וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: "התפטרות ראש הממשלה הוכתבה על ידי סעודיה"

5.11.2017 / 18:42

מזכ"ל חיזבאללה אמר כי התפטרות אל-חרירי, שלדבריו הפתיעה את כולם בביירות, לא מסמלת את בואה של מערכה נגד ישראל. "ישראל לא כפופה לסעודיה, אלא לארצות הברית ולעצמה"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אמר הערב (ראשון) כי הטענות ולפיהן התפטרותו של ראש ממשלת לבנון סעד אל-חרירי היא צעד לקראת מלחמה נגד ישראל, חסרות שחר. הוא אמר כי המהלך הדרמטי של אל-חרירי, שתקף את איראן ואת חיזבאללה בנאום ההתפטרות שלו, הוכתב על ידי ריאד, אך קרא הוא לרגיעה.

"אני רוצה להגיד ללבנונים כי ישראל אינה עובדת לפי ההוראות של סעודיה, ישראל כפופה לארצות הברית ולעצמה"', אמר נסראללה בנאום ששודר בטלוויזיה ברקע הטלטלה הפוליטית שחווה המדינה. "אם היא תחליט לפתוח במלחמה, היא צריכה להיות מהירה וחורצת ומוצלחת, אחרת היא לא תעשה זאת. ישראל אכן מאיימת ומפחידה, אבל לא תפתח במלחמה".

לקריאה נוספת בנושא
חיזבאללה לא מתחבא: כך התפטרות ר"מ לבנון עשויה לשחק לידי ישראל
התפטרות ראש ממשלת לבנון: שלב נוסף בהתהדקות טבעת החנק האיראנית

אדם צופה בנאום מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה 5 בנובמבר 2017. רויטרס
דחק בכולם לשמור על הרוגע. תושב צופה בנאומו של נסראללה/רויטרס

עוד אמר כי התפטרות אל-חרירי "הפתיעה את כולם". לדבריו, "ההתפטרות הפתיעה את כולם, את הנשיא, את יו"ר הפרלמנט וגם את חברי מפלגתו. צורת ההתפטרות אינה מכובדת, היה ראוי שיחזור ללבנון ויתפטר גם בהנחה שסעודיה כפתה זאת צורה זו מוכיחה את ההתערבות הסעודית בענייני הפנים של לבנון". דבריו של נסראללה מתייחסים להתפטרות של אל-חרירי דווקא מריאד.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן עם ראש ממשלת לבנון סעד אל-חרירי שהודיע על התפטרותו בביקור בריאד, 4 בנובמבר 2017. אי-פי, AP
ירוש העצר הסעודי וחרירי, בשבוע שעבר/AP, אי-פי

אל-חרירי הכריז אתמול במפתיע על התפטרותו, כשהוא מציין את הכוונה לחסל את חייו. הוא אמר כי האווירה בלבנון דומה לזו שהייתה לפני ההתנקשות של אביו רפיק אל-חרירי, שכיהן גם הוא כראש ממשלה, ב-2005. הוא תקף את איראן ואת חיזבאללה על מעשיהם בלבנון ובמדינות אחרות באזור.

הוא נסע ביום שישי לריאד, בפעם השנייה בתוך שבוע, והכריז על התפטרותו בדברים שמסר בשידור חי ממקום לא ידוע. בא-שרק אל-אווסט דיווחו מפי אותם גורמים כי לפי ההערכות, אל-חרירי, המחזיק באזרחות סעודית, יישאר מחוץ ללבנון בשל האיומים על חייו.

חגיגות לאחר מינוי נשיא לבנון מישל עאון, חארת חריכ, 31 באוקטובר 2016. רויטרס
עוד טלטלה בארץ הארזים. חגיגות שמחה לאחר הקמת הממשלה בשנה שעברה/רויטרס

אתמול דיווחה רשת אל-ערביה, חלק מאותה קבוצת תקשורת של א-שרק אל-אווסט, כי המזימה להתנקש בחייו של אל-חרירי סוכלה לפני כמה ימים. השר לעניינים אזוריים ת'מר א-שבחן אמר בריאיון לטלוויזיה כי יש "מידע מאומת" על התכנון לרצוח את הפוליטיקאי הסוני.

בעקבות ההתפטרות הדרמטית, נכנסה לבנון למשבר פוליטי חדש ולא ברור מי יוכל להחליף את אל-חרירי. לפי חלוקת התפקידים הסבוכה במדינה, שמתבססת על מפתח עדתי, ראש הממשלה הוא סוני, הנשיא הוא נוצרי ויו"ר הפרלמנט הוא שיעי.

הנשיא מישל עאון, שדחה ביקור מתוכנן בכווית, אמר כי הוא עודכן על ההתפטרות בשיחת טלפון וכי הוא מצפה להסברים עם שובו של אל-חרירי למדינה. עאון התמנה לתפקיד במסגרת הסדר פוליטי בשנה שעברה, שהביא לסיום של ואקום פוליטי בין שנתיים.

(עדכון ראשון: 12:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully