וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה בצה"ל: הטיל הסורי התפוצץ ליד המטוס - ולא פגע בו

11.2.2018 / 10:25

מקורות בחיל האוויר מעריכים כי מה שפגע במטוס ה-F16 וגרם להפלתו היה ראש קרבי שלא פוגע ישירות, אלא מתפוצץ בקרבתו ומפזר רסיסים. לדבריהם, בצה"ל יבדקו לעומק אם בוצעו שיפורים בראש הקרב של המיירטים. מצבו של הטייס הפצוע השתפר ומוגדר בינוני

צילום: ג'אד גדיר, עריכה: יוסי אלטר

גורמים בחיל האוויר מעריכים היום (ראשון) כי מה שפגע אתמול במטוס ה-F16 והביא להפלתו הוא ראש קרבי שלא פוגע ישירות במטוס, אלא מתפוצץ בקרבתו ומפיץ אלומה של רסיסים. תרחיש שכזה לא מחייב את סוללת הטק"א (טילי קרקע-אוויר) ששיגרה את המיירט לרמת דיוק גבוהה, מאחר שאין מדובר בשיטת "Hit To Kill", כפי שהיא מכונה בשפה המקצועית, אלא בפיצוץ ראש הנפץ הקרבי בקרבת המטוס.

לדברי המקורות בחיל האוויר, חטיבת המחקר באמ"ן ולהק מודיעין של חיל האוויר יבדקו לעומק האם בוצעו שיפורים בראשי הקרב של המיירטים ששוגרו לעבר המטוס הישראלי, ואולי באופן תיאורטי הקשו על מערכות ההתרעה וההגנה של המטוס.

עוד בוואלה! NEWS:
"הוא חצה את הגבול - ויירטנו": הטייס שהפיל את המל"ט האיראני משחזר
גורם מדיני בכיר: האיום האמיתי הוא חיזבאללה בלבנון - לא הסורים
בכיר בחיל האוויר: "הפגיעה הגדולה בהגנה האווירית הסורית מ-1982"

שרידי טיל נ"מ של סוריה שנחתו בעיר איבריד, ירדן, 10 בפברואר 2018. טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
שרידי אחד מטילי הנ"מ שנורו מסוריה, אתמול בירדן/מערכת וואלה! NEWS, טוויטר

צוותי המודיעין והתחקיר יידרשו לבחון האם מדובר בראש קרב שהיה קיים בזירה ושנתוניו היו ידועים למערכת, או שמא מדובר בשדרוג מקומי או בכזה שהרוסים הכניסו במערכות שהם מכרו למשטר אסד. חשוב לציין כי חלק מהמיירטים נפלו בשטח ישראל, ויהיה ניתן ללמוד מהם על ההתפתחות אם הייתה כזו.

בתוך כך, בשלב זה עדיין לא ברור באופן מדויק מה גרם לפציעתו הקשה של הטייס שהמאושפז בבית החולים רמב"ם בחיפה, אך לדברי המקורות קיימת הערכה שהוא נפגע מרסיסי ראש הנפץ הקרבי ששוגר לעבר המטוס וכפי הנראה התפוצץ לצד המטוס. המקורות הדגישו כי על פי הנתונים שנאספו עד כה, טייסי חיל האוויר שפעלו אתמול וביצעו תקיפה יעדים בעומק סוריה, פעלו בתנאי הישרדות קשים ומורכבים.

שיפור חל היום במצבו של הטייס שנפצע באורח קשה. ד"ר ירון בא לביא, מנהל טיפול נמרץ ברמב"ם מסר כי הוא כבר לא נעזר בהנשמה וכי הוא בהכרה מלאה ומצבו מוגדר עתה בינוני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מטוס קרב של חיל האוויר ננטש בשמי עמק יזרעאל והתרסק בקיבוץ הרדוף, פברואר 2018. מערכת וואלה!
שוטרים בזירת התרסקות המטוס, אתמול/מערכת וואלה!

בחינה של שברי המל"ט האיראני שהוצג אתמול על ידי חיל האוויר הישראלי כבעל קדמה טכנולוגית המאפשרת לו להיות דל חתימה הראתה כי מערכת ההיגוי וציר המאזנת דומים לאיכות של טיסן רדיו שניתן לקנות בחנויות רגילות. חלקים מגוף המטוס בנויים מחומר קרבון וחלקים נוספים עטופים בשכבות שפכטל באופן לא מקצועי. תוכן המל"ט נותר בגדר תעלומה והשאלה המרכזית היא האם בגוף המטוס הוטמעו מערכות אלקטרוניות המסייעות לו להיות דל חתימה, והאם הוא נשא עמו מטע"ד מיוחד.

עוד חשוב להדגיש כי בחינה של שברי המל"ט האיראני שהוצג אתמול על ידי חיל האוויר הישראלי כבעל קדמה טכנולוגית המאפשרת לו להיות דל חתימה כי יש בו לא מעט מאפיינים של בניית מל"טים משנות השמונים. מערכת ההיגוי וציר המאזנת דומים לאיכות של טיסן רדיו שניתן לקנות בחנויות רגילות, חלקים מגוף המטוס בנויים מחומר קרבון וחלקים נוספים עטופים בשכבות שפכטל באופן לא מקצועי. תוכן המל"ט נותר בגדר תעלומה והשאלה המרכזית היא האם בגוף המטוס הוטמעו מערכות אלקטרוניות שמסייעים לו להיות דל חתימה והאם הוא נשא עמו מטען ייעודי מיוחד.

מטוס קרב ישראלי ננטש בעמק יזרעאל והתרסק בקיבוץ הרדוף, פברואר 2018. מערכת וואלה!
זירת התרסקות המטוס, אתמול/מערכת וואלה!
שרידי המטוס באלוני אבא, 10 בפברואר 2018. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
שרידי מטוס הסופה באלוני אבא, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט
נטישת המטוס על ידי הטייסים, 10 בפברואר 2018. עיבוד תמונה
אחד הטייסים צונח לאחר שנטש את המטוס/עיבוד תמונה
יירוט אווירי- תיעוד: מסוק אפאצ'י תקף מל"ט איראני, שחדר מסוריה; בתגובה, הותקף בסיס השליטה שלו בחומס. דו"צ, מערכת וואלה! NEWS
תיעוד יירוט המל"ט, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, דו"צ

מוקדם יותר אמר ראש להק אוויר בחיל האוויר תת-אלוף אמנון עין דר אמר היום במשדר המיוחד בוואלה! NEWS כי "אתמול היו הרבה מאוד הצלחות, והיה גם כישלון - הנפילה של המטוס". לדבריו, "אנחנו ממשיכים את הפעילות, נחזור לאימונים, וגם פעילות מבצעית כשנידרש, וזה בטח לא יקרה בעוד הרבה זמן בזירה הזאת". הוא הוסיף כי "בטייסות הקרב אנחנו עושים תחקיר, כשאנחנו מצליחים וגם כשלא".

תא"ל עין דור אמר כי הטיל שהביא להפלתו של מטוס ה-F16 הישראלי היה מוכר לחיל. "זה טיל שאנחנו מכירים אותו. הוא לא צריך לפגוע במטוס כדי להפיל, כי הוא משתמש ברסס. לא קרה פה שום דבר חדש".

יירוט אווירי- תיעוד: מסוק אפאצ'י תקף מל"ט איראני, שחדר מסוריה; בתגובה, הותקף בסיס השליטה שלו בחומס. דו"צ, מערכת וואלה! NEWS
השמדת קרון השליטה של המל"ט האיראני על אדמת סוריה/מערכת וואלה! NEWS, דו"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully