וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגעים מתקדמים להפיכת ניר חפץ לעד מדינה: "פעל בשליחות נתניהו"

לוואלה! NEWS נודע כי יועץ התקשורת לשעבר של ראש הממשלה מסר עדויות מקדימות לחוקרי המשטרה. חפץ חשוד כי פנה לשופטת בדימוס גרסטל בהצעה למינוי כיועמ"ש בתמורה לסגירת תיק המעונות נגד שרה נתניהו. מגעים דומים נבחנים גם עם מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר

צילום: ארכיון וואלה!NEWS, עריכה: יוסי אלטר

המשטרה מנהלת מגעים מתקדמים לחתימת הסכם עד מדינה עם ניר חפץ, יועץ התקשורת לשעבר של משפחת נתניהו - כך נודע היום (שלישי) לוואלה! NEWS. חפץ מסר עדויות מקדימות לחוקרי היחידה הארצית לחקירת פשיעה כלכלית (יאל"כ). בין היתר, עומת חפץ עם המידע כי בשנת 2015 פעל לשחד את השופטת בדימוס הילה גרסטל בשליחות משפחת נתניהו כדי שתפעל לטובת סגירת תיק נגד שרה נתניהו באחת התביעות שהוגשה נגדה.

כבר בשעות הקרובות הוא צפוי לחתום על ההסכם ואף למסור עדות ניקיון במסגרת הסכם זה. המשטרה נמצאת במגעים דומים גם עם מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר, שנעצר בתחילת השבוע יחד עם חפץ במסגרת חקירת פרשת בזק. פרקליטו של חפץ עו"ד ירון קוסטליץ מסר: "אין מגעים ולא הוצע לו כל הסכם".

חפץ הובא היום להארכת מעצר נוספת יחד עם אלי קמיר יועץ אסטרטגי שסיפק לחברה שירותי ייעוץ, שנעצר הלילה בפרשה. החשד הוא כי קמיר תיווך בין חפץ לגרסטל, אולם על פי הראיות שנאספו עד כה הפנייה לשופטת בדימוס לא צלחה.

קמיר הובא לקראת הצהריים להארכת מעצר בבית משפט השלום בתל אביב ושוחרר בתנאים מגבילים. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בשבוע, אך השופט עלא מסרוואה הורה להשאיר את חפץ במעצר עד למחר ולא להשאירו מעבר למועד שנקבע לו בתחילת השבוע עם מעצרו. המשטרה תערער על כך.

עוד בוואלה! NEWS:
אלשיך: הנחקרים בפרשות נתניהו משבשים חקירה דרך התקשורת
אלשיך על חקירות נתניהו: אנחנו בצד של החוק, לא בימין או בשמאל
התפתחות נוספת בפרשת בזק: נעצר יועץ אסטרטגי בכיר שעבד עם החברה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מגעים מתקדמים להסכם עם הפרקליטות. חפץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

חקירת הפרשה החדשה נמצאת בעיצומה ומתנהלת בליווי פרקליטת מחוז תל אביב מיסוי וכלכלה. במסגרתה נגבו גרסאות מכלל המעורבים וגרסטל עצמה מסרה עדות פתוחה לגבי השתלשלות האירועים. חפץ וקמיראף נחקרו באזהרה בחשד לעבירות מתחום טוהר המידות ושחיתות ציבורית.

מטעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר: "ניר חפץ מעולם לא הציע את ההצעה ההזויה הזאת בפני ראש הממשלה ורעייתו. הוא מעולם לא נתבקש על ידם להציע הצעה כזאת, ואיננו מאמינים שחפץ אפילו העלה דבר כזה על דעתו. תכף יאשימו את הזוג נתניהו גם ברצח ארלוזורוב".

עוד באותו נושא

חשד: חפץ הציע לשופטת את תפקיד היועמ"ש תמורת סגירת תיק שרה נתניהו

לכתבה המלאה
אלי קמיר, יועץ תקשורת בבזק. הארץ, מערכת וואלה! NEWS
שוחרר בתנאים מגבילים. קמיר/מערכת וואלה! NEWS, הארץ

הלילה הותרו לפרסום שמות העצורים בפרשת בזק, בהם חפץ. בנוסף לו חשודים בפרשה בעלי החברה שאול אלוביץ', אשתו איריס ובנו אור, מנכ"לית החברה סטלה הנדלר ומנהל הפיתוח העסקי עמיקם שורר וכן מנכ"ל משרד התקשורת פילבר. מעצרם של הנדלר ושורר הוארך עד מחר והיתר עד ליום חמישי.

היום נודע כי יועץ התקשורת לשעבר של נתניהו בועז סטמבלר, המכהן כיום כמנהל לשכת הפרסום הממשלתית, מסר עדות במסגרת חקירת פרשת בזק. זאת, לאחר שאתמול פורסם כי מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר הראל לוקר וראש לשכת ראש הממשלה לשעבר דוד שרן העידו אף הם ברשות לניירות ערך, החוקרת את הפרשה בשיתוף עם המשטרה.

היום מסרו עדות ברשות לניירות ערך עורך וואלה! NEWS לשעבר ינון מגל, שזו היא עדותו השנייה, וגם ראש מערכת החדשות של וואלה! NEWS, מיכל קליין.

שלמה פילבר, הארכת מעצר בתיק 4000, פרשת בזק, בית משפט השלום, תל אביב, 18 בבפרואר 2018. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
המשטרה נמצאת במגעים גם עמו. פילבר, בהארכת מעצרו השבוע/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

עם הסרת צו איסור הפרסום בפרשה הודיעו הבוקר המשטרה ורשות ניירות ערך כי "הצטברו חשדות ביחס לעבירות מתחום טוהר המידות, המרמה, חוק איסור הלבנת הון וחוק ניירות ערך, אשר התבצעו לאורך זמן, בתכיפות ובשיטתיות במסגרת מערכות יחסים שהתקיימו בין נושאי משרה בקבוצת בזק לבין עובדי ציבור ומקורביהם וכן חשודים נוספים".

בהודעה צוין עוד כי מחומר הראיות עולה חשד כי "כמה מן החשודים המעורבים פעלו באופן בוטה על מנת לשבש הליכי חקירה ולהקשות על מלאכת איסוף הראיות בחקירה". בנוסף לכך, על פי ההודעה "נחקרו ברשות ניירות ערך ובלהב 433 במשותף שורה של עדים נוספים, עובדי ציבור בעבר ובהווה, אנשי תקשורת וגורמים מן המגזר הפרטי והעסקי".

עיקר הפרשה עוסק בחשד המשטרה כי נתניהו פעל בתקופה שבה החזיק בתיק התקשורת בתחילת כהונת הממשלה הנוכחית להטות החלטות רגולטוריות לטובת בזק. בתמורה, כך על פי החשד, פעל בעלי החברה אלוביץ' להבטיח לנתניהו סיקור אוהד באתר וואלה! NEWS, שהוא חלק מקבוצת בזק.

(עדכון ראשון: 11:50)

תיק 4000. עיבוד תמונה
תיק 4000/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully