וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תיראי מופתעת": המסרונים של השופטת רונית פוזננסקי-כץ והחוקר

בחדשות עשר פורסם כי השופטת רונית פוזננסקי-כץ, שדנה בהארכות מעצריהם של החשודים בתיק 4000, תיאמה מידע לגבי החלטותיה עם החוקר מטעם הרשות לניירות ערך. "אתה ממשיך לגלות לי הכל ואני אאלץ להיראות ממש ממש מופתעת". נשיאת העליון: אפנה לנציב התלונות על השופטים

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: תום זואילי

ההתכתבות בין החוקר לשופטת - כל הפרטים

- בחדשות עשר פורסם כי שופטת המעצרים בפרשת בזק, רונית פוזננסקי כץ, תיאמה הארכות מעצר עם החוקר מטעם הרשות לניירות ערך
- החוקר כתב לשופטת: "תיראי מופתעת"
- השרה שקד ונשיאת העליון חיות הודיעו: נפנה לנציב התלונות על השופטים
- יו"ר הרשות לניירות ערך: "אירוע חריג, יהיה בירור דחוף"
- עורכי דינם של שאול ואור אלוביץ': "לשחררם באופן מידי"
- בעקבות הפרסום: השופטת לא תדון מחר בהארכות המעצר בתיק

שופטת המעצרים בבית משפט השלום בתל אביב רונית פוזננסקי-כץ תיאמה מעצרים עם החוקר מטעם הרשות לניירות ערך בתיק 4000, המכונה פרשת בזק - כך פרסם הערב (ראשון) כתב הפלילים של חדשות עשר, דורון הרמן. על פי הפרסום, שכלל צילומים של חילופי הודעות ווטסאפ בין השופטת ובין עו"ד ערן שחם-שביט, השניים התכתבו ביניהם בנוגע להארכות המעצר.

"סבבה, לפחות הבשורות הטובות שאור ועמיקם ישוחררו מחר בתנאים", כתב שחם-שביט לשופטת. הכוונה היא לאור אלוביץ', בנו של בעל השליטה בחברת בזק, שאול אלוביץ', ולעמיקם שורר, סמנכ"ל בבזק החשוד גם הוא בפרשה. "תיראי מופתעת", כתב לה. "אני מתחילה לעבוד על הבעה הולמת של הפתעה מוחלטת", השיבה לו פוזננסקי-כץ.

ההתכתבויות בין השופטת כץ לעו"ד עם קרדיט של המהדורה מהפרסום של דורון הרמן, 25 בבפרואר 2018. דורון הרמן, מהדורת ערוץ 10, מערכת וואלה! NEWS
ההתכתבות בין השופטת והחוקר, כפי שפורסמה הערב/מערכת וואלה! NEWS, דורון הרמן, מהדורת ערוץ 10
השופטת רונית פוזננסקי כץ. אתר בתי המשפט, מערכת וואלה! NEWS
השופטת פוזננסקי-כץ/מערכת וואלה! NEWS, אתר בתי המשפט

"(לגבי) סטלה ואיריס נבקש מחר ימים ספורים. יבקשו שלושה, את בהחלט, אבל בהחלט יכולה לתת יומיים", כתב שחם-שביט לגבי הארכת מעצרן של סטלה הנדלר, מנכ"לית בזק, ואיריס אלוביץ', אשתו של בעל השליטה בחברה. "אתה ממשיך לגלות לי הכל ואני אאלץ להיראות ממש ממש מופתעת", השיבה לו השופטת. "אז אולי המתווה שחשבנו עליו אינה כה רחוק מהמציאות", הוסיפה, והוא השיב לה: "זה עלה לי בדם, כמעט הרביצו לי או עצרו אותי בלהב".

מחר אמור היה להתקיים דיון נוסף בהארכת מעצרם של שאול אלוביץ', בנו אור, עמיקם שורר וסטלה הנדלר אצל השופטת פוזננסקי-כץ, אך בעקבות הפרסום יתקיימו הדיונים בנוכחות שופט אחר.

שאול אלוביץ בהארכת מעצר, פרשת בזק, בית משפט השלום, תל אביב, 20 בפברואר 2018. מאצ'י הוף
שאול אלוביץ' בבית המשפט, בשבוע שעבר/מאצ'י הוף
הוועדה לבחירת שופטים בראשות שרת המשפטים אילת שקד, 22 בפברואר 2018. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
תפנה לנציב התלונות על השופטים. הנשיאה חיות/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ

שרת המשפטים איילת שקד ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות שוחחו הערב על הפרסום. השתיים החליטו לפנות יחד לנציב התלונות על השופטים בבקשה שיברר את המקרה, ויפעלו בהתאם לתוצאות הבירור.

יו"ר הרשות לניירות ערך, ענת גואטה, אמרה כי "על פניו נראה כי מדובר באירוע חריג ולא תקין, והרשות תערוך בירור דחוף בנושא. חוקרי הרשות פועלים יומם וליל בהגנה על ציבור המשקיעים ובשמירה על טוהר המידות, במקרה זה ובאין ספור מקרים אחרים, והם זוכים לגיבוי מלא. כאמור, המקרה ייבדק ביסודיות והרשות תעדכן בשקיפות".

עו"ד ז'ק חן, סנגורו של שאול אלוביץ', דרש לשחרר אותו בעקבות הפרסום. "קשה לתאר את עוצמת הזעזוע שמן הסתם שותף לו כל אדם הגון שנחשף להתנהלות הסתרים הזו", מסר. "כעת נחשף לאור השמש כי מדובר במעצר בלתי חוקי בעליל. בכוונתנו לפנות עוד הערב לבית המשפט בבקשה שיורה על שחרורו לאלתר. בהמשך נשקול את צעדינו הנוספים", הוסיף.

עו"ד דרור מתתיהו, סנגורו של אור אלוביץ', מסר הערב כי "חלופת המסרונים בין השופטת לבין נציג הרשות החוקרת זיהמה את ההליך המשפטי ומחייבת את שחרורו של מרשי לאלתר. האירוע חסר תקדים ומחייב בירור יסודי ומעמקי ביותר והסקת מסקנות קשות".

אביגדור ליברמן, ועידת השלטון המקומי וכנס מוני אקספו 2018, ביתן 2, גני התערוכה, תל אביב, 14 בפברואר 2018. ראובן קסטרו
"לא לתת לציבור לאבד אמן במערכת". ליברמן/ראובן קסטרו

שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיב גם הוא לפרסום וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אני מצפה מנשיאת בית המשפט העליון להשעות מיד את השופטת פוזננסקי-כץ. אסור לתת לציבור לאבד אמון במערכת המשפט".

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) כתב: "הצעדים המידיים של המערכת לנקוט הם בראש ובראשונה להשעות באופן מידי גם את השופטת וגם את החוקר, ולשחרר באופן מידי את כל המעורבים". לדבריו, "אי אפשר לקחת סיכון ולו קל שבקלים שחירותם של אנשים נשללה מהם שלא בהליך תקין. לאחר מכן יהיה צריך לברר את העניין הזה עד תום וכנראה להדיח את המעורבים".

מרכז האופוזיציה יואל חסון (המחנה הציוני) אמר כי "אמון הציבור במערכת המשפט הישראלית הוא קודש הקודשים. הזכות להליך הוגן של כל חשד היא הבסיס. גם החוקר וגם השופטת צריכים לסיים תפקידם עוד הערב".

הארכת מעצר לאלי קמיר, השלום ת"א, 25 בפברואר 2018. ניב אהרונסון
קמיר בבית המשפט, היום/ניב אהרונסון

מוקדם יותר הערב האריכה השופטת פוזננסקי-כץ בחמישה ימים את מעצרו של היועץ האסטרטגי אלי קמיר, החשוד גם הוא בפרשה.

"מעצרו של החשוד מתקיים בחקירה רחבה, שעניינה שחיתות בחברת בזק ובמערכת השלטון", אמר השופטת. "בחקירה זו שבעה חשודים שעניינים הובא בפני מעת לעת", הוסיפה. בהתייחס לקמיר אמרה כי "הוא נעצר היום בפרשה לאור התפתחות חקירתית".

(עדכון ראשון: 20:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully