וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בילי גראהם, "הכומר של אמריקה" שייעץ לנשיאי ארה"ב, מת בגיל 99

21.2.2018 / 20:24

המטיף האוונגליסטי שדרשותיו שודרו לעשרות מיליוני מאמינים בעולם, מת בביתו בקרוליינה הצפונית לאחר מאבק עם סרטן ומחלות נוספות. טראמפ כינה אותו "אדם מיוחד מאוד, שלא היה איש כמותו"

הכומר האוונגליסטי האמריקני בילי גראהם בשנת 2010. אי-פי, AP
ערך סיורים ומפגשים עם מאמינים ב-185 מדינות. גראהם בשנת 2010/AP, אי-פי

בילי גראהם, המטיף האוונגליסטי שזכה לכינוי "הכומר של אמריקה" מת היום (רביעי) בביתו שבקרוליינה הצפונית. גראהם היה בן 99 וסבל מסרטן, מדלקת ריאות וממחלות נוספות. גראהם נודע בשל הפצת המשנה של הנצרות האוונגליסטית ברחבי העולם - הוא ערך סיורים ביותר מ-185 מדינות, לרבות מעבר למסך הברזל בזמן המלחמה הקרה. דרשותיו שודרו בערוצי לוויין והגיעו על פי ההערכות לכ-200 מיליון מאמינים ברחבי העולם עד לשנת 2005 כשהפסיק לערוך מסעות לפגישות עם מאמינים. הביטוי המזוהה עמו ביותר היה "התנ"ך אומר ש..." והוא נהג לומר כי אמונתו בכתבי הקודש הפכה את הבשורה לנשק בידיו.

גראהם היה יועץ קרוב לנשיאי ארצות הברית החל מדווייט אייזנהאואר בשנות ה-50 ועד לג'ורג' בוש הבן. בשנת 2007 נחנכו בעיר שארלוט שבקרוליינה הצפונית ספריה ומוזיאון על שמו של גראהם. הנשיא לשעבר ביל קלינטון אמר בטקס על גראהם כי "כשהוא היה מתפלל איתך בחדר הסגלגל או בקומה העליונה של הבית הלבן היית מרגיש שהוא מתפלל עבורך, לא למען הנשיא". הנשיא דונלד טראמפ פרסם בחשבון הטוויטר שלו דברי הספד לגראהם וכינה אותו "איש מיוחד מאוד". הוא הוסיף כי "לא היה איש כמוהו! הוא יהיה חסר לנוצרים ולבני כל הדתות".

הכומר האוונגליסטי האמריקני בילי גראהם בפגישה עם לורה וג'ורג' וו בוש בשנת 2010. אי-פי, AP
ייעץ לנשיאים רבים. גראהם עם הנשיא לשעבר בוש ורעייתו לורה, ב-2010/AP, אי-פי
הכומר האוונגליסטי האמריקני בילי גראהם נואם בברלין בשנת 1954. אי-פי, AP
הפך את האמונה לנשק בידיו. גראהם בנאום בברלין, ב-1954/AP, אי-פי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully