וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: רגע התרסקות מטוס ה-F-16 שהופל בצפון

11.2.2018 / 16:05

בצילום נראה המטוס נופל ופוגע בקרקע לאחר שנפגע מרסיסי טלי הנ"מ באזור הרדוף. שני הטייסים נפצעו אחד מהם באורח בינוני והשני באורח קל. כך זה נראה

באדיבות: חדשות 10, עריכה: יאיר דניאל

מטוס ה-F16 של חיל האוויר שנפגע מטילי נ"מ סוריים אתמול (שבת), תועד מתרסק סמוך לקיבוץ הרדוף שבגליל התחתון. בתיעוד נראה המטוס בלהבות נופל במהירות אל הקרקע, ולאחר מכן גורם לפיצוץ בשטח שסביבו. לא היו נפגעים מלבד הטייסים בעקבות נפילת המטוס.

גורמים בחיל האוויר העריכו היום כי מה שפגע אתמול במטוס ה-F16 והביא להפלתו הוא ראש קרבי שלא פוגע ישירות במטוס, אלא מתפוצץ בקרבתו ומפיץ אלומה של רסיסים. תרחיש שכזה לא מחייב את סוללת הטק"א (טילי קרקע-אוויר) ששיגרה את המיירט לרמת דיוק גבוהה, מאחר שאין מדובר בשיטת "Hit To Kill", כפי שהיא מכונה בשפה המקצועית, אלא בפיצוץ ראש הנפץ הקרבי בקרבת המטוס.

רגע התרסקות ופיצוץ המטוס בהרדוף. -, מערכת וואלה! NEWS
מתוך תיעוד ההתרסקות/מערכת וואלה! NEWS, -

לדברי המקורות בחיל האוויר, חטיבת המחקר באמ"ן ולהק מודיעין של חיל האוויר יבדקו לעומק האם בוצעו שיפורים בראשי הקרב של המיירטים ששוגרו לעבר המטוס הישראלי, ואולי באופן תיאורטי הקשו על מערכות ההתרעה וההגנה של המטוס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
נטישת המטוס בצפון 10 בפברואר 2018. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
נטישת המטוס, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

צוותי המודיעין והתחקיר יידרשו לבחון האם מדובר בראש קרב שהיה קיים בזירה ושנתוניו היו ידועים למערכת, או שמא מדובר בשדרוג מקומי או בכזה שהרוסים הכניסו במערכות שהם מכרו למשטר אסד. חשוב לציין כי חלק מהמיירטים נפלו בשטח ישראל, ויהיה ניתן ללמוד מהם על ההתפתחות אם הייתה כזו.

בתוך כך, במהלך היום חל שיפור במצבו של הטייס שנפצע באורח קשה. ד"ר ירון בר לביא, מנהל טיפול נמרץ ברמב"ם מסר כי הוא כבר לא נעזר בהנשמה וכי הוא בהכרה מלאה ומצבו מוגדר עתה בינוני. בשלב זה עדיין לא ברור באופן מדויק מה גרם לפציעתו הקשה של הטייס שהמאושפז בבית החולים רמב"ם בחיפה, אך לדברי המקורות קיימת הערכה שהוא נפגע מרסיסי ראש הנפץ ששוגר לעבר המטוס וכפי הנראה התפוצץ לצדו. המקורות הדגישו כי על פי הנתונים שנאספו עד כה, טייסי חיל האוויר שפעלו אתמול וביצעו תקיפה יעדים בעומק סוריה, פעלו בתנאי הישרדות קשים ומורכבים.

חיילי צה"ל מפנים את חלקי המטוס שנפל, הרדוף, 11 בפברואר 2018. שלומי גבאי
זירת ההתרסקות סמוך להרדוף, אתמול/שלומי גבאי
זירת נפילת המטוס בצפון, 10 בפברואר 2018. רויטרס
בחיל האוויר מה גרם לפציעת הטייס. שרידי המטוס, אתמול/רויטרס

בחינה של שברי המל"ט האיראני שהוצג אתמול על ידי חיל האוויר הישראלי כבעל קדמה טכנולוגית המאפשרת לו להיות דל חתימה הראתה כי מערכת ההיגוי וציר המאזנת דומים לאיכות של טיסן רדיו שניתן לקנות בחנויות רגילות. חלקים מגוף המטוס בנויים מחומר קרבון וחלקים נוספים עטופים בשכבות שפכטל באופן לא מקצועי. תוכן המל"ט נותר בגדר תעלומה והשאלה המרכזית היא האם בגוף המטוס הוטמעו מערכות אלקטרוניות המסייעות לו להיות דל חתימה, והאם הוא נשא עמו מטען ייעודי מיוחד.

מטוס קרב ישראלי ננטש בעמק יזרעאל והתרסק בקיבוץ הרדוף, פברואר 2018. מערכת וואלה!
זירת ההתרסקות, אתמול/מערכת וואלה!

יש לציין כי בחינה של שברי המל"ט האיראני שהוצג אתמול על ידי חיל האוויר הישראלי כבעל קדמה טכנולוגית המאפשרת לו להיות דל חתימה כי יש בו לא מעט מאפיינים של בניית מל"טים משנות השמונים. מערכת ההיגוי וציר המאזנת דומים לאיכות של טיסן רדיו שניתן לקנות בחנויות רגילות, חלקים מגוף המטוס בנויים מחומר קרבון וחלקים נוספים עטופים בשכבות שפכטל באופן לא מקצועי. תוכן המל"ט נותר בגדר תעלומה והשאלה המרכזית היא האם בגוף המטוס הוטמעו מערכות אלקטרוניות שמסייעים לו להיות דל חתימה והאם הוא נשא עמו מטען ייעודי מיוחד.

נטישת המטוס על ידי הטייסים, 10 בפברואר 2018. עיבוד תמונה
אחד הטייסים צונח לאחר שנטש את המטוס/עיבוד תמונה
יירוט אווירי- תיעוד: מסוק אפאצ'י תקף מל"ט איראני, שחדר מסוריה; בתגובה, הותקף בסיס השליטה שלו בחומס. דו"צ, מערכת וואלה! NEWS
תיעוד יירוט המל"ט, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, דו"צ
יירוט אווירי- תיעוד: מסוק אפאצ'י תקף מל"ט איראני, שחדר מסוריה; בתגובה, הותקף בסיס השליטה שלו בחומס. דו"צ, מערכת וואלה! NEWS
יירוט אווירי- תיעוד: מסוק אפאצ'י תקף מל"ט איראני, שחדר מסוריה; בתגובה, הותקף בסיס השליטה שלו בחומס/מערכת וואלה! NEWS, דו"צ
חיילי צה"ל מפנים את חלקי המטוס שנפל, הרדוף, 11 בפברואר 2018. שלומי גבאי
חיילים בזירת ההתרסקות, אתמול/שלומי גבאי
תיעוד: כוחות חיל הנדסה פוצצו את שרידי מטוס ה-61-F שתקף בסוריה והתרסק ביישוב הרדוף. שלומי גבאי
הגליל התחתון, אתמול/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully