וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המגייס": האיש למשימות מיוחדות שיביא את עדי המדינה בתיקי נתניהו

20.2.2018 / 18:34

תת-ניצב אלי אסייג פיקד על ארבע יחידות מרכזיות, פיצח את תיק רצח רוז פיזם וחקר את זאב רוזנשטיין. במשטרה סומכים על מפקד היחידה הכלכלית כאדם שיצליח לשכנע את ניר חפץ למסור חומר שיפליל את ראש הממשלה

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יוסי אלטר

הניסיון לגייס את ניר חפץ, יועצו הקרוב של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כעד מדינה על ידי חוקרי המשטרה, הוא מהלך שבושל ותוכנן בטרם בוצע גל המעצרים בפרשת בזק. השבוע זומן חפץ כחוליה החלשה שעשויה להפליל את נתניהו. חפץ נחשב כאיש סודם של משפחת נתניהו ומוגדר כמוציא ומביא של בני הזוג, במיוחד בכל הנושא העבודה מול כלי התקשורת. במשך שבועות אספו עליו ביחידה לחקירת פשיעה כלכלית חומרי חקירה.

תת-ניצב אלי אסייג עבד על מלאכת איסוף החומר. הוא נחשב היום כאיש מספר אחת במשטרה לגיוס עדי מדינה. אסייג גדל ביחידה המרכזית של מחוז תל אביב והיה אחד מאנשיו של ניצב אפרים ברכה, שנחשב למומחה בגיוס עדי מדינה ביחידה. הוא השתתף בשורה של חקירות מורכבות בהן רצח רוז פיזם, רצח משפחת אושרנקו בראשון לציון, חקירת זאב רוזנשטיין והפללתו וחקירות נוספות שנחשבות לתיקי הדגל של המשטרה.

עוד בוואלה! NEWS:
מגעים מתקדמים להפיכת ניר חפץ לעד מדינה: "פעל בשליחות נתניהו"
אלשיך: הנחקרים בפרשות נתניהו משבשים חקירה דרך התקשורת
בתום חקירה בינלאומית: נעצרו ארבעה חשודים במתן שוחד לפקידים זרים

תנ"צ אלי אסייג המפקד הנכנס של היחידה הארצית לחקירות כלכליות. ראובן קסטרו
נכנס לתפקידו לפני כמה חודשים. תנ"צ אסייג/ראובן קסטרו

אסייג הוא הקצין היחיד ששירת ופיקד בארבע יחידות מרכזיות של המשטרה. הוא שירת בימ"ר תל אביב ומרכז ופיקד על ימ"ר ש"י וחוף. רק לפני כמה חודשים הוא נכנס לתפקידו כמפקד היחידה הכלכלית והיה ברור כי לפחות שתי חקירות מרכזיות יגיעו לפתחו - חקירת הצוללות וחקירת בזק. היום ברור כי אסייג הכניס את הרוח שלו לחקירת בזק, כשסימן כמטרה לגייס דמות שוברת שיוויון בכוורת של נתניהו כעד מדינה. על פי המסתמן, נראה כי חוקרי היחידה הכלכלית, מתקדמים בגיוס עד מרכזי נגד נתניהו.

מוקדם יותר הודיעה המשטרה כי במסגרת חקירת תיק 4000 עלה חשד כי חפץ והיועץ האסטרטגי אלי קמיר פנו לשופטת הילה גרסטל בהצעה לסייע לקדם את מינויה למשרת היועמ"ש לממשלה, לכאורה בתמורה להבטחה עתידית מצדה לגבי החלטתה העתידית בפרשת המעונות שבה נחקרה רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו. על פי הראיות שנאספו עד כה, פנייה זו למועמדת לא צלחה בסופו של דבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ניר חפץ במסע"ת ליכוד בית סוקולוב, פברואר 2015. ראובן קסטרו
מגעים מתקדמים. חפץ/ראובן קסטרו

חפץ הובא היום להארכת מעצר נוספת יחד עם קמיר. החשד הוא כי קמיר תיווך בין חפץ לגרסטל, אולם על פי הראיות שנאספו עד כה הפנייה לשופטת בדימוס לא צלחה.

חקירת הפרשה החדשה נמצאת בעיצומה ומתנהלת בליווי פרקליטת מחוז תל אביב מיסוי וכלכלה. במסגרתה נגבו גרסאות מכלל המעורבים וגרסטל עצמה מסרה עדות פתוחה לגבי השתלשלות האירועים. חפץ עצמו נחקר באזהרה בחשד לעבירות מתחום טוהר המידות ושחיתות ציבורית.

מטעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר כי "ניר חפץ מעולם לא הציע את ההצעה ההזויה הזאת בפני ראש הממשלה ורעייתו. הוא מעולם לא נתבקש על ידם להציע הצעה כזאת, ואיננו מאמינים שחפץ אפילו העלה דבר כזה על דעתו. תכף יאשימו את הזוג נתניהו גם ברצח ארלוזורוב".

מחוזי תל אביב: ערעור לאלי קמיר. מוטי מילרוד, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
חשוד שתיווך בין חפץ לשופטת גרסטל. קמיר/מערכת וואלה! NEWS, מוטי מילרוד, הארץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully