מבהירים: "אין כל התקדמות במשבר חוק הגיוס"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יעקב ליצמן ושר הפנים אריה דרעי בוועידת המודיע בנושא כלכלה ועסקים, 20 בנובמבר 2016. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו עם ליצמן ודרעי/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

בכירים בקואליציה סימנו את שר הביטחון, אביגדור ליברמן, כמוקד המרכזי שמונע התקדמות לקראת פתרון המשבר ואמרו כי הוא היחיד מבין השותפים הקואליציוניים שאינו מראה נכונות לפשרה. "יש התגמשות אצל החרדים ויש התגמשות אצל כחלון ועדיין אין התגמשות מליברמן", אמר אמש לוואלה! NEWS בכיר בקואליציה, שהבהיר כי ראש הממשלה דורש משר הביטחון להתחייב שלא להצביע נגד החוק ולא לפרק את הממשלה גם אם הוא יעבור בקריאה שנייה ושלישית.

בקואליציה חוששים כי גם אם יושגו הסכמות עם הסיעות החרדיות על נוסח החוק שיעלה להצבעה, וגם אם יוסכם עמם כי החוק יעבור רק בקריאה טרומית - מה שיאפשר להעביר את תקציב המדינה במועד - בהמשך ליברמן יערער את יציבות הקואליציה, לאחר שהצהיר מוקדם יותר השבוע כי מבחינתו זו עילה לעזיבת הממשלה.

עוד באותו נושא

חוק שירות חובה אם החרדים לא יעמדו ביעדים: מתווה פשרת הגיוס נחשף

לכתבה המלאה
אביגדור ליברמן, ועידת השלטון המקומי וכנס מוני אקספו 2018, ביתן 2, גני התערוכה, תל אביב, 14 בפברואר 2018. ראובן קסטרו
ליברמן/ראובן קסטרו

אמש הניחה שרת המשפטים איילת שקד על שולחן ועדת השרים לחקיקה את הצעת חוק הגיוס הפרטית של ח"כ יואב בן צור (ש"ס), בניסיון לזרז את פתרון המשבר בקואליציה. לפי המתווה שגובש מול החרדים, שטרם אושר סופית, הצעת החוק תעבור בוועדת השרים בליווי מסמך הערות של היועץ המשפטי לממשלה שיאפשר לו לעמוד בפסיקת בג"ץ.

המתווה קבע עוד כי ההצעה תעבור בקריאה טרומית לפני או ביחד עם ההצבעות על תקציב המדינה לשנת 2019, שמתוכננות לשבוע הבא. עם זאת, עד כה לא הושגו הסכמות סופיות עם החרדים לגבי נוסח ההצעה.

פעילי ליכוד מקבלים את פניו של ראש הממשלה עם נחיתתו בנתב"ג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully