וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסביבת נתניהו הבינו שמנדלבליט לא יסגור התיק - ופנו לשופטת גרסטל

20.2.2018 / 18:28

לוואלה! NEWS נודע כי ההצעה לכאורה לדיל עם השופטת נעשתה לפי החשד לאחר שהיועמ"ש הצהיר בוועדת האיתור שלא יהסס להורות לפתוח בחקירה נגד ראש הממשלה. מיד לאחר הופעתו, החלו בסביבתו של נתניהו לפנות למועמדים אחרים לתפקיד

צילום: ארכיון וואלה!NEWS, עריכה: יוסי אלטר

במשטרה חושדים כי ניר חפץ, יועץ התקשורת המקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו, ניסה לקדם את מינויה של השופטת בדימוס הילה גרסטל לתפקיד היועצת המשפטית לממשלה, בתמורה לסגירת תיק המעונות שבו נחשדה רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו. כעת מתברר כי מהמידע שבידי החוקרים עולה שהפנייה לגרסטל נעשתה לאחר שהמועמד לתפקיד, אביחי מנדלבליט, אמר בפני ועדת האיתור כי אם יהיה צורך - יגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה.

בעבר פורסם בוואלה! NEWS כי בעת הדיונים בוועדת האיתור לתפקיד היועמ"ש נשאל מנדלבליט כיצד ינהג אם מבקר המדינה יחליט שיפתח בחקירה נגד ראש הממשלה. הוא השיב כי במקרה כזה יורה למשטרה לפתוח בחקירה. לאחר מכן נשאל כיצד יפעל אם המשטרה תחליט להעמיד לדין את ראש הממשלה בנימין נתניהו או אחד ממקורביו. מנדלבליט השיב יגיש כתב אישום רק לאחר בחינה קפדנית וזהירה של העדויות והראיות.


עוד בנושא:
מגעים מתקדמים להפיכת ניר חפץ לעד מדינה: "פעל בשליחות נתניהו"
חשד: חפץ הציע לשופטת את תפקיד היועמ"ש תמורת סגירת תיק שרה נתניהו
פרשת בזק: שאול אלוביץ', ניר חפץ ושלמה פילבר הם החשודים שנעצרו

הילה גרסטל, מועמדת לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה. אוקטובר 2015. ניב אהרונסון
החשד הוא כי קמיר תיווך בין חפץ לשופטת. גרסטל/ניב אהרונסון

גורמים המעורים בנעשה בוועדה אמרו אז לוואלה! NEWS כי לאור תשובותיו של מנדלבליט החלו בסביבת ראש הממשלה לחפש מועמדים אחרים, ובהם ד"ר גיא רוטקופף. כעת עולה חשד כי נעשתה פנייה גם בכיוון נוסף, של השופטת גרסטל. החוקרים סבורים כי חפץ העביר את ההצעה באמצעות היועץ האסטרטגי אלי קמיר, שמקורב לגרסטל, אולם היא דחתה אותו.

מטעמו של נתניהו נמסר כי "מדובר בשקר מוחלט מא' ועד ת". עו"ד ירון קוסטליץ, שמייצג את חפץ, מסר כי "לא היו דברים מעולם". מוקדם יותר היום דווח כי המשטרה מנהלת מגעים מתקדמים עם חפץ כדי להפוך אותו לעד מדינה, אולם סנגורו הכחיש את הדברים ומסר כי "אין מגעים ולא הוצע לו כל הסכם". במסגרת הפרשה החדשה מסרה גרסטל עדות פתוחה.

עוד באותו נושא

מגעים מתקדמים להפיכת ניר חפץ לעד מדינה: "פעל בשליחות נתניהו"

לכתבה המלאה
אביחי מנדלבליט בכנס לציון 15 שנה להקמת הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, אוניברסיטת ת"א, 26 בדצמבר 2017 1. ראובן קסטרו
מנדלבליט/ראובן קסטרו
ביבי ושרה בדרך מדאבוס לישראל. עמוס בן גרשום לע"מ,
בני הזוג נתניהו/עמוס בן גרשום לע"מ

היום בצהריים הוארך מעצרו של קמיר בשישה ימים. תחילה קבע שופט השלום בתל אביב, עלאא מסראווה, כי יש לשחררו למעצר בית, אך לאחר מכן המשטרה ערערה ושופט המחוזי יוסי טופף קבע כי הוא יישאר במעצר עד יום ראשון הקרוב.

באופן חריג, לדיון הגיע גם נציג מפרקליטות מיסוי וכלכלה, שמלווה את החקירה. הפרקליט, עו"ד יוני תדמור, שמלווה גם את החקירות בתיקים נגד ראש הממשלה, אמר בדיון כי "ככל שהחשדות נכונים מדובר באירוע חמור מאין כמותו עם פוטנציאל השחתה של אחת המשרות הבכירות ביותר בשירות הציבורי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מאמצים לחתום עם יועץ ראש הממשלה על הסכם עד מדינה. חפץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

הלילה הותרו לפרסום שמות העצורים בפרשת בזק, בהם גם חפץ. בנוסף לו חשודים בפרשה בעל השליטה בחברה שאול אלוביץ', אשתו איריס ובנו אור, מנכ"לית החברה סטלה הנדלר ומנהל הפיתוח העסקי עמיקם שורר וכן מנכ"ל משרד התקשורת פילבר. מעצרם של הנדלר ושורר הוארך עד מחר ושל היתר עד ליום חמישי.

היום נודע כי יועץ התקשורת לשעבר של נתניהו בועז סטמבלר, המכהן כיום כמנהל לשכת הפרסום הממשלתית, מסר עדות בפרשה, לאחר שאתמול פורסם כי מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר הראל לוקר וראש לשכת ראש הממשלה לשעבר דוד שרן העידו אף הם. היום מסרו עדות ברשות לניירות ערך עורך וואלה! NEWS לשעבר ינון מגל, שזו היא עדותו השנייה, וגם ראש מערכת החדשות של וואלה! NEWS, מיכל קליין.

(עדכון ראשון: 15:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully