וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה תכהן אישה חרדית כשופטת: חוי טוקר מונתה לשלום בירושלים

23.2.2018 / 1:25

שמה של טוקר בלט בין 27 השופטים והשופטות שמונו לתפקידים בערכאות שיפוט בבתי משפט השלום, המחוזי ובבתי הדין לעבודה. במחוז הצפון מונתה לשופטת בית משפט השלום דוניה נסאר, האישה המוסלמית המחזיקה בתפקיד הבכיר ביותר במשטרה

צילום: שלומי גבאי, עריכת וידאו: ניר חן

בין 27 השופטים והשופטות שמונו אתמול (חמישי) לתפקידים חדשים במערכת המשפט בלט שמה של עו"ד חווי טוקר - האישה החרדית הראשונה שנבחרה לכהן כשופטת. טוקר, כיום סגנית בכירה בפרקליטות מחוז ירושלים (אזרחי) נבחרה לכהן בבית משפט השלום בבירה.

טוקר, בת 41, נולדה בלונדון ולאחר שעלתה עם משפחתה לישראל גדלה ולמדה בבני ברק. היא למדה משפטים במרכז האקדמי למשפט ולעסקים רמת גן והשלימה תואר שני באוניברסיטה העברית. בעבר עבדה במחלקה לחקירות שוטרים. טוקר היא תושבת ירושלים, נשואה ואם לארבעה ילדים.

מינוי נוסף הוא זה של רב-פקד דוניה נסאר לשופטת בבתי משפט השלום במחוז צפון. נסאר, עורכת דין במקצועה, היא האישה המוסלמית המשרתת כיום בתפקיד הבכיר ביותר במשטרת ישראל. בתפקידה הנוכחי היא משרתת במנהלת לשיפור שירותי המשטרה לחברה הערבית, כמפקדת על תחום השותפויות בקהילה. נסאר, בת 40, נולדה וגדלה בכפר קרע ומתגוררת כיום בטורעאן. היא נשואה ואם לשלושה.

מתוך עמוד הפייסבוק של הנשיא ריבלין:

מינוי נוסף שעליו החליטה הוועדה לבחירת שופטים, בראשות שרת המשפטים איילת שקד ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, כללו את השופטת ורדה וירט ליבנה שתמונה לנשיאת בית הדין הארצי לעבודה ואת השופט אילן איטח כסגנה. בשל שיטת הסניוריטי, השניים היו המועמדים היחידים לתפקיד, ובפועל הוועדה רק אישרה את המינוי. חברת הוועדה ח"כ נורית קורן (הליכוד) הצביעה נגד מינויה של וירט ליבנה כמחאה על אותו נוהג. עוד בלט מינוייה של חיה זנדברג ראש הוועדה להסדרת מאחזים לא חוקיים, שנחשבה למועמדת מועדפת של השרה שקד, לבית המשפט המחוזי בירושלים. זנדברג הייתה בעבר מנהלת המחלקה האזרחית בפרקליטות המדינה.

עוד באותו נושא

איש האקדמיה מחו"ל והמומחה הכלכלי: השופטים החדשים בעליון

לכתבה המלאה
רב-פקד דוניה נסאר שמונתה לשופטת שלום במחוז הצפון בעת קבלת דרגותיה, ספטמבר 2016. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
דוניה נסאר בעת קבלת דרגות רב-פקד, ספטמבר 2016/מערכת וואלה!, יואב איתיאל

הנשיאה חיות והשרה שקד מסרו לאחר פרסום המינויים כי הן "מברכות את כל השופטות והשופטים המצוינים שנבחרו". נשיא המדינה ראובן ריבלין בירך על בחירתה של טוקר לשופטת החרדית הראשונה. בפוסט שהעלה בחשבון הפייסבוק שלו כתב כי "זהו יום משמח עבורה ועבור מדינת ישראל כולה. אני משוכנע שהיא תביא לכס השיפוט מיומנות וידע שרכשה בעמל רב לצד ערכי המשפט העברי ומסורת ישראל שספגה בבית הוריה ובבית חמיה ז"ל, שהיה מראשי ישיבת חברון בירושלים. ישר כח".

הוועדה לבחירת שופטים בראשות שרת המשפטים אילת שקד, 22 בפברואר 2018. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
דיוני הוועדה למינוי שופטים, אתמול/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ

יו"ר מפלגת המחנה הציוני אבי גבאי בירך אף הוא על מינויה של טוקר וכינה אותה "אישה פורצת דרך". גבאי הוסיף כי "ישראל מורכבת מפסיפס נהדר של מגזרים והייצוג של כולם במערכות השונות היא ברכה לכולנו".

ח"כ יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת) הביע אכזבה על כך שרק שופטת אחת מתוך 27 שמונו היא חברת הציבור הערבי במדינה. לדבריו, שיעור השופטים הערבים עדיין נמוך בהרבה משיעורה הכללי של האוכלוסייה הערבית ועומד על כ-8% בלבד.

ג'בארין, המחזיק בתואר ד"ר למשפטים, הוסיף כי "מובן שהשיקול המקצועי צריך להיות השיקול הראשון במינוי שופטים, אך צריך גם לתת משקל לעקרון 'השיקוף החברתי' ולפיו בית המשפט צריך לשקף בהרכבו את הרכב האוכלוסייה בישראל. ואכן, לא חסרים עורכי דין ומשפטנים ערבים הראויים למינוי כשופטים הן מבחינת רמתם המקצועית והן מבחינת תכונותיהם האישיות".

יואב איתיאל השתתף בהכנת הידיעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully