וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט בעקבות ההתפתחויות בתיק 4000: "ממשיכים לנהל את המדינה כרגיל"

22.2.2018 / 7:57

שר החינוך התייחס לראשונה להתפתחויות בחקירת הפרשה והבהיר כי אין בכוונתו כרגע להפעיל לחץ להקדמת הבחירות. "עניינים ערכיים הם לשיקול הבוחר והם יוכרעו במערכת אכיפת החוק", אמר. כחלון: "נמתין להכרעת היועץ המשפטי לממשלה"

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט התייחס הבוקר (חמישי) לראשונה להתפתחויות בתיק 4000 ואמר כי אין בכוונתו בשלב זה לקרוא לראש הממשלה לפרוש מתפקידו. "אנחנו ממשיכים לנהל את ענייני המדינה כרגיל", הצהיר בנט בהודעה לפעילי מפלגתו. "כפי שכבר אמרתי, עניינים ערכיים הם לשיקול הבוחר, ועניינים פליליים יוכרעו במערכת אכיפת החוק".

שר החינוך הוסיף: "אנחנו מקווים מאד שראש הממשלה ייצא נקי מכל התהליכים, לטובתו ולטובת מדינת ישראל. למיטב שיפוטי ראש הממשלה מתפקד כראוי, ויש לנו ממשלה לאומית טובה שתמשיך להוביל את ישראל".

תיק 4000 | לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
עדותו של שלמה פילבר: "ביצעתי הוראות של נתניהו, ניצלו אותי"
משדר עסקים כרגיל: נתניהו נאם בוועידת הנשיאים - ולא התייחס לחקירות
למרות ההתפתחויות בחקירות נתניהו - הליכוד שומר על מצבו בסקרים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"מקווים שראש הממשלה ייצא טוב". שר החינוך בנט/מערכת וואלה, צילום מסך

דבריו של בנט מצטרפים להצהרה דומה של יו"ר כולנו, שר האוצר משה כחלון שטען כי למרות ההתפתחויות בפרשה, הוא ומפלגתו מעדיפים להמתין בשלב זה להחלטת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בנושא.

"זה לא סוד ואי אפשר להתעלם מהעננה הכבדה והלא נעימה", אמר כחלון בסיור במגדל העמק אתמול. "אנחנו בתקופה לא סימפטית. אבל מצד שני אנחנו מדינת חוק, וזה אומר שיש אדם אחד במדינת ישראל שהחוק הסמיך אותו להגיש או לא להגיש כתב אישום - וזה היועץ המשפטי לממשלה. ולכן, מפלגת כולנו שחרטה על דגלה את שלטון החוק, שמירה על בית המשפט העליון, שמירה על המשטרה, שמירה על מבקר המדינה - ננהג בהתאם לחוק ונחכה להמלצות של היועץ המשפטי לממשלה ועד אז נמשיך לעשות רפורמות ונמשיך לפעול למען העם".

בתוך כך, אמש פורסם בחדשות 2 כי מקורבו של ראש הממשלה ומנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר, אמר אתמול במהלך עדותו במשטרה כי היה "שבוי" במסגרת תפקידו, וכי הוא מרגיש שנוצל על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו. פילבר מסר את גרסתו לחוקרים לאחר שאתמול חתם על הסכם עד מדינה, לפיו לא יוטל עליו עונש מאסר בפועל.

עוד באותו נושא

ההסכם עם פילבר: לא יועמד לדין פלילי ויורחק משירות המדינה

לכתבה המלאה
שר האוצר משה כחלון בסיור במחיר למשתכן בשדרות. אבי כהן
"ממתינים ליועמ"ש". כחלון/אבי כהן

מהדברים שאמר למקורביו על הסכם עד מדינה, טוען פילבר כי הופעלו עליו לחצים גדולים. "היום אני מבין שניצלו אותי", אמר. "באתי לעבוד באמונה ומצאתי את עצמי בצבת של לחצים שגרמו לי לדחק גדול מאוד".

"אחרי הבחירות לא ציפיתי לקבל תפקיד, ביבי הציע לי להיות מנכ"ל משרד התקשורת", אמר פילבר במהלך עדותו. "הסביבה שלי הזהירה אותי, אמרו לי 'אל תיקח את התפקיד', אבל בשבילי זו הייתה הגשמת חלום להיות מנכ"ל במשרד של ביבי, ראיתי בזה ייעוד. בהתחלה האמנתי שביבי מעריך אותי ולכן הביא אותי לתפקיד, היום אני מבין שהביאו אותי כדי להיות פיון במשחק, שייעדו אותי לזה, הייתי שבוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully