וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל עדות חיות, הוועדה למינוי שופטים מתכנסת: "כל המועמדים מצוינים"

22.2.2018 / 10:53

חברי הוועדה לבחירת שופטים יבחרו את השניים שימונו במקום אורי שהם ויורם דנציגר הפורשים. חברי הוועדה, שנפגשים על רקע פרשת השופטת גרסטל, צפויים לבחור במועמדה של השרה שקד ובאחד ממועמדיה של חיות. השופטת חיות: "שלומי מצוין, אל דאגה"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: דיווח לאולפן וואלה! NEWS על חקירת פרשת השוחד לשופטת גרסטל, שלשום)

הוועדה לבחירת שופטים התכנסה הבוקר (חמישי) כדי לבחור שני שופטים לבית המשפט העליון, במקומם של אורי שהם ויורם דנציגר הפורשים. "היום לפני שנה בדיוק בחרנו ארבעה שופטים לבית המשפט העליון", אמרה שרת המשפטים איילת שקד בפתח הישיבה. "היום נפלה בחלקה של הוועדה הנוכחית הזכות להוביל מהלך של מינוי 240 שופטים לערכאות. כל 24 המועמדים - מצוינים" .

ישיבת הוועדה מתקיימת בצל העדות שמסרה אתמול במשטרה חברת הוועדה - נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות. "שלומי מצוין, אל דאגה", אמרה הבוקר בפתח הישיבה. אתמול היא העידה כי חברתה, השופטת בדימוס הילה גרסטל, סיפרה לה שכשהייתה מועמדת למשרת היועץ המשפטי לממשלה, שוחח מקורב לראש הממשלה עם ידיד שלה וביקש לברר מה עמדתה לגבי חקירות אשת ראש הממשלה. לדברי חיות, גרסטל הייתה מזועזעת מהאירוע, אך סיפרה לה עליו בדיעבד, כשהמועמדות לא הייתה רלוונטית. היא הוסיפה, לפי הודעה שפרסמה דוברות בית המשפט, כי "בשל מיעוט הפרטים והסיפור המעורפל לא היה בסיס כלשהו לנקיטת כל צעד מצדה".

עוד בוואלה! NEWS:
עדותו של שלמה פילבר: "ביצעתי הוראות של נתניהו, ניצלו אותי"
ההסכם עם פילבר: לא יועמד לדין פלילי ויורחק משירות המדינה
הוארך מעצר בכירי בזק החשודים בתיק 4000: "ראיות לשחיתות חמורה"

הוועדה לבחירת שופטים בראשות שרת המשפטים אילת שקד, 22 בפברואר 2018. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
השרים כחלון ושקד, לצד השופטת חיות, הבוקר/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ

חברי הוועדה יצטרכו להשאיר את הפרשה מחוץ ללשכת השרה, ולהתמקד בבחירת השופטים. מי שצפויים להיבחר הם פרופסור אלכס שטיין, המועמד המוביל של שרת המשפטים איילת שקד, ולצדו אחד משני שופטי המחוזי, שאול שוחט ועופר גרוסקופף, שניהם מועמדים של נשיאת העליון. ברקע מסתמנת הסכמה של שקד על מינויו של השופט יגאל מרזל, שהיה המועמד המועדף על חיות, לתפקיד מנהל בתי המשפט. עם זאת, הדברים יכולים להשתנות עד הרגע האחרון.

הוועדה לבחירת שופטים בראשות שרת המשפטים אילת שקד, 22 בפברואר 2018. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
"שופטים מצוינים". השרה שקד ונשיאת העליון חיות, הבוקר/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ

שני מועמדיה של חיות הם שופטים מוערכים וראויים. שוחט, המכהן בבית המשפט המחוזי בתל אביב, מוכר בזירה המשפטית כשופט מקצועי ביותר המתמחה בדיני משפחה, ואף פרסם שלושה ספרים בנושא. מנגד, גרוסקופף הוא תלמיד מובהק של שר המשפטים לשעבר, פרופסור דניאל פרידמן, ונחשב עילוי משפטי ומומחה בכלכלה.

חיות ושני שופטי העליון האחרים בוועדה - דנציגר וחנן מלצר - היו מעדיפים לראות את גרוסקופף מתמנה, אך סיכוייו של שוחט גבוהים יותר. שר האוצר משה כחלון ונציגי לשכת עורכי הדין מעדיפים את שוחט, שככל הנראה יזכה גם לקולותיהם של חברי הכנסת נורית קורן ורוברט אילטוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully