וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקו האדום בסוריה: ישראל תצטרך להכריע אם לתקוף את הבסיס האיראני

28.2.2018 / 10:14

צילומי הלוויין החדשים שחשפה פוקס ניוז, לפיהם איראן בנתה בסיס קבע חדש סמוך לדמשק, מעלים את השאלה כיצד תנהג ישראל לאור המשך ההתבססות בסוריה. גורמי ביטחון בישראל: "איראן הייתה שמחה אם אף אחד לא יידע על הבסיס"

צילום: דו"צ

גורמי ביטחון התייחסו הבוקר (רביעי) לדיווח בפוקס ניוז על בסיס איראני בסוריה, והדגישו שההתבססות האיראנית אינה מגמה חדשה אלא תהליך מתמשך. לדברי הגורמים, "לא מדובר במבנים חדשים, אלא במבנים ישנים שאוכלסו על ידי איראן". הגורם סירב להתייחס להיקף ההתבססות האיראנית בסוריה אך מדבריו ניתן היה להבין כי ייתכן שיש עוד בסיסים דומים. מכך עולה שהשיטה היא איוש בסיסים של הצבא הסורי והצבת מערכות נשק וכוח אדם איראני.

המידע שפורסם מתבסס על צילומי לוויין חדשים של חברת ISI (ImageSat International) שחשפו כי איראן בנתה בסיס חדש על אדמת סוריה. על פי הדיווח, הבסיס שנבנה בפאתי הבירה דמשק נועד לאחסון טילים בליסטיים המסוגלים לפגוע בשטח של ישראל - מידע שיוחס לגורמי מודיעין מערביים.

עוד בוואלה! NEWS:
מין תמורת מזון: סוכנויות הסיוע בסוריה מנצלות נשים
גם אחרי שבע שנות זוועה, המלחמה בסוריה מצליחה לשבור שיאי אכזריות
דיווח: שישה נפגעו במתקפה כימית של טורקיה בצפון סוריה

צילומי לווין של חברת ISI שחשפו בסיס שבונה איראן בג'בל א-שרקי בסוריה, 28 בפברואר 2018. צילומי לווין של חברת ISI, מערכת וואלה!
צילומי הלוויין החדשים/מערכת וואלה!, צילומי לווין של חברת ISI

הדיווח בפוקס ניוז מצביע על חדירות מודיעינית למרחב הסורי, ומעקב אחר ההתבססות האיראנית. "איראן לא מצליחה להסתיר את פעילותה בסוריה", אמרו הגורמים והוסיפו, "איראן הייתה מאוד שמחה שאף אחד לא יידע על בסיסיה בסוריה ולא על המל"ט....(המל"ט האיראני שהופל על ידי מסוק חיל האוויר בגבול בתחילת החודש - א.ב). השאלה שמרחפת מעל החשיפה היא כיצד תנהג ישראל, והאם הבסיס יושמד בטווח הנראה לעין.

צילומי הלוויין שנלקחו ב-19 בפברואר חשפו עוד כי הבסיס, הנמצא בקרבת ג'בל א-שרקי, במרחק של כ-13 קילומטרים מצפון-מערב לדמשק, מופעל בידי כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים. בצילומים נראים שני האנגרים בגודל 27 על 18 מטרים המסוגלים לאחסן טילים לטווח בינוני וקצר.

עוד באותו נושא

"איראן בנתה בסיס חדש בסוריה שיכול לאחסן טילים המגיעים לישראל"

לכתבה המלאה
צילומי לווין של חברת ISI שחשפו בסיס שבונה איראן בג'בל א-שרקי בסוריה, 28 בפברואר 2018. צילומי לווין של חברת ISI, מערכת וואלה!
לא בסיס חדש - אלא השתלטות על בסיס סורי ישן/מערכת וואלה!, צילומי לווין של חברת ISI

בסיס קודם שבנתה איראן על אדמת סוריה הופצץ בחודש דצמבר בתקיפה שיוחסה לצה"ל. בעבר הצהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ישראל "לא תאפשר" לטהראן להקים מוצב קדמי מעבר לגבולה הצפוני.

הבסיס הקודם, באזור אל-כיסווה, נחשף בדיווח של רשת BBC בחודש נובמבר. אז נטען כי מדובר בשיפוץ של בסיס קיים שנועד לקלוט חיילים וכלי רכב צבאיים שיוצבו במקום באורח קבע. גורמי ביון מערביים צוטטו בדיווח כאומרים שהבסיס יוכל לאכלס כ-500 חיילים וכי ייתכן שכוחות מיליציות שיעיות נועדו להשתמש בו לפעילותם בסוריה, בסיוע למשטר אסד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully