וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המים המרפאים נעלמו": קיבוץ עין גדי קודח בחיפוש אחר גופרית

22.2.2018 / 12:22

נסיגת ים המלח הובילה לייבוש נביעת המים התרמו-מינרליים שבה מפורסם הקיבוץ. במטרה להציל את האתר "חמי עין גדי", משתמשים בכלי קידוח מיוחדים ויקרים למציאת המינירל שיאפשר לחדש את מאגר המים שאזל

שמורת עין גדי. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
שמורת עין גדי/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

קיבוץ עין גדי החל לקדוח באדמת הקיבוץ כדי למצוא מאגרי גופרית ולחדש את מאגר המים התרמו-מינירליים שאזלו. נביעת המים התרמו-מינרליים המפורסמת, מהווה חלק נכבד מפרנסת הקיבוץ והפכה אותו לאחד מאתרי הדגל הוותיקים באזור.

בשנים האחרונות החלה נביעה זו להידלדל עקב נסיגת ים המלח, לכן הקיבוץ החל לבצע קידוח עמוק ומורכב שיאפשר ניצול מאגרי הגופרית ליצירת מים תרמו-מינרליים. אתר "חמי עין גדי" היה ממוקם בעבר לצד חוף ים המלח, אלא שהים נסוג והחוף התרחק וכיום רכבת מובילה את המתרחצים לחוף.

עוד בוואלה! NEWS:
עדותו של שלמה פילבר: "ביצעתי הוראות של נתניהו, ניצלו אותי"
אלפי מלחים ו-257 מטר: נושאת מסוקים אמריקנית בדרך לחיפה
בילי גראהם, "הכומר של אמריקה" שייעץ לנשיאי ארה"ב, מת בגיל 99

קשת בענן בעין גדי, 19 בינואר 2018. בועז ליימזידר, רשות הטבע והגנים, מערכת וואלה! NEWS
קשת בענן באזור קיבוץ עין גדי, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, בועז ליימזידר, רשות הטבע והגנים

לדברי ותיקי הקיבוץ, נעשו קידוחים בעבר ואלו התגלו כמורכבים ביותר כיוון שהגופרית באדמה מעכלת את כלי הקידוח. נוכחותם של מי גופרית נובעת מנסיגת ים המלח, "המים החמים שמרפאים נעלמו. לצורך הקידוח היה צריך להביא ציוד מיוחד כי מי הגופרית מעכלים הכל. מאז שנות ה-70 לא קדחו כאן", אמר אחד מוותיקי הקיבוץ. "מנסים לעשות כל דבר כדי לא לפגוע באתר התיירות הייחודי שיש לנו כאן ולמצוא מי גופרית טובים, חמים ומרפאים", סיכם חבר הקיבוץ.

"את הקידוחים מבצעת חברה ישראלית שרכשה במיוחד עבורו ציוד ייחודי על מנת שהגופרית לא תעכל אותו", אמר עמירם זאה מנכ"ל "חמי עין גדי". עוד הוסיף זאה כי "מדובר באתר פופולרי המוכר גם בחו"ל, הוא ממשיך לעבוד על אף שכרגע סגרנו את בריכות המים התרמו-מינרליים".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully