וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניר חפץ יעיד: רה"מ פעל באירועים ביטחוניים בהשפעת רעייתו ובנו

בחדשות עשר פורסם כי יועצו לשעבר של נתניהו צפוי להעיד כי בשני אירועים, פעל ראש הממשלה בניגוד לעמדת ראשי השב"כ והמוסד, זאת בשל לחץ שהפעילו רעייתו ובנו יאיר. חדשות 2: חפץ אמר למקורביו כי "נתניהו, בהשפעת בנו, גילה חוסר אחריו לאומית". רה"מ: דברי חפץ - שטויות

עריכת וידאו:ניר חן

ניר חפץ, יועצו לשעבר של ראש הממשלה נתניהו, ומי שנחשב למקורבו, אמר אתמול (שני) למקורביו כי הפסיק לעבוד עבור נתניהו משום שהאחרון היה מושפע מבנו יאיר ורעייתו שרה - כך פורסם בחדשות 2. חפץ, שחתם אתמול על הסכם עד מדינה בתיק 4000 ציין באוזני מקורביו כי "הבן יאיר גרם נזקים לאביו ולמדינה, זו הסיבה שעזבתי שם באוקטובר 2017. הבנתי שעידן ביבי הסתיים. שיהיה נגדו כתב אישום איתי או בלעדיי. התנגדתי למתקפות שלו על המשטרה ועל רשויות החוק".

חפץ אף תקף את נתניהו על התנהלותו בחקירת הפרשה, באופן שפגע בו אישית. "ביבי דחה את חקירתו במשך ימים כשהוא ידע שאני יושב בגלל במעצר", טען. "כל זה בזמן שמחזיקים אותי במעצר בתנאים קשים עד שהוא יואיל בטובו להיחקר. זה לא היה אכפת לו".

תיק 4000 | לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
לא רק בזק ומילצ'ן: עד המדינה חפץ יספק מידע גם בפרשת גרסטל
דרמה בחקירות נתניהו: יועץ התקשורת ניר חפץ חתם על הסכם עד מדינה
יותר מפילבר והרו: חפץ הוא "עד הזהב" שחוקרי נתניהו חיכו לו

ניר חפץ בדיון הארכת מעצרו, בית משפט השלום ת"א, 22 בפברואר 2018. ראובן קסטרו
"נתניהו הושפע מבנו ורעייתו". חפץ בבית המשפט/ראובן קסטרו

בהמשך חפץ הציג דוגמה למקרה בו שינה נתניהו את עמדתו בעקבות התנהגות בנו יאיר. "אני מעריץ את ביבי אבל הוא נשבה בידי אשתו ובנו, הם מנהלים אותו גם בענייני המדינה", טען חפץ. "בתאגיד הוא רצה פשרה - ואז יאיר השתולל וביבי שינה את עמדתו".

בחדשות עשר פורסם כי חפץ יעיד גם על שני ארועים בעלי אופי ביטחוני שהתרחשו לאחרונה, בהם נתניהו פעל בניגוד לעמדת אנשי המקצוע וחוות הדעת של ראשי השב"כ והמוסד, זאת בשל לחץ של בנו ורעייתו שרה. בנוסף פורסם כי ייתכן ששרה נתניהו ובנו יאיר ייחקרו בעניין.

בתגובה לפרסומים אמש, מטעמו של ראש הממשלה נמסר כי "הדברים שיוחסו לניר חפץ ביחס לשרה ויאיר נתניהו הם שטויות. כבר יותר משבע שנים שחפץ ממודר לחלוטין ממידע מודיעיני, מדיני או ביטחוני, ומקבלת החלטות בתחומים אלה. לכן הדברים שיוחסו לו משוללים כל יסוד".

גורמים בסביבת ראש הממשלה הוסיפו אמש כי "התדרוך המודיעיני הבכיר שניר חפץ היה שותף לו הוא על המצב הבריאותי של קאיה. כל הדברים המיוחסים הם שטויות. איננו אחראים למה שהאיש הזה אומר או חושב. הוא באמת יודע על כל הדיונים שהיו? כשיש משהו אמיתי לא צריך עד מדינה אחד, וכשאין - גם אלף לא יעזרו".

עוד באותו נושא

היועמ"ש בדיונים סגורים: חקירות נתניהו יימשכו גם אם יהיו בחירות

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ובני משפחתו בקלפי בשכונת רחביה בירושלים, ינואר 2013. מרק ישראל סלם / ג'רוזלם פוסט,
פעל בהשפעת בנו. בנימין ויאיר נתניהו/מרק ישראל סלם / ג'רוזלם פוסט

למרות הפרסומים, במשטרה הודפים את טענותיו פרשן חדשות 2 עמית סגל, לפיהן שני עדי המדינה מיקי גנור והרי הרו לא סיפקו לחוקרים את המידע שנדרשו להם. "אנחנו לא יודעים מאיפה עמית סגל שהוא כתב פוליטי ומתעסק עם מפלגות מביא את הדברים", אמר גורם בכיר במשטרה. "גם ארי הרו וגם מיקי גנור מסרו מידע מקדים לפני שנחתם ההסכם באשר לתוכן העדות שהם יתנו כעדי מדינה, וידענו מה הם הולכים לומר לנו ועל רקע זה נחתם ההסכם. הם סיפקו את כל מה שנדרשו לו בהסכם ומסרו את כל הפרטים. גם בעניין של ניר חפץ אנחנו יודעים מה הכיוונים שאנחנו הולכים אליהם ומה המידע שהוא צפוי למסור לנו. מדובר על מידע ביותר מתיק חקירה אחד וגם מידע על דברים נוספים שלא מופיעים בתיקי החקירה הנוכחיים".

הארכת מעצר לניר חפץ  22 בפברואר 2018. ראובן קסטרו
ימסור עדות בשלושה תיקים. חפץ/ראובן קסטרו

במסגרת ההסכם עליו חתם חפץ, הוא צפוי למסור עדות בשלושה תיקים מרכזיים המתנהלים בימים אלה נגד ראש הממשלה. באחד מהם - תיק 1270 שבמרכזו עומדת היוזמה למנות את השופטת הילה גרסטל לתפקיד היועצת המשפטית לממשלה - עדותו צפויה להיות דרמטית במיוחד והוא צפוי להעביר לחוקרים את כל יומני הפגישות שלו.

תיק נוסף בו אמור חפץ להעיד הוא תיק 1000 - תיק המתנות - שבו הגישה המשטרה את המלצותיה, ונמצא כעת בידי הפרקליטות. חפץ נחשב לאיש מקורב מאוד לשרה נתניהו, שהוגדרה כדמות מרכזית ברצף האירועים. חפץ, שנכח באירועים חברתיים רבים בהם השתתפו בני הזוג נתניהו, צפוי להעביר לחוקרים חומרים נוספים שלא היו מעוגנים בפני החוקרים בזמן חקירת הפרשה.

פרשת בזק, היא למעשה התיק השלישי בו צפוי חפץ לסייע לחוקרים בעדותו. לחפץ יוחס חלק דומיננטי בפרשה, שכן לטענת החוקרים נחשב לדמות המקשרת בין החשודים - שאול אלוביץ', מחזיק השליטה בקבוצת בזק שאף העסיק את חפץ כיועץ חיצוני, וכן עורכים ומנהלים באתר וואלה! NEWS שאליהם העביר מסרים ודרישות מבני הזוג נתניהו בדגש על שרה נתניהו. חפץ אמור להשלים את התמונה ולספק מידע בדבר הפעולות שנעשו לכאורה בידיעתו ובהנחייתו של ראש הממשלה נתניהו בתיק.


(עדכון ראשון: 20:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully