וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיאת העליון העידה: "השופטת מסרה סיפור מעורפל שלא חייב נקיטת צעדים"

20.2.2018 / 22:30

בעדות פתוחה לחוקרי המשטרה אישרה הנשיאה חיות כי חברתה, השופטת הילה גרסטל, שהייתה מועמדת לתפקיד היועמ"ש ב-2015, סיפרה לה בדיעבד שמקורב לנתניהו שוחח עם ידיד שלה על עמדתה לגבי חקירות רעייתו. "לא היה בידי הנשיאה חיות בסיס כלשהו לנקיטת כל צעד מצדה"

צילום: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: ניר חן

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, מסרה הערב (שלישי) עדות בפרשה 1270, שבמסגרתה נחקרים חשדות לשוחד שהוצע לשופטת הילה גרסטל מטעם מקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו. לדברי השופטת, "בשל מיעוט הפרטים והסיפור המעורפל שאותו בחרה גרסטל לספר לה, לא היה בידי הנשיאה חיות בסיס כלשהו לנקיטת כל צעד מצדה".

מטעם חיות נמסר כי הנשיאה אישרה שגרסטל, שהייתה מועמדת בשנת 2015 לתפקיד היועצת המשפטית לממשלה, סיפרה לה בדיעבד ולאחר שהמועמדות כבר לא הייתה רלוונטית, כי מקורב לראש הממשלה שוחח עם ידיד שלה בעת שהייתה מועמדת וביקש לברר איתו מה תהיה עמדתה לגבי חקירות אשת ראש הממשלה. עוד נמסר כי גרסטל הביעה בפני הנשיאה חיות זעזוע מהאירוע, אך היא הוסיפה כי לא תוכל לפרט מעבר לכך ולא תוכל לספר לה מיהם האנשים שבהם מדובר.

היום האריך בית המשפט בשישה ימים את מעצרו של אלי קמיר, החשוד שתיווך בין מקורבו של נתניהו, ניר חפץ, לבין השופטת גרסטל. על פי החשד, במסגרת העסקה שהוצעה לגרסטל היא התבקשה לפעול לסגירת תיק המעונות שבו נחשדה רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, בתמורה למינויה לתפקיד היועצת המשפטית לממשלה.

עוד בוואלה! NEWS:
מגעים מתקדמים להסכם עד מדינה עם מקורבו של נתניהו שלמה פילבר
"המגייס": האיש למשימות מיוחדות שיביא את עדי המדינה בתיקי נתניהו
בסביבת נתניהו הבינו שמנדלבליט לא יסגור התיק - ופנו לשופטת גרסטל

אסתר חיות, נשיאת בית המשפט העליון, 18 בפברואר 2018. הארץ, מערכת וואלה! NEWS
השופטת חיות/מערכת וואלה! NEWS, הארץ

בדיון בערעור המשטרה על שחרורו של קמיר אמרה נציגת המשטרה כי קמיר חשוד כי "הוא בעצמו לקח את הצעת השוחד והוציא אותה אל הפועל". לדבריה, קמיר נמצא "בלב האירוע. מדובר בהצעת שוחד שהחשוד הביא לשולחן, ולכן ממש לא נמצא במעגל השני אלא בלב העבירה".

נציג הפרקליטות בדיון, יהונתן תדמור, שעוסק גם בתיקי ראש הממשלה, אמר כי מדובר ב"אירוע יוצא דופן". לדבריו, "ככל שהחשדות נכונים, מדובר באירוע חמור מאין כמותו עם פוטנציאל השחתה של אחת המשרות הבכירות ביותר בשירות הציבורי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מגעים לחתימת הסכם עד מדינה. חפץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי החשד, הפנייה נעשתה לשופטת אחרי הופעתו של היועמ"ש אביחי מנדלבליט מול ועדת האיתור, ולאור התשובות שנתן לאותה הוועדה. מיד לאחר הופעתו של מנדלבליט החלו בסביבתו של ראש הממשלה לקדם מועמד אחר לתפקיד - ד"ר גיא רוטקוף. מטעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר בתגובה כי "מדובר בשקר מוחלט מא' ועד ת".

בעבר פורסם בוואלה! NEWS כי בעת הדיונים בוועדת האיתור לתפקיד היועמ"ש נשאל מנדלבליט על ידי אחד מחברי הוועדה כיצד ינהג אם מבקר המדינה יחליט שיפתח בחקירה נגד ראש הממשלה. מנדלבליט השיב כי במקרה כזה יורה למשטרה לפתוח בחקירה. לאחר מכן נשאל כיצד יפעל אם המשטרה תחליט להעמיד לדין את ראש הממשלה בנימין נתניהו או אחד ממקורביו. מנדלבליט השיב יגיש כתב אישום רק לאחר בחינה קפדנית וזהירה של העדויות והראיות.

מחוזי תל אביב: ערעור לאלי קמיר. מוטי מילרוד, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
מעצרו הוארך בשישה ימים. קמיר/מערכת וואלה! NEWS, מוטי מילרוד, הארץ

עו"ד שרון קלינמן, המייצגת את קמיר, אמרה בדיון כי קמיר הודה ששוחח עם חפץ על מינויה של גרסטל, ואף כי שוחח עם גרסטל בעניין - אך הכחיש כי העביר לה הצעה כלשהי. "אין כל פסול בפנייה לקידום מועמדות", אמרה. "הפסול הנטען הוא התשובה שמנסרה לקמיר שלפיה התמיכה במועמדותה הותנתה בתנאים כלשהם. קמיר תיאר את פגישתו עם מר חפץ, ושלל מכל וכל שהוא העביר לה הצעה. המשיב דיווח על שיחתו לגרסטל, כפי שהוא דיווח לה על כל שיחה בעניין מועמדותה, ומכחיש מכל וכל שהעביר לה הצעה כלשהי".

המשטרה מנהלת מגעים מתקדמים לחתימת הסכם עד מדינה עם ניר חפץ, יועץ התקשורת לשעבר של משפחת נתניהו, שנחשד בהצעת השוחד לשופטת. חקירת הפרשה החדשה נמצאת בעיצומה ומתנהלת בליווי פרקליטת מחוז תל אביב מיסוי וכלכלה. במסגרתה נגבו גרסאות מכלל המעורבים וגרסטל עצמה מסרה עדות פתוחה לגבי השתלשלות האירועים. חפץ נחקר באזהרה בחשד לעבירות מתחום טוהר המידות ושחיתות ציבורית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully