וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בישראל מעריכים: התקרית הבאה עם איראן היא עניין של זמן

11.2.2018 / 17:00

בישראל מאמינים שהמשטר בטהראן נחוש להמשיך את הפעילות בשטחו של נשיא סוריה אסד ואף להרחיב אותה, ולכן יש להיערך לכך בהתאם. נוסף לתקיפת קרון הפעלת המל"ט האיראני, תקף צה"ל גם יעדים איראניים נוספים בסוריה

באדיבות: חדשות 10, עריכה: יאיר דניאל

ביום שלאחר שרשרת האירועים בצפון, ההערכה בישראל היא כי התקרית הבאה בין צה"ל לאיראנים היא עניין של זמן ויש להיערך אליה בהתאם. לפי הפרסומים השונים בכלי התקשורת באיראן, והרטוריקה של דוברים בולטים במדינה, לא נראה שיש כוונה למשטר האיראני להפסיק את ההתבססות בסוריה או לבצע חישוב מסלול מחדש. הם נחושים להמשיך את הפעילות ואף להרחיב אותה. כמו כן, נודע כי נוסף לתקיפת קרון הפעלת המל"ט האיראני, תקף חיל האוויר גם אתרים איראניים נוספים בסוריה.

עוד נראה, כי לאור ההפצצות המסיביות של חיל האוויר לאחר מכן את מערכות הנ"מ הסוריות, כמו גם יעדים נוספים, אסד ישקול פעמיים כיצד להגיב באירועים מהסוג הזה. מדיניות התגובה הנרחבת, כדוגמת זו אתמול, צפויה להשפיע באופן ישיר על תהליך ההתבססות האיראנית באזור, ורתימת גורמים מאזנים כמו רוסיה והמשטר הסורי, שהיו רוצים לעסוק יותר ביציבות אזורית ושיקום סוריה. בהתאם לכך, ניתן להעריך כי התגובה הצבאית של ישראל בפעם הבאה להפרת ריבונותה תהיה הרחבה יותר רחבה ומשמעותית.

הסלמה בצפון - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
תיעוד: רגע התרסקות מטוס ה-F-16 שהופל בצפון
הערכה בצה"ל: הטיל הסורי התפוצץ ליד המטוס - ולא פגע בו
מל"ט בשירות סולימאני: התעוזה והשאננות של גנרל הצללים האיראני

חיילי צה"ל מפנים את חלקי המטוס שנפל, הרדוף, 11 בפברואר 2018. שלומי גבאי
חיילים מחפשים את חלקי המטוס שנפל, הבוקר בהרדוף/שלומי גבאי

למרות השתלשלות האירועים אתמול בצפון, התקבלה החלטה בישראל שלפיה מדיניות הממשלה היא להמשיך ולשמור על הקווים האדומים של ישראל, ובראשם - מניעת התבססות איראנית בסוריה וסיכול הברחות נשק לידי חיזבאללה. הודעת משרד החוץ הרוסי הייתה מאוזנת באופן יחסי. היא אמנם לא הבליטה את הפרת הריבונות הישראלית על ידי איראן, אך בישראל שבעי רצון מהסיקור תקשורתי ברוסיה שהבליט זאת ונקט עמדה לטובת ישראל.

עוד באותו נושא

סוריה ריססה את השמיים וההתרעות צפצפו ברצף: מה קרה בנטישה בשמי הגבול?

לכתבה המלאה
מפת תקיפה של חיל האוויר בסוריה, 11 בפברואר 2018. דובר צה"ל
מפת תקיפה של חיל האוויר בסוריה, 11 בפברואר 2018/דובר צה"ל

מוקדם יותר היום, אמר אלוף פיקוד הצפון יואל סטריק כי "היום ברור לכולם מה שידענו מזמן, איראן מבקשת לייצר פיקוד קדמי בשטח סוריה, שמטרתו פגיעה בישראל. לא ניתן לזה יד".

במהלך טקס החלפת מפקד עוצבת הבשן ברמת הגולן, אמר עוד אלוף סטריק: "לא נסכן את אזרחי ישראל, לא נאפשר לערער את יציבות האיזור. פנינו אינן להסלמה, אך היכולת גבוהה ולא נהסס להשתמש בה. מי שיחצה את הגבול, פשט ודרש, יזכה לתגובה הולמת".

בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, 11 בפברואר 2018. רויטרס
נתניהו בישיבת הממשלה, היום/רויטרס

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר להסלמה. בישיבת שרי הליכוד אמר: "הצבנו קווים אדומים ברורים - פעלנו ונמשיך לפעול לפיהם". לאחר מכן, בישיבת הממשלה, אמר נתניהו כי שוחח עם הנווט שנפצע אמש באורח קל. "שמחתי לשמוע שהוא עומד על רגליו ושחל שיפור במצבו שלכטייב מאחל לשניהם החלמה שלמה ומהירה. החיילים שלנו שומרים על מדינת ישראל ואנחנו גאים בהם. נתנו אתמול מכות קשות והבהרנו בצורה חד משמעית לכולם שכללי הפעולה שלנו לא השתנו במאומה. נמשיך לפגוע בכל ניסיון לפגוע בנו ובכל פגיעה בנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully