וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפי איתן על תמיכתו בימין הקיצוני בגרמניה: "האויב של יריבך הוא חברך"

4.2.2018 / 3:16

איתן, שסרטון תמיכה שלו במפלגת ה-AfD בגרמניה התפרסם ברשתות החברתיות, הסביר בשיחה עם וואלה! NEWS כי הוא אינו מוטרד מהנאצים החברים במפלגה: "אני אדם ריאלי. מה שחשוב הוא מה שקורה עכשיו". לדבריו, הכוח האלקטורלי של המוסלמים באירופה ינוצל נגד ישראל

עמוד הפייסבוק של מפלגת ''אלטרנטיבה לגרמניה''

שמו של השר ואיש המוסד לשעבר רפי איתן עלה אתמול (שבת) לכותרות בעקבות סרטון שפרסמה מפלגת הימין הקיצוני בגרמניה, ה-AfD, שבו הוא נראה כשהוא מברך את מנהיג המפלגה אלכסנדר גאולנד ואת אנשיה. בשיאה של הברכה איתן אף הגדיל לומר: "אני בטוח שבמקום 'אלטרנטיבה לגרמניה' תהיו אלטרנטיבה לאירופה".

בשיחה עם וואלה! NEWS ניסה איתן להסביר מה עומד מאחורי הברכה שעוררה סערה. "כשהמוסלמים התחילו להיכנס לאירופה בגלל פליטות, הם בעיקר נכנסו לשתי מדינות, שהן דומיננטיות באירופה - גרמניה וצרפת", אמר. "אמרתי שבסופו של יום זה יהיה נגד מדינת ישראל, ובאמת קורים שלושה דברים: הולכת ונוצרת אנטישמיות חדשה שהיא למעשה נגד מדינת ישראל, האסלאם הקיצוני תופס תאוצה בתוך המערכת הצעירה של המוסלמים באירופה ונוצר פוטנציאל לפיגועים ללא גבולות במטרות יהודיות".

עוד בוואלה! NEWS:
בעלי העסקים באשדוד לא נרתעים מהקנסות: "נמשיך לעבוד בשבת"
גרמניה על סערת החוק הפולני: רק אנחנו אחראים לרצח ההמונים בשואה
ואז הפולניה פתחה לי את הדלת: סיפורה של ניצולת שואה אסירת תודה

רפי איתן במפלגת הגימלאים החדשה דור , אוקטובר 2012. נמרוד סונדרס
"נוצר פוטנציאל לפיגועים במטרות יהודיות". איתן/נמרוד סונדרס

לדברי איתן, "המערכת המוסלמית מייצרת כוח אלקטורלי, במיוחד בגרמניה ובצרפת. ברגע שזה קורה, מכורח הנסיבות תהיה לה ההשפעה על הממשלה המרכזית. הכוח האלקטורלי הזה תמיד ינוצל נגדנו - נגד ישראל".

איתן הדגיש את החלק בברכה שבה הסביר על המאמץ שיש לעשות כדי לפתור את בעיית הפליטים, תוך העברתם אל מדינות מוסלמיות שהתרבות שלהן היא מוסלמית. לדבריו, אם אתה מביא את הפליטים לתרבות אירופאית, "מן הדין שיהיה חיכוך ומהחיכוך הזה יהודים ואנחנו (מדינת ישראל, א"ר) ניפגע".

הדברים נאמרים ברקע החלטתה של ישראל להחזיר את מבקשי המקלט הזרים למדינה שלישית. איתן סבור כי גם כאן נעשו שגיאות בהתנהלות עם הפליטים. "ממשלת ישראל עשתה כמה שגיאות. היו לה כמה הזדמנויות לכך שחלק גדול מהפליטים היו עוזבים תמורת כסף, והיא לא עשתה את זה", אמר. הוא הוסיף כי הוא היה "בוחן אחד-אחד, וחלק הייתי משאיר בארץ".

עוד באותו נושא

"אגדת מודיעין": השר לשעבר איתן בירך את הימין הקיצוני בגרמניה

לכתבה המלאה

"יש במפלגה הזאת יותר נאצים ופחות נאצים, לא זאת הבעיה"

מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה" היא מפלגת הימין הקיצוני הראשונה שנכנסה לבודנסטאג אחרי יותר מחצי מאה, לאחר שניצלה את משבר הפליטים והתחזקות הגל הלאומני באירופה כדי לצבור תמיכה בשנתיים האחרונות. בבחירות שהתקיימו בסוף השנה שעברה זכתה המפלגה ל-12% מהקולות והפכה לשלישית בגודלה.

אלכסנדר גאולנד, מנהיג מפלגת הימין הקיצוני בגרמניה, בעצרת בחירות, ספטמבר 2017. רויטרס
המפלגה הפכה לשלישית בגודלה על רקע משבר הפליטים. מנהיג המפלגה, גאולנד/רויטרס

המפלגה קוראת לסגירת גבולות המדינה, להטלת מכסות מינימום לגירוש מבקשי מקלט ולאיסור על פליטים להביא למדינה את משפחותיהם. בארבע השנים מאז שהוקמה, נקשרו בשמה של המפלגה שורת התבטאויות שערורייתיות, גזעניות ואנטישמיות. כניסתה לבודנסטאג עוררה דאגה בקרב הקהילה היהודית בגרמניה והיא אף הביאה להתפרצותן של מחאות ברחבי המדינה שבהן נשמעו, בין היתר, קריאות "נאצים החוצה!".

"האויב של יריביך - הוא חבר שלך", אמר איתן. "יש במפלגה הזאת יותר נאצים ופחות נאצים, לא זאת הבעיה. אני אדם ריאלי. אני רוצה לבדוק את מה שקורה עכשיו ומה שיהיה בעתיד, אלה הנושאים החשובים". הוא הוסיף כי משרד החוץ מכיר את דעתו כבר כמה שנים. "באתי ואמרתי את דעתי וגם סיפרתי על הקשרים שיש לי", הבהיר.

כרזת בחירות של מפלגת אלטרנטיבה לגרמניה בפרבר של העיר דויסבורג, ספטמבר 2017. רויטרס
כרזת בחירות המזהירה מפני "אסלאמיזציה של גרמניה" בפרבר של דויסבורג/רויטרס

הפוסט בעמוד הפייסבוק של מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה":

בנוסף לפרסום הסרטון אתמול, דבריו המלאים של איתן פורסמו גם בדף הפייסבוק של המפלגה, שבהם נטען כי בכל מקום שבו יש מוסלמים אפשר לצפות לאלימות ולטרור. "כשמנסים להגיע לפשרה עם האסלאם הקיצוני, הם לא יפסיקו לדרוש עוד ועוד", נכתב. "הם ישנו את החברה הדמוקרטית שלכם. לא רק באמצעות פיגועי טרור, אלא גם באמצעות שינוי חיי היום-יום. זה הזמן להזכיר את ההיסטוריה, אבל יחד עם זאת, זה גם הזמן להתמודד עם האתגר של ההווה והעתיד. לאנטישמיות יש פנים שונות היום מאשר בעבר, אבל זה לא פחות מסוכן. אנטישמיות מוסלמית היא עכשיו אגרסיבית ומאיים לא רק יהודים אלא גם נוצרים וכל האזרחים שוחרי שלום".

בהמשך הפוסט צוטט איתן כשהוא מתייחס למדיניות ה"גבולות הפתוחים" כמסוכנת. "לכל ממשלה יש חובה לשלוט על אילו מהגרים מורשים להיכנס למדינה ואילו שלא. היכן שההגירה יצאה מכלל שליטה - פשע, אלימות וטרור גם יצאו מכלל שליטה. הזרימה העצומה של מהגרים מוסלמים בשנים האחרונות לגרמניה מדאיגה אנשים רבים - לא רק בגרמניה אלא גם במדינות שכנות ובבעלות הברית הפוליטית של גרמניה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully