וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איראן בנתה בסיס חדש בסוריה שיכול לאחסן טילים המגיעים לישראל"

28.2.2018 / 7:40

ברשת "פוקס ניוז" דווח כי בבסיס, בקרבת הבירה הסורית, הוצבו האנגרים המשמשים לאחסון טילים לטווח בינוני וקצר. הדיווח נסמך על צילומי לוויין חדשים ועל מידע שיוחס לגורמי מודיעין מערביים

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

(אלוף פיקוד צפון מגיב לתקרית הפלת המל"ט האיראני, החודש)

איראן הקימה בסיס חדש בסוריה, שיכול לאחסן טילים בליסטיים המסוגלים לפגוע בישראל - כך דיווחה הלילה (רביעי) רשת "פוקס ניוז", שציטטה גורמי מודיעין מערביים.

לפי צילומי לווין של חברת ImageSat International מ-19 בפברואר, הבסיס, הנמצא בקרבת ג'בל א-שרקי, במרחק של כ-13 קילומטרים מצפון-מערב לדמשק, מופעל בידי כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים. בצילומים נראים שני האנגרים בגודל 27 על 18 מטרים המסוגלים לאחסן טילים לטווח בינוני וקצר.

לקריאה נוספת:
רוסיה: מגנים את קריאותיה של איראן למחוק את ישראל מהמפה
נתניהו חשף במינכן חלק מהמל"ט האיראני: "זריף, מזהה?"
איראן מציינת עשור לחיסול מורנייה: "האויב הציוני יודע שנמחק אותו"

צילומי לווין של חברת ISI שחשפו בסיס שבונה איראן בג'בל א-שרקי בסוריה, 28 בפברואר 2018. צילומי לווין של חברת ISI, מערכת וואלה!
טילים המסוגלים להגיע לשטחה של ישראל. הבסיס בג'בל א-שרקי/מערכת וואלה!, צילומי לווין של חברת ISI

בסיס קודם שבנתה איראן על אדמת סוריה הופצץ בחודש דצמבר בתקיפה שיוחסה לצה"ל. הבסיס הקודם, באזור אל-כיסווה, נחשף בדיווח של רשת BBC בחודש נובמבר. אז נטען כי מדובר בשיפוץ של בסיס קיים שנועד לקלוט חיילים וכלי רכב צבאיים שיוצבו במקום באורח קבע. גורמי ביון מערביים צוטטו בדיווח כאומרים שהבסיס יכול לאכלס כ-500 חיילים וכי ייתכן שכוחות מיליציות שיעיות נועדו להשתמש בו לפעילותם בסוריה, כסיוע למשטר אסד.

צילומי לווין של חברת ISI שחשפו בסיס שבונה איראן בג'בל א-שרקי בסוריה, 28 בפברואר 2018. צילומי לווין של חברת ISI, מערכת וואלה!
בסיס איראני שני תוך שלושה חודשים. ג'בל א-שרקי/מערכת וואלה!, צילומי לווין של חברת ISI

לפני כשלושה שבועות חדר מל"ט איראני לתחומי ישראל מכיוון ירדן והופל בידי מסוק של חיל האוויר. התקרית החריגה הסלימה לאחר שטילי נ"מ שנורו משטח סוריה פגעו במטוס F-16 ישראלי שטייסיו נאלצו לנטוש מעל היישוב הרדוף שבעמק יזרעאל. בתגובה תקפו מטוסי חיל האוויר שורת מטרות צבאיות על אדמת סוריה.

לאחר התקרית החריגה, הזהירו בישראל כי לא יסבלו ניסיון של איראן להתבסס בסוריה ובלבנון. ראש הממשלה בנימין נתניהו אף איים החודש לפגוע באיראן ישירות, במהלך נאום בכנס הביטחון במינכן, שבו הציג חלק משרידי המל"ט.

(עדכון ראשון: 7:20)

שרידי טיל נ"מ של סוריה שנחתו בעיר איבריד, ירדן, 10 בפברואר 2018. טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
שרידי טיל נ"מ סורי שאותרו לאחר הפגיעה במטוס באירביד שבירדן, החודש/מערכת וואלה! NEWS, טוויטר

אלוף פיקוד הצפון לשעבר עמירם לוין על הדיווחים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully