וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק בזק ומילצ'ן: עד המדינה חפץ יספק מידע גם בפרשת גרסטל

5.3.2018 / 17:38

איש סודו של ראש הממשלה ורעייתו יעיד בפרשה שבה הוצע לכאורה לשופטת מינוי ליועמ"ש בתמורה להטיית משפט בתיק המעונות. לצד המידע שיעביר בפרשות 1000 ו-4000, הוא צפוי להאיר זרקור על המהלך לכאורה ועל יוזמיו, ולהעביר את יומניו לחוקרים

עריכת וידאו:ניר חן

יועץ התקשורת ניר חפץ, חתם היום (שני) על הסדר עד מדינה, בשלושה תיקים מרכזיים המתנהלים בימים אלה נגד ראש הממשלה. באחד מהם - תיק 1270 שבמרכזו עומדת היוזמה למנות את השופטת הילה גרסטל לתפקיד היועצת המשפטית לממשלה - עדותו צפויה להיות דרמטית במיוחד והוא צפוי להעביר לחוקרים את כל יומני הפגישות שלו.

עד כה, לא היה ברור מה חלקו של חפץ בקידום מינויה של השופטת גרסטל. כעת, אם יתברר שראש הממשלה נתניהו עומד לכאורה מאחורי קידום היוזמה להטיית משפט בתיק המעונות ובתמורה למינוי השופטת למשרה היוקרתית, ולא חפץ עצמו או היועץ אלי קמיר, הרי שלדברים משמעות עצומה בחקירת הפרשה.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
דרמה בחקירות נתניהו: יועץ התקשורת ניר חפץ חתם על הסכם עד מדינה
כשיועץ התקשורת ניר חפץ תקף עד מדינה: "עבריין - ושקרן סדרתי"
יותר מפילבר והרו: חפץ הוא "עד הזהב" שחוקרי נתניהו חיכו לו

הארכת מעצר לניר חפץ  22 בפברואר 2018. ראובן קסטרו
יקדם את המשטרה בשלושה תיקים. ניר חפץ/ראובן קסטרו

תיק נוסף בו אמור חפץ להעיד הוא תיק 1000 - תיק המתנות - שבו הגישה המשטרה את המלצותיה, ונמצא כעת בידי הפרקליטות. חפץ נחשב לאיש מקורב מאוד לשרה נתניהו, שהוגדרה כדמות מרכזית ברצף האירועים. חפץ, שנכח באירועים חברתיים רבים בהם השתתפו בני הזוג נתניהו, צפוי להעביר לחוקרים חומרים נוספים שלא היו מעוגנים בפני החוקרים בזמן חקירת הפרשה.

עוד באותו נושא

היועמ"ש בדיונים סגורים: חקירות נתניהו יימשכו גם אם יהיו בחירות

לכתבה המלאה
ביבי ושרה בדרך מדאבוס לישראל. עמוס בן גרשום לע"מ,
נכח בהרבה מפגשים חברתיים. ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה/עמוס בן גרשום לע"מ

פרשת בזק, היא למעשה התיק השלישי בו צפוי חפץ לסייע לחוקרים בעדותו. לחפץ יוחס חלק דומיננטי בפרשה, שכן לטענת החוקרים נחשב לדמות המקשרת בין החשודים - שאול אלוביץ', מחזיק השליטה בקבוצת בזק שאף העסיק את חפץ כיועץ חיצוני, וכן עורכים ומנהלים באתר וואלה! NEWS שאליהם העביר מסרים ודרישות מבני הזוג נתניהו בדגש על שרה נתניהו.

חפץ אמור להשלים את התמונה ולספק מידע בדבר הפעולות שנעשו לכאורה בידיעתו ובהנחייתו של ראש הממשלה נתניהו בתיק. על פי ההערכות, חפץ יועבר לבית הספר לשוטרים בבית שמש שם ימסור את עדות הניקיון שאמורה להימשך עד כמה שבועות. הוא ישהה בתנאי פנימיה תחת שמירה. קומת במגורי הסגל של בית הספר תוסב למטרה זו, כדי לאפשר את מסירת העדות והאבטחתו של האיש שצפוי לקדם את המשטרה שלב נוסף בחקירה.

עדי המדינה בפרשות נתניהו. עיבוד תמונה
עדי המדינה בפרשות נתניהו/עיבוד תמונה

בימים האחרונים גייס חפץ עורך דין נוסף, שפועל במקביל לעורך דינו ירון קוסטליץ. האחרון התייחס לחתימה על הסכם עד מדינה, ואמר: "איני מייצג עדי מדינה, ולא ידוע לי שניר הוא כזה. ככל שיתברר אחרת, לא אייצג אותו".

מסביבת נתניהו נמסר בתגובה לחתימת ההסכם כי "כשיש משהו, לא צריך אפילו עד מדינה אחד. וכשאין, גם אלף עדי מדינה לא יעזרו. המרוץ הבלתי פוסק אחרי עדי מדינה הוא ההוכחה הטובה ביותר שאין כלום ולא יהיה כלום".

בנוסף לחפץ, שוחרר אתמול למעצר בית בתנאים מגבילים גם אלוביץ'. על השניים נאסר ליצור קשר עם מעורבים בפרשה, לרבות נתניהו ורעייתו, למשך 90 יום. המשטרה ביקשה כי השניים יפקידו את דרכונם וכי יוצא להם צו עיכוב יציאה מהארץ למשך 80 ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully