וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיאת העליון במכתב לשופטים: "היו זהירים בדבריכם ובהתנהלותכם"

26.2.2018 / 9:10

חיות פנתה לכלל השופטים וביקשה לחזק את ידיהם בעקבות פרסום ההתכתבות בין שופטת המעצרים בתיק 4000 וחוקר הרשות לניירות ערך. "נמשיך לעשות כל שניתן על מנת לשמר את אמון הציבור במערכת"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: תום זואילי

(בווידאו: הארכת מעצרו של אלי קמיר, אתמול)

ההתכתבות בין החוקר לשופטת - כל הפרטים

- בחדשות עשר פורסם כי שופטת המעצרים בפרשת בזק, רונית פוזננסקי כץ, תיאמה הארכות מעצר עם החוקר מטעם הרשות לניירות ערך
- החוקר כתב לשופטת: "תיראי מופתעת"
- השרה שקד ונשיאת העליון חיות הודיעו: נפנה לנציב התלונות על השופטים
- יו"ר הרשות לניירות ערך: "אירוע חריג, יהיה בירור דחוף"
- בעקבות הפרסום: השופטת ביקשה להשתחרר מעיסוק בתיק
- היועמ"ש הורה על פתיחת חקירה משמעתית נגד החוקר

נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות פרסמה היום (שני) מכתב לשופטים ובו התייחסה לפרסום על אודות ההתכתבות בין שופטת המעצרים בתיק 4000, רונית פוזננסקי-כץ ובין החוקר מטעם הרשות לניירות ערך, ערן שחם-שביט. "מערכת המשפט נתונה שלא בטובתה בעין הסערה בשל האירוע", כתבה. "בבוקר זה שאינו פשוט לכולנו, אני מבקשת לחזק את ידיכם ולהביע בפניכם את הערכתי הרבה לעבודתכם המאומצת והמסורה".

"אנו השופטים, השופטות, הרשמים והרשמות, ערבים זה לזה בכל מעשינו ועל כן, אנא היו זהירים בדבריכם ובהתנהלותכם ומעל לכל, אל תיפול רוחכם", כתבה חיות. "נמשיך כולנו לעשות את מלאכתנו במקצועיות ובאמונה, ונמשיך לעשות כל שניתן על מנת לשמר את אמון הציבור במערכת בתי המשפט שלנו", הוסיפה.

עוד בוואלה! NEWS:
"תיראי מופתעת": המסרונים של השופטת רונית פוזננסקי-כץ והחוקר
סערת המסרונים: האמון במערכת המשפט ייפגע - אך התיק ימשיך להתקדם
עצורי תיק בזק מבקשים להשתחרר בפני השופט החדש: "ההליך זוהם"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הוועדה לבחירת שופטים בראשות שרת המשפטים אילת שקד, 22 בפברואר 2018. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
"זהו בוקר לא פשוט לכולנו". הנשיאה חיות/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
ההתכתבויות בין השופטת כץ לעו"ד עם קרדיט של המהדורה מהפרסום של דורון הרמן, 25 בבפרואר 2018. דורון הרמן, מהדורת ערוץ 10, מערכת וואלה! NEWS
תיעוד ההתכתבות בין השופטת והחוקר/מערכת וואלה! NEWS, דורון הרמן, מהדורת ערוץ 10

"מיד לאחר הדיווח החדשותי הועבר הנושא בפנייה משותפת שלי ושל שרת המשפטים איילת שקד לבירור בפני נציב תלונות הציבור על שופטים", כתבה הנשיאה חיות לשופטים. לדבריה, "הנציב התבקש לטפל בפנייה ללא דיחוי ואין לי ספק שכך ייעשה". חיות הוסיפה כי "לאחר שימוצה הבירור ותתקבל החלטת הנציב, ניתן יהיה לבחן מהם הצעדים שאותם יש לנקוט".

עורך דין ז'ק חן, בית משפט השלום, תל אביב, 26 בפברואר 2018. ניב אהרונסון
"המעצר לא חוקי". עו"ד ז'ק חן בבית המשפט, הבוקר/ניב אהרונסון

החשודים בפרשת בזק הגיעו הבוקר לבית משפט השלום בתל אביב לדיון בהארכת מעצרם, שיתקיים מול השופט עלאא מסראווה, שמונה להחליף את פוזננסקי-כץ. הדיון עוסק בהארכת מעצרם של בעל השליטה בחברת בזק, שאול אלוביץ' וכן יועצי התקשורת ניר חפץ ואלי קמיר. איריס אלוביץ', אור אלוביץ', המנכ"לית סטלה הנדלר ועמיקם שורר צפויים להשתחרר היום ללא דיון בהארכת מעצרם. עם תחילת הדיון, הבהיר השופט מסראווה: "אני צריך ללמוד את החומר, כידוע לכם התיק הגיע לפניי רק אתמול בערב".

ז'ק חן, סניגורו של שאול אלוביץ', טען כי מרשו "נמצא במעצר לא חוקי ולכן צריך להתקיים דיון במידי בלי הפסקה". לדבריו, "הבקשה שלנו היא לא הארכת מעצר, ולכן אנחנו מבקשים לשחררו. ההליך מתחילתו הוא במשמעות של הקשר הנסתר בין החוקר לשופטת. את המקולקל לא ניתן לתקן. השורה התחתונה שמר אלוביץ נמצא במעצר בלתי חוקי. נושא הדיון הוא חריג וקיצוני שלא מאפיין את מערכת המשפט. ההליך זוהם עד כדי כך שכל מה שנאסף בהליך הוא לא קביל".

השופט לא קיבל את טענותיו, ואמר כי "חלק מהממצאים של אלוביץ היו בהסכמה". עו"ד חן טען: ההסכמה שלי ניתנה על פי יסוד שהיה פגום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully