וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה בחקירות נתניהו: יועץ התקשורת ניר חפץ חתם על הסכם עד מדינה

יועץ התקשורת לשעבר של משפחת נתניהו חתם על ההסכם עם הפרקליטות וצפוי למסור עדות נגד רה"מ גם בתיק 1000. במסגרת תנאי שחרורו ממעצר נאסר עליו ליצור קשר עם נתניהו ועם רעייתו. גורמים בסביבת נתניהו: "המרוץ אחרי עדי מדינה מוכיח שאין כלום"

צילום: ארכיון וואלה!NEWS, עריכה: יוסי אלטר

יועץ התקשורת לשעבר של משפחת נתניהו ניר חפץ חתם אמש על הסכם עד מדינה עם הרשות לניירות ערך ועם היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433 - כך נמסר היום (שני) ממשטרת ישראל. אתמול שוחרר חפץ למעצר בית, לאחר כשבועיים שבהם היה עצור בחשד למעורבות בתיק 4000 המכונה גם פרשת בזק. חפץ צפוי למסור בתקופה הקרובה עדות בעניינו של ראש הממשלה בפרשות השונות, בהם גם תיק 1000. המגעים לחתימה על ההסכם החלו כבר לפני כמה שבועות, לאחר מעצרו של חפץ.

בימים האחרונים גייס חפץ עורך דין נוסף, שפועל במקביל לעורך דינו ירון קוסטליץ, שהתייחס לחתימה על הסכם עד מדינה ואמר "איני מייצג עדי מדינה, ולא ידוע לי שניר הוא כזה. ככל שיתברר אחרת, לא אייצג אותו".

עוד בוואלה! NEWS:
החשוד הנוסף בפרשת בזק: מקורב לנתניהו שהיה ראש מטה במשרד התקשורת
היועמ"ש בדיונים סגורים: חקירות נתניהו יימשכו גם אם יהיו בחירות
רגב על השוואת השופטת והחוקר לבגתן ותרש: לא קראתי לפגוע באיש

ניר חפץ בדיון הארכת מעצרו, בית משפט השלום ת"א, 22 בפברואר 2018. ראובן קסטרו
חפץ בבית המשפט/ראובן קסטרו
עדי המדינה בפרשות נתניהו. עיבוד תמונה
עדי המדינה בפרשות נתניהו/עיבוד תמונה

מסביבת נתניהו נמסר בתגובה לחתימת ההסכם כי "כשיש משהו, לא צריך אפילו עד מדינה אחד. וכשאין, גם אלף עדי מדינה לא יעזרו. המרוץ הבלתי פוסק אחרי עדי מדינה הוא ההוכחה הטובה ביותר שאין כלום ולא יהיה כלום".

בנוסף לחפץ, שוחרר אתמול למעצר בית בתנאים מגבילים גם בעל השליטה בבזק, שאול אלוביץ'. על השניים נאסר ליצור קשר עם מעורבים בפרשה, לרבות ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה, למשך 90 יום. בנוסף ביקשו נציגי המשטרה כי השניים יפקידו את דרכונם וכי יוצא להם צו עיכוב יציאה מהארץ למשך 80 ימים.

לפני כשבוע וחצי חתם מנכ"ל משרד התקשורת המושעה, שלמה פילבר, על הסכם עד מדינה. על פי ההסכם, הוא לא יועמד לדין פלילי כי אם משמעתי, וכי יורחק לצמיתות משירות המדינה.

איתן צפריר. משרד התקשורת,
נחקר נוסף בפרשה. צפריר/משרד התקשורת

אלוביץ' וחפץ, החשודים בעבירות שוחד, הגיעו לדיון בעניינם אתמול לאחר שביום שישי נחקרו במקביל לבני הזוג נתניהו, לרעייתו של אלוביץ' ולצפריר - כולם במקביל ובחדרים נפרדים. "אני לא רואה מקום להמשיך ולהחזיק אדם כבן 70 במעצר", אמר אתמול עורך דינו של אלוביץ', ז'ק חן. "נראה שהמטרה שלהם זה לשבור אותו כדי שיודה, אך הוא מתעקש כי לא ביצע עבירה".

הבוקר פורסם כי ראש מטה שר התקשורת בעת כהונתו של נתניהו בתפקיד, ומי שנחשב למקורבו, עו"ד איתן צפריר - הוא החשוד הנוסף בפרשה. צפריר, החשוד במרמה והפרת אמונים, נחקר ביום שישי.

שאול אלוביץ וניר חפץ, הארכת מעצר פרשת בזק, מחוזי תל אביב, 27 בפברואר 2018. ראובן קסטרו
על השניים נאסר ליצור קשר עם משפחת נתניהו. חפץ ואלוביץ'/ראובן קסטרו

צפריר היה האיש המקורב ביותר לנתניהו בעת שהאחרון ניהל את המשרד. באמצע שנת 2015 פרש מהתפקיד במקביל למינויו של שלמה פילבר למנכ"ל המשרד. צפריר היה אחראי על הקשר בין השר לדרגים המקצועיים. לאחר 14 שעות, הוא שוחרר בתנאים מגבילים לביתו. בעבר מסר צפריר עדות בפני חוקרי הרשות לניירות ערך, אבל אז היה בגדר עד ולא בגדר חשוד.

בסוף השבוע דווח בחדשות עשר כי נתניהו טען בפני חוקרי להב 433 והרשות לניירות ערך כי שיחותיו עם אלוביץ' התקיימו "על רקע אידיאולוגי", וכי לא שוחח עמו על הקלות לחברת התקשורת שבבעלותו. על פי הדיווח נתניהו לא הכחיש כי שוחח עם אלוביץ' כמה פעמים בעבר על אודות סיקורו באתר וואלה! NEWS אך ציין כי לא דיבר עמו על מתן הקלות בתמורה לאופן סיקור מסוים. "אמרתי לו שהאתר שלו זה לא עיתון הארץ", צוטט נתניהו בדיווח.

"חפץ יהיה ככל הנראה עד מדינה": דיווח מ-103fm

על פי הדיווח החוקרים עימתו את נתניהו עם הקלטות שביצע מנכ"ל האתר אילן ישועה עם אלוביץ' ואת רעייתו שרה עם תכתובות מסרונים בין ישועה לבין רעייתו של אלוביץ'. על פי הדיווח באחד המסרונים כתבה אלוביץ' לישועה "תעזור להם, אנחנו תלויים בהם", כשהיא מתייחסת בדבריה לבני הזוג נתניהו.

עוד דווח כי החוקרים השמיעו לשרה נתניהו הקלטה שבה מסבירה לכאורה אלוביץ' לישועה את הסיבה לבקשתה לסיקור אוהד. "חשוב שתעזרו לנו, כי בני הזוג נתניהו עוזרים לנו ויעזרו לנו".

(עדכון ראשון: 9:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully