וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אגדת מודיעין": השר לשעבר איתן בירך את הימין הקיצוני בגרמניה

מפלגת הימין "אלטנרטיבה לגרמניה" פרסמה ברשתות החברתיות סרטון שבו נראה איתן, איש מוסד לשעבר שכונה "הלוכד של אייכמן", מברך על יחס המפלגה ליהדות. בנאום שפורסם לצד הסרטון כתב: "עליכם לסגור את הגבולות למוסלמים"

עמוד הפייסבוק של מפלגת ''אלטרנטיבה לגרמניה''

מפלגת הימין "אלטרנטיבה לגרמניה" (AfD) פרסמה אתמול (שישי) בעמודי הפייסבוק והטוויטר שלה סרטון תמיכה מהשר ואיש המוסד לשעבר רפי איתן, שכונה בידי המפלגה "אגדת מודיעין והלוכד של אייכמן". בסרטון נראה איתן מביע תמיכה בפועלה של המפלגה ומתנצל כי הוא אינו יכול להגיע, עקב מצבו הרפואי, לכינוס שלה.

בסרטון נראה איתן מתייחס להצהרת המפלגה ביום השואה הבינלאומי האחרון, ואמר כי "בישראל אנו מעריכים את גישתכם ליהדות". כמו כן, אמר איתן כי הוא "בטוח שאם תעבדו בחוכמה, בחוזק ובאופן החשוב יותר, בצורה מציאותית, תהיו אלטרנטיבה לאירופה ולא רק לגרמניה".

עוד בוואלה! NEWS
נשיא פולין: "אנו מודעים למחויבות שלנו להנצחת השואה"
ברקע המשבר עם הבית הלבן: ראש ה-FBI הפיץ סרטון תמיכה בעובדיו
בריטניה: מאסר עולם למחבל שדרס מוסלמים מחוץ למסגד בלונדון

רפי איתן במפלגת הגימלאים החדשה דור , אוקטובר 2012. נמרוד סונדרס
"הערכים הדמוקרטיים בסכנה". איתן/נמרוד סונדרס

בדף הפייסבוק של המפלגה פורסם בנוסף נאום שאמור היה איתן לשאת, ובו אמר כי המסר של המפלגה נגד אנטישמיות הוא חזק משמעותי ביותר. "החברה הגרמנית של היום היא פלורליסטית ודמוקרטית, שרבים בעולם מעריצים אותה", כתב בנאומו. "אך מבלי להתבונן על המציאות ולהתכונן להגנת החופש, הערכים הדמוקרטיים הללו בסכנה. בטווח הארוך, החופש אינו יכול לשרוד ללא ביטחון. הבסיס של ביטחון לאומי הוא ביקורת גבולות, זו חובתה של כל ממשלה"

"כחבר של גרמניה, אני רוצה לתת לכם את עצתי", ממשיך איתן בנאום. "ראשית, סגרו את הגבולות שלכם במהירות האפשרית בפני מהגרים מוסלמים. שנית, צרו בריתות בינלאומיות שיציעו פתרונות מבקשי המקלט שנמצאים מחוץ למדינתם. שלישית, פליטים מוסלמים צריכים לקבל פתרון הומניטרי במדינות מוסלמיות המתאימות להם. אין דרך אחרת לשמור על ארצכם בטוחה! להאמין שבכוחה של אירופה לפתור את בעיות העולם המוסלמי בזה שהיא תתיר למיליוני מוסלמים להגיע אליה, זו אשליה מסוכנת".

ה-AfD היא מפלגת הימין הקיצוני הראשונה שנכנסה לבונדסטאג אחרי יותר מחצי מאה, לאחר שניצלה את משבר הפליטים והתחזקות הגל הלאומני באירופה כדי לצבור תמיכה בשנתיים האחרונות. בבחירות שהתקיימו בסוף השנה שעברה זכתה המפלגה ל-12% מהקולות והפכה לשלישית בגודלה. בבחירות הקודמות ב-2013 היא לא הצליחה לעבור את אחוז החסימה, אך מאז היא נכנסה ל-13 מתוך 16 הפרלמנטים האזוריים בגרמניה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הפגנה נגד מהגרים בעיר קוטבוס שבגרמניה. 3 בפברואר 2018. רויטרס
התחזקה על רקע משבר הפליטים. הפגנה נגד מהגרים בעיר קוטבוס שבגרמניה, היום/רויטרס

הפוסט שבו פורסם הנאום המלא של איתן:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully