וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש דת סעודי בכיר: נשים לא צריכות ללבוש כיסוי גוף מלא

11.2.2018 / 9:58

כחלק מהשינוי בממלכה השמרנית, אמר אחד מחברי מועצת המומחים כי לא צריך לאלץ נשים ללבוש את העבאיה, גלימה ארוכה ומשוחררת. "90% מהנשים בעולם המוסלמי לא לובשות זאת"

צילום: רויטרס, CNN וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

איש דת בכיר בערב הסעודית טוען כי אמנם נשים צריכות להתלבש צנוע, אך הן לא חייבות ללבוש את ה"עבאיה", גלימה ארוכה ומשוחררת. לדברי השייח עבדאללה אל-מוטלאק, "יותר מ-90% מהנשים המוסלמיות בעולם המוסלמי לא לובשות עבאיה, אז אנחנו לא צריכים לאלץ את הנשים ללבוש את זה".

אלמוטלאק הוא דמות בכירה במועצת המומחים הסעודית שאמונה על הוצאת פתוות, פסקי הלכה אסלאמיים, שעליהם מבוססת מערכת החוקים של הממלכה. ההצהרה הזו אינה בהכרח מעידה על שינוי בחוק, אולם היא הראשונה מסוגה שנאמרת מפי איש דת בכיר. אמירה זו מצטרפת לסימנים נוספים של מודרניזציה בערב הסעודית שנראו מאז עלייתו של הנסיך ויורש העצר מוחמד בן סלמאן לעמדת כוח.

עוד בוואלה! NEWS:
מל"ט בשירות סולימאני: התעוזה והשאננות של גנרל הצללים האיראני
נתניהו: הבהרתי לרוסיה ולארה"ב - זכותנו להגן על עצמנו מאיראן
שלא נשלה את עצמנו: האינטרס של פוטין הוא להתייצב לצד אויבינו

נשים צופות לראשונה במשחק כדורגל בעיר ג'דה שבערב הסעודית,. 12 בינואר 2018. רויטרס
נשים צופות בכדורגל בפעם הראשונה/רויטרס

ב-2016 אישה סעודית נעצרה לאחר שהסירה את העבאיה שלה ברחוב ראשי בבירה ריאד. עם זאת, בשנים האחרונות התחילו נשים סעודיות ללבוש עבאיה צבעונית בניגוד לצבע השחור המסורתי. בנוסף לכך, לבישת עבאיה מעל חצאית ארוכה או מעל ג'ינס הפכו למראה נפוץ בחלקים מסוימים של הממלכה.

לאחרונה אף הוחלט לאפשר לנשים להיכנס לאירועי ספורט ציבוריים וכן בוטל האיסור על נהיגה. כל אלו מרמזים על שינוי גדול שהחל בשנתיים האחרונות בערב הסעודית. עם זאת, הממלכה ממשיכה לספוג ביקורת על המדיניות שמפלה על בסיס מיני ועל הגבלותיה על נשים, כמו הדרישה לבקש רשות מקרוב משפחה ללמוד ולטייל מחוץ לערב הסעודית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully