וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלשיך על חקירות נתניהו: אנחנו בצד של החוק, לא בימין או בשמאל

20.2.2018 / 10:25

מפכ"ל המשטרה דיבר בפומבי לראשונה מאז פרסום ההמלצות בתיקים 1000 ו-2000 והתמקד בצורך של המשטרה להישאר ניטרלית ומקצועית. בנאומו הוסיף כי "בעידן האינטרנט המשטרה מותקפת בצורה חסרת תקדים. כל אזרח הופך לעיתונאי"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יוסי אלטר

המפכ"ל רוני אלשיך אמר היום (שלישי) כי המשטרה שומרת על ניטרליות בחקירות של ראש הממשלה בנימין נתניהו. זאת בתגובה ראשונה מאז הוגשו ההמלצות בתיק 1000 ובתיק 2000 בשבוע שעבר.

לדברי אלשיך, שנאם בוועידת הנשיאים בירושלים, המטרה העיקרית של פעילות המשטרה היא "לשמור את עצמנו ניטרליים ומקצועיים. אנחנו נשארים מחוץ לשיח התקשורתי - לא ימין ולא שמאל, אלא רק בצד של החוק. זוהי דרכנו". אלשיך הוסיף כי המשטרה "נוגעת בנושאים מאוד רגישים בחברה, כמעט כל יום. זה לא כמו הצבא ששומר על הגבולות שלנו. זה עניינים פנימיים. אנחנו חוקרים ראש ממשלה או שר וזה עניין רגיש מאוד. יש אנשים שחושבים שזה דבר טוב ויש כאלו שחושבים אחרת".

לקריאה נוספת בנושא
פרשת בזק: שאול אלוביץ', ניר חפץ ושלמה פילבר הם החשודים שנעצרו
ח"כ מיקי זוהר תוקף: "מה שעושים לנתניהו זה כמו רצח רבין"

המפכ"ל, רוני אלשיך, בכנס ועדת הנשיאים, מלון ענבל, ירושלים, 20 בפברואר 2018. גדעון צנטנר
התמודדות עם אתגרים חדשים. אלשיך/גדעון צנטנר

בדבריו בוועידה, שבאיה הם ראשי ארגונים יהודים מובילים בארצות הברית, הוסיף המפכ"ל כי כשאמון הציבור במשטרה יורד פחות אנשים פונים אליה. לדבריו, "ראשי ארגוני הפשע תמיד ירצו לצייר את המשטרה באור שלילי. כל טעות משמשת לקמפיין נגד המשטרה. בעידן האינטרנט המשטרה מותקפת בצורה חסרת תקדים. כל טעות הופכת לקמפיין. כל אזרח הופך לעיתונאי".

אלשיך התייחס גם לאיומים הנשקפים מפעילות ארגוני טרור ופשיעה במרחב הסייבר ואמר כי המשטרה הפכה להיות קו החזית בתחום. "לארגוני טרור אין מרכז ברור. גם לפושעים יש אפשרות לבצע פשעים ממרחק רב ותחת מעטה של אנונימיות", הוסיף. "לרשת אין גבולות וכך ישראל חשופה לאיומים מרחבי העולם. העולם המקוון יצר אתגרים חדשים". אלשיך חזר בדבריו על משנתו לפיה על המשטרה לעסוק במניעת פשע ולא רק בפיענוחו. "מרבית הפושעים אינם עבריינים אלא אנשים נורמטיביים", אמר.

בהמשך הבוקר ישתתף אלשיך בדיון של ועדת הפנים בכנסת, שתעסוק בחקירות ובהתנהלות המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully