וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: לחץ בימין להכניס את אריאל למפת "הפריפריה החברתית"

11.2.2018 / 11:03

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS, הרשימה - שמגדירה יישובים שזכאים להטבות - תכלול שתי מפות: חלוקה גיאוגרפית ופריפריה חברתית. כעת, נודע כי גורמי ימין מפעילים לחץ להכליל ברשימה, שתאושר היום בממשלה, גם את העיר שבשומרון למפה החברתית

ראש הממשלה, בנימין נתניהו בישיבת הממשלה השבועית, 28 בינואר 2018. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו בישיבת ממשלה, בחודש שעבר/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

פרסום ראשון: לחץ בימין להכניס את העיר אריאל לרשימת "הפריפריה החברתית" שתאושר היום (ראשון) בממשלה כחלק ממפת אזורי העדיפות הלאומית החדשה. כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS מפת אזורי העדיפות הלאומית - שמגדירה יישובים שזכאים להטבות במסים, מענקים ותמריצים - תכלול בפעם הראשונה שתי מפות: מפה כללית, שכוללת מאות יישובים מועדפים בעיקר על בסיס גיאוגרפי, ו"מפת הפריפריה החברתית", שנועדה לחזק אוכלוסיות חלשות וכוללת יישובים שמבחינה גיאוגרפית לא נכללו עד כה ברשימה. אריאל כלולה במפה הגיאוגרפית, אך לדברי גורמים בקואליציה גורמי ימין, בהם מזכ"ל אמנה זאב חבר (זמביש), מפעילים לחץ להכליל אותה גם במפה החברתית, שנבדקת בהתאם למצב סוציו-אקונומי, מצב כלכלי של הרשות ומיקום בארץ.

אזור עדיפות לאומית הוא אזור שהממשלה קובעת שליישובים הנמצאים בגבולותיו מוענקים תמיכה, סיוע הנחות, הטבות ותמריצים שונים. הפעם הקודמת שבה עודכנה הרשימה הייתה ב-2013, ובמסגרתה נכללו כ-600 יישובים על פי קריטריון גיאוגרפי - מרחק מהגבול, ממרכז הארץ או מאזורי עימות וביהודה ושומרון וכן יישובים חדשים. מרבית היישובים שהיו ברשימה הכללית ב-2013 עדיין נכללים ברשימה שעליה יצביעו היום השרים, בתוספת רשימת הפריפריה החברתית שתוסיף עוד מאות יישובים ושכונות מוחלשות לרשימת מקבלי ההטבות, ונותנת מענה ליישובים חלשים שלא נמצאים בתחומי פריפריה גיאוגרפית.

עוד בוואלה! NEWS:
הערכה בצה"ל: הטיל הסורי התפוצץ ליד המטוס - ולא פגע בו
הפשיעה במגזר הערבי: דוח חדש חושף את פערי הענק בין המגזרים
איש דת סעודי בכיר: נשים לא צריכות ללבוש כיסוי גוף מלא

זאב חבר (זמביש) מראשי המתנחלים וחברו של שרון בטקס האשכבה ברחבת הכנסת. ינואר 2014. נועם מושקוביץ
מפעיל לחץ. זמביש/נועם מושקוביץ

חידוש נוסף ברשימה נוגע להכרזה על אשכולות אזוריים: במטרה לעודד התאגדויות של רשויות מקומיות באזורים קרובים לשיתופי פעולה שיעודדו צמיחה כלכלית וצמצום פערים בין רשויות מקומיות קרובות. כל אשכול אזורי שיוקם יצורף לרשימת עדיפות לאומית ולשרים תינתן האפשרות להעניק להם הטבות ותמריצים מיוחדים כמקשה אחת.

הצעת המחליטים הופצה הבוקר לשרים, אך המפות הנלוות עם רשימת היישובים המדויקים תפורסם רק בהמשך היום. הצעת המחליטים אינה כרוכה בעלות תקציבית שכן היא רק קובעת אתת אזורי העדפות. בהמשך, השרים השונים - חינוך, שיכון, עבודה ורווחה, כלכלה וחקלאות, תרבות וספורט ועלייה לקליטה - הם בעלי הסמכות לחלק הטבות מתקציבי משרד, בתיאום עם שר האוצר. לפי הצעת המחליטים, שרי הממשלה ידווחו בכתב לראש הממשלה כל חצי שנה על התקציבים וההטבות שניתנות על ידי משרדיהם. כמו במפה הקודמת ב-2013, גם הפעם נקבע שמתן הטבות בתחומי יהודה ושומרון מותנה באישור נוסף של הדרג המדיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully