וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ביון מערבי: איראן מקימה בסיס קבע מדרום לדמשק

11.11.2017 / 0:18

הגורם אמר לרשת BBC כי תמונות לוויין מאזור אל-כיסווה, שנמצאת כ-50 ק"מ מהגולן, תיעדו הקמת שורת מבנים בבסיס ששימש את צבא סוריה מתחילת השנה. לפי ההערכות, בבסיס ניתן יהיה להציב כ-500 חיילים וכלי רכב

צילום: לע"מ, עריכה: יאיר דניאל

איראן מקימה בסיס קבע בסוריה, מדרום לדמשק – כך אמר גורם ביון מערבי לרשת BBC. לפי הגורם, המתחם הצבאי, שנראה בתמונות לוויין שפורסמו ברשת הבריטית, נבנה באתר ששימש את צבאי סוריה בפאתי אל-כיסווה, כ-14 ק"מ מדרום לבירה וכ-50 ק"מ מרמת הגולן.

בתמונות, שצולמו מינואר ועד אוקטובר השנה, מתועדת בניית כ-20 מבנים, שככל הנראה משמשים להצבת חיילים וכלי רכב. בחודשים האחרונים, הוקמו בבסיס מבנים נוספים ואחרים שופצו, אולם לא ניתן לאמת את תכליתם וכן את נוכחותו של צבא איראן. ייתכן שכוחות שיעיים ממדינות אחרות, הפועלים תחת פיקוד משמרות המהפכה, ייפרסו בבסיס זה.

בתמונות לא נראים סימנים לאחסון כלי נשק בלתי-קונבנציונליים, ולפי מומחים שונים, כמה מוסכים שנראים בבסיס יכולים לאחסן שישה עד שמונה כלי רכב כל אחד. עוד הם העריכו כי בבסיס ניתן להציב כ-500 חיילים, אך לא ברור אם הוא מאוייש כבר. גורם שצוטט ב-BBC אמר כי ייתכן שבשבועות האחרונים ביקרו בבסיס גורמים איראניים רשמיים.

עוד בוואלה! NEWS:
טילרסון: לא לנצל את המצב בלבנון להחרפת המתיחות באזור
הבטן הרכה של איראן? המשבר בלבנון מלווה במסר ברור מסעודיה
גורמים לבנוניים: "ראש הממשלה לשעבר חרירי במעצר בית בסעודיה"

הפצצה בקונטרה  26 ביוני 2017. ראובן קסטרו
20 מבנים שישמשו להצבת חיילים וכלי רכב/ראובן קסטרו

מאז תחילת מלחמת האזרחים שלחה איראן יועצים ממשמרות המהפכה, לצד אלפי לוחמים ממיליציות שיעיות, כדי לסייע לכוחותיו של בשאר אסד. עם הצלחת המשטר בשנתיים האחרונות, מאז כניסת רוסיה ללחימה, גבר החשש בישראל מפני התבססות של קבע באיראן. ראש הממשלה בנימין נתניהו הזהיר לאחרונה כי ישראל "לא תאפשר" לטהראן להקים בסיסים בסוריה, ובריאיון שהעניק מלונדון ל-BBC בשבוע שעבר הזהיר כי טהראן מתכננת להציב את חיל האוויר שלה, ולשלוח צוללות ואוגדות לשכנתה של ישראל מצפון.

"ככל שאנחנו יותר מוכנים לעצור זאת, כך יש פחות סיכוי שנידרש להשתמש באמצעים גדולים יותר", אמר נתניהו כשנשאל אם ישראל מוכנה לפתוח במלחמה כדי לעצור את התבססות איראן בסוריה. "יש עיקרון שאני נאמן לו מאוד, שלפיו צריך לגדוע דברים גרועים באבם".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
גבול סוריה וישראל, 2017. חיים שפיר, מערכת וואלה! NEWS
"איראן מתכננת לשלוח צוללות ואוגדות". גבול סוריה וישראל/מערכת וואלה! NEWS, חיים שפיר
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה ירושלים 7 בנובמבר 2017. רויטרס
"לגדוע דברים גרועים באבם". נתניהו/רויטרס

הקו האדום שהציבה ישראל בנושא הועלה בשורת הפגישות שקיימו בכירים ישראלים עם עמיתיהם הרוסים. בחודש שעבר, נתניהו הבהיר בפני שר ההגנה של רוסיה סרגיי שויגו כי ישראל לא תאפשר דריסת רגל איראנית בסוריה. באותו יום תקף חיל האוויר סוללת נ"מ של צבא אסד, שירתה טיל לעבר מטוס של חיל האוויר שפעל בשמי לבנון.

כשבוע לאחר מכן, בזמן שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין ביקר באיראן ונפגש עם מנהיגיה, דווח בכלי תקשורת ערביים כי חיל האוויר תקף מחסן נשק באזור חומס. בדמשק טענו כי היה זה מפעל נחושת אזרחי והביעו מחאה בפני מועצת הביטחון של האו"ם.

(עדכון ראשון: 21:28)

משמרות המהפכה האיראנים לוחמים בחומס, סוריה. מערכת וואלה! NEWS
לוחמי משמרות המהפכה האיראניים בחומס, אוגוסט/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully