וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים לבנוניים: "ראש הממשלה לשעבר חרירי במעצר בית בסעודיה"

9.11.2017 / 19:30

הגורמים הבכירים אמרו כי בביירות יפנו למדינות זרות כדי לפעול להשבת הפוליטיקאי הסוני הבכיר, שהכריז על התפטרותו במפתיע וטלטל את האזור. "הוא עדיין ראש ממשלה, זו התקפה על הריבונות שלנו". סעודיה קראה לאזרחיה לעזוב את לבנון

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

הרשויות בלבנון סבורות כי ראש הממשלה לשעבר סעד אל-חרירי מוחזק בערב הסעודית - כך אמרו היום (חמישי) שני גורמים בכירים בממשלה בביירות, שהוסיפו כי הרשויות יפעלו מול מדינות זרות כדי לאפשר את שובו למדינה. במקביל, בריאד קראו לאזרחי הממלכה לצאת מיד מלבנון ולא לבקר שם. גם כווית הצטרפה לקריאה והורתה לאזרחיה לצאת באופן מידי מהמדינה.

אל-חרירי התפטר מתפקידו במפתיע ביום שבת, במהלך ביקורו בממלכה, בצעד שסחרר את האזור והחריף את המתיחות בין ערב הסעודית לאיראן. הוא נימק זאת בתכנית להתנקש בחייו ובמהלכיהן של טהראן וחיזבאללה.

גורם שלישי, פוליטיקאי בכיר המקורב לאל-חרירי, אמר כי ערב הסעודית הורתה לו להתפטר ומחזיקה אותו במעצר בית. גורם רביעי, המעורה במצב, אמר כי ריאד שולטת על תנועותיו ומגבילה אותן.

בממלכה הסונית טענו כי ממשלת לבנון הכריזה עליה מלחמה, לנוכח ההשפעה של הרפובליקה האסלאמית השיעית על המדיניות שלה. ברקע המשבר, יגיע הלילה לריאד נשיא צרפת עמנואל מקרון, וייפגש עם יורש העצר מוחמד בן סלמאן.

לקריאה נוספת:
נסראללה: "התפטרות ראש הממשלה הוכתבה על ידי סעודיה"
התפטרות ראש ממשלת לבנון: שלב נוסף בהתהדקות טבעת החנק האיראנית
חיזבאללה לא מתחבא: כך התפטרות ר"מ לבנון עשויה לשחק לידי ישראל

יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן עם ראש ממשלת לבנון סעד אל-חרירי שהודיע על התפטרותו בביקור בריאד, 4 בנובמבר 2017. אי-פי, AP
יורש העצר הסעודי ואל-חרירי/AP, אי-פי

גורמים רשמיים בערב הסעודיות ומקורביו של אל-חרירי הכחישו כי הוא במעצר בית, אך הוא עצמו לא הבהיר כי תנועותיו מוגבלות. בנאום ההתפטרות שלו, הוא תקף את איראן ואת חיזבאללה על כך שהן זורעות פילוג במדינות ערב ואמר כי הוא חושש לחייו. מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה טען כי דבריו הוכתבו בידי ריאד.

לדברי אחד הגורמים הבכירים, "לבנון תבקש ממדינות זרות וממדינות ערב להפעיל לחץ על ערב הסעודית כדי לשחרר את ראש הממשלה סעד אל-חרירי". הוא הוסיף כי בביירת רואים באל-חרירי עדיין ראש ממשלה. "להגביל את תנועותיו בריאד זו מתקפה על הריבונות של לבנון. הכבוד שלנו הוא הכבוד שלו".

מלשכתו של אל-חרירי נמסר כי הוא נפגש אתמול עם שגריר צרפת בערב הסעודית, עם נציג האיחוד האירופי ברביעי ועם שגריר בריטניה וארצות הברית ביום שלישי.

(עדכון ראשון: 11:50)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אדם צופה בנאום מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה 5 בנובמבר 2017. רויטרס
בריאד טוענים כי חיזבאללה השתלט על לבנון. נסראללה בנאום על התפטרות אל-חרירי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully