וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מפילבר והרו: חפץ הוא "עד הזהב" שחוקרי נתניהו חיכו לו

5.3.2018 / 13:16

כבר לפני שבועיים ישבו החוקרים מול יועץ התקשורת לשעבר של משפחת נתניהו וסימנו לו את הכיוון - עד מדינה או כלום. "נאום הפשפשים" שלו הכין את השטח, וכעת נותר רק לשאול כמה רחוק מוכנה המדינה ללכת כדי לשמוע את מה שיש לו לומר

צילום: ארכיון וואלה!NEWS, עריכה: יוסי אלטר

ביחידת להב 433 של המשטרה נחקרו מאות בני אדם בהרבה חקירות: תיק 1000, תיק 2000, תיק 3000, תיק 4000, תיק השופטת גרסטל. חלק מהנחקרים מוגדרים אנשי ראש הממשלה, חלקם מוגדרים אנשיהם של בני הזוג נתניהו. בין האנשים שהמשטרה הגיעה אליהם גם אנשי הדרג המקצועי והדרג הפוליטי, אוהבים או אויבים, וגם כמה עדים המוגדרים בחקירות כאלה "עדי אווירה".

כבר בשלביהן המתקדמים של כלל החקירות, ובפרט חקירת תיק 3000 וצפונה, הבינו במשטרה כי הם זקוקים לשני עדי מדינה מרכזיים, שיהיו בגדר "עדי זהב", ושאת עדויותיהם לא ניתן יהיה להפריך אחר כך, לא ציבורית אבל גם לא משפטית, כמובן. כך בדיוק זה קרה בתיקי ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. החקירות התנהלו בתיקי ראשונטורס, הולילנד, טלנסקי, אבל עד שלא הושג ההסכם עם שולה זקן, במשטרה ובמערכת המשפט הרגישו שמשהו חסר.

זקן גויסה לבוא ולספר את הסיפור מתוך "החדר הנקי", החדר שבו ראשי ממשלה מדברים על הדברים הכי סודיים, בידיעה שמה שנאמר שם לא יכול לצאת החוצה.

עוד בוואלה! NEWS:
יותר מפילבר והרו: חפץ הוא "עד הזהב" שחוקרי נתניהו חיכו לו
פרקליט המדינה על פרשת המסרונים: "מקרה חריג אך לא פלילי"
החשוד הנוסף בפרשת בזק: מקורב לנתניהו שהיה ראש מטה במשרד התקשורת

הארכת מעצר לניר חפץ  22 בפברואר 2018. ראובן קסטרו
חפץ. מאמצי גיוסו נמשכים (צילום: ראובן קסטרו)/ראובן קסטרו

במשטרה ידעו לקטלג את כל הכוורת של נתניהו ולהעריך עד כמה כל אחד מקורב ובקיא בנושאים. כך, החליטו על מי לוחצים ומתי, איך לוחצים, מתי מרפים, מתי מעניקים צ'ופרים ומתי עובדים על הסנגור יחד עם הנחקר.

כל נחקר פוטנציאלי עבר הערכת פרופיל. החוקרים למדו על האנשים, על הרגלי החיים שלהם, ויועצים ארגוניים ופסיכולוגים נתנו גם הם טיפים לצוות החקירה. שלושה עדים כבר גויסו, אבל החוקרים הבינו כי הם זקוקים לשני עדי הזהב - דוד שימרון וניר חפץ. רק גיוסם ייחשב להצלחה בלתי ניתנת לערעור בכל תיקי ראש הממשלה.

כבר ביום ראשון לפני שבועיים ישבו החוקרים מול חפץ, הלחיצו אותו וסימנו לו את הכיוון - "פחות מגיוסך כעד מדינה - לא נקבל". היה כאן משא ומתן שככל הנראה נמשך גם בשעה זו.

החוקרים ידעו להפחיד את חפץ כששלחו אותו לתא מעצר מעופש כבר בלילה הראשון, לישון ליד כמה אסירים ערבים שסיפרו לו שהם מחבלים. אחרי זה לקחו אותו למגרש הרוסים, לישון עם פשפשים על הקירות. בבוקר אפשרו לו לשאת נאום מול השופטת על תנאי מעצרו. את החוקרים זה שירת: חפץ יכול לספר אחר כך שאינו סתם "מלשן" אלא כי עבר קושי אמתי במעצר, ונלחם במשך שבועיים כדי להדוף את ניסיונות הגיוס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
כל אנשי הסוד. עיבוד תמונה
כל אנשי הסוד/עיבוד תמונה
שאול אלוביץ וניר חפץ, הארכת מעצר פרשת בזק, מחוזי תל אביב, 27 בפברואר 2018. ראובן קסטרו
חפץ עם בעל השליטה בבזק, שאול אלוביץ' (צילום: ראובן קסטרו)/ראובן קסטרו

במקביל המשיכו החוקרים בהטבות הקטנות, כדי להמחיש לניר היכן מרוחה החמאה. כך למשל, בבוקר שישי הוא זכה לנסיעה מיוחדת עם בלשי היחידה מבית המעצר לחדר החקירות, בעוד שצוותי נחשון של שירות בתי הסוהר, שהיו אמורים להסיע אותו בזינזאנה, נותרו חסרי עבודה. ביום ראשון העניקו החוקרים לחפץ צ'ופר נוסף, כפי שעשו גם חמישה ימים קודם לכן, כשנמנעו מלהעלות אותו לאולם בית המשפט וחסכו ממנו את ההדלפה של התמונות מספסל החשודים.

חפץ אמור להעניק לחוקרים כמעט הכל: איך נרקמו הדברים בפרשת בזק, מה היו ההנחיות שיצאו מהחדר הנקי לשטח, הוא אמור לשפוך אור על פרשת גרסטל. אבל הוא, כמי שליווה את שרה נתניהו לאורך זמן, אמור לספק מידע גם על המסיבות עם השמפניה, הסיגרים והתכשיטים. לחפץ יש באיזשהו מקום מחברת, אולי מחברת וירטואלית שנמצא באחד ממחשביו, שבו מצוינות כל הפגישות והשיחות, כולל תאריכים, נושאים ומשתתפים. זאת לבדה עדות מסייעת.

לפני שנים הראה נתניהו לחפץ ולשעיה סגל את הדרך החוצה. חפץ היה זה ששכנע את סגל לכתוב ביחד ספר. נתניהו שמע על כך ורץ לגייס אותו בחזרה, כי ידע מה הנזק שהוא יכול לגרום לו. עכשיו, גם החוקרים של רוני אלשיך יודעים זאת. השאלה היא כמה רחוק המדינה מוכנה ללכת כדי לשמוע את מה שיש לו לומר.

ביבי נתניהו, שרה נתניהו וניר חפץ בגני התערוכה, תל אביב 17/03/2015. ראובן קסטרו
חפץ עם בני הזוג נתניהו (צילום: ראובן קסטרו)/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully