וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיל השופטים הושלם: מועמדה של חיות מונה למנהל בתי המשפט

25.2.2018 / 12:44

שלושה ימים לאחר מינוי השופטים שטיין וגרוסקופף לעליון, הודיעו השרה שקד ונשיאת העליון חיות על מינויו של יגאל מרזל לתפקיד מנהל בתי המשפט. השתיים הביעו אמון במרזל וביכולתו "להוביל בהצלחה את מנהל בתי המשפט לאתגרים שבפתח"

צילום: שלומי גבאי, עריכת וידאו: ניר חן

שרת המשפטים אילת שקד ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות חתמו היום (ראשון) על כתב מינויו של יגאל מרזל שיחליף בתפקיד מנהל בתי המשפט את השופט מיכאל שפיצר, שנבחר לאחרונה כשופט בית הדין הארצי לעבודה. בחירתו של מרזל, בדומה לבחירתם של שני שופטי העליון הנכנסים, התקיימה על רקע ויכוחים ומשיכת חבל בין שני המחנות בוועדה לבחירת שופטים - שקד מול חיות.

על אף מספר השופטים המצומצם לבחירה עלו בין חברי הוועדה ויכוחים בלי פוסקים. הדיונים ארכו מספר שעות לא מבוטל כשמדי פעם התפצלו חברי הוועדה לקבוצות על מנת לשכנע את המתנגדים. העסקה שנרקמה בסופו של דבר בין שקד לחיות העלתה כי, אם חיות תוותר על שמות השופטים "הבעייתיים" עבור שקד, האחרונה תסכים למינויו של מרזל למנהל בתי המשפט ותוותר לחיות. הצלחתה של חיות במינוי זה מהווה הישג גדול עבורה למרות שנאלצה לוותר על המועמדים הליברליים ביותר שהוצעו, ובכך שילמה מחיר כבד.

לקריאה נוספת:
איש האקדמיה מחו"ל והמומחה הכלכלי: השופטים החדשים בעליון
לראשונה תכהן אישה חרדית כשופטת: חוי טוקר מונתה למחוזי בירושלים

השופט יגאל מרזל. דוברות הרשות השופטת, מערכת וואלה! NEWS
השופט יגאל מרזל, מנהל בתי המשפט הנכנס/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הרשות השופטת

מרזל, בן 45, נשוי ואב לשלושה וגר בירושלים. הוא מכהן מזה שמונה שנים כשופט בית המשפט המחוזי בעיר, שם עסק בעיקר בתחום האזרחי והמנהלי. בין תפקידיו הבולטים כיהן כשופט קבוע בהרכב ערעורים ולפני כן כיהן במשך חמש שנים כרשם בית המשפט העליון.

מרזל הוא בוגר בהצטיינות יתרה של לימודי תואר ראשון ושני באוניברסיטה העברית בירושלים, שם גם עשה את הדוקטורט שלו. מההודעה על מינויו נעדרו שני פרטים ביוגרפיים מעניינים מעברו: בשנת 1996 הוא התמחה אצל נשיא בית המשפט העליון בדימוס אהרן ברק, ולאחר מכן שימש במשך שש שנים כעוזרו המשפטי.

עוד באותו נושא

משיכת חבל ואיומים בפיצוץ הישיבה: כך נבחרו שופטי העליון החדשים

לכתבה המלאה
הוועדה לבחירת שופטים בראשות שרת המשפטים אילת שקד, 22 בפברואר 2018. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
הביעו אמון במרזל. שקד וחיות בדיוני הוועדה למינוי שופטים, בשבוע שעבר/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ

לאחר החתימה על המינוי, מסרו חיות ושקד בהודעה משותפת כי מרזל מביא לתפקיד ניסיון עשיר בעיקר בתחום הניהולי, "מרזל היה שותף לשורה של מהלכים ניהוליים בבתי המשפט, לרבות במסגרת התכנית האסטרטגית הכוללת למנהל בתי המשפט שמצויה בשלבי יישום מתקדמים". עוד הוסיפו כי במקביל לכהונתו כשופט, מרזל משמש בשנה האחרונה כמנהל המרכז להכשרה ולהשתלמות שופטים וזכה ליוקרה והערכה בישראל ובעולם ואף נבחר לאחרונה כסגן נשיא הארגון העולמי להשתלמות שופטים.

"השופט מרזל זוכה להערכה רבה במערכת המשפט ומחוצה לה ואנו סמוכות ובטוחות כי הוא יוביל את מנהל מערכת בתי המשפט בהצלחה להתמודדות עם האתגרים הרבים העומדים לפתחו, לשיפור ממשי בשירות לציבור ולקידום אמון הציבור במערכת בתי המשפט", הוסיפו שקד וחיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully