וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה על סערת החוק הפולני: רק אנחנו אחראים לרצח ההמונים בשואה

שר החוץ הגרמני גבריאל אמר כי ארצו תגנה "עיוותים היסטוריים כמו 'מחנות ריכוז פולניים'". אישור החוק האוסר להטיל אחריות על פולין לפשעים במלחמת העולם השנייה אושר בסנאט וגרר ביקורת בישראל ובעולם. "משתפי פעולה עצמאיים לא משנים את האחריות שלנו", הוסיף שר החוץ

צילום: באדיבות חדשות עשר, עריכה: שניר דבוש

שר החוץ של גרמניה זיגמר גבריאל אמר היום (שבת) כי פולין יכולה לסמוך על ארצו שתגנה עיוותים היסטוריים כמו תיאור המחנות שהקימה גרמניה במלחמת העולם השנייה כ"מחנות ריכוז פולניים". זאת ברקע קידום החוק שלפיו תיאסר הטלת אחריות על המדינה או על אזרחיה על הפשעים שביצעה גרמניה הנאצית במלחמת העולם השנייה בשטח פולין.

"רצח העם המאורגן בוצע בידי מדינתו, ולא בידי אף מדינה אחרת", אמר גבריאל. "שר החוץ הגרמני הוסיף כי "משתפי פעולה עצמאיים לא משנים את העובדה הזאת". בתגובה לאישור החוק שגרר ביקורת קשה בישראל ובארצות הברית הוסף שר החוץ כי "רק בחינה מדוקדקת של ההיסטוריה שלנו יכולה להביא לפיוס. זה כולל את הרעיון לפיו האנשים שנאצלו לעבור את הסבל הרב בשואה יוכלו לדבר על סבלם ללא הגבלה".

עוד בנושא:
נשיא פולין: "אנו מודעים למחויבות שלנו להנצחת השואה"
ראש ממשלת פולין: מבין ללב ישראל, לא נגביל את חופש הביטוי
על רקע הסערה: ישראל ביקשה לדחות ביקור של בכיר ביטחוני מפולין

בית הנשיא- פגישת הנשיא ושר החוץ הגרמני 25 באפריל 2017. מאצ'י הוף, מערכת וואלה! NEWS
מטיל את האחריות על גרמניה. גבריאל בפגישה עם הנשיא ריבלין/מערכת וואלה! NEWS, מאצ'י הוף

הבית התחתון של הפרלמנט בוורשה אישר את החקיקה בערב יום השואה הבינלאומי, והסנאט הפולני העניק את אישורו ביום חמישי האחרון. לנשיא אנדז'יי דודה יש שלושה שבועות לחתום על החוק ולאשרו באופן סופי, או להטיל עליו וטו. עד כה, ההערכות מצביעות על כך שיתמוך בחוק, שעורר מחאה נרחבת בישראל, בגיבוי ארצות הברית. בירושלים ובוושינגטון הזהירו מהשלכות על היחסים אם החוק אכן יעבור.

דודה הגן על החוק ואמר אתמול כי "האומה הפולנית הייתה הראשונה לחזות בטרגדיה הזו, שלא ניתן לתאר במילים". לדבריו, "חוץ מלעזור לשכנינו היהודים, התרענו על פשעי הנאצים ועל הפתרון הסופי לעולם כולו, כשעוד ניתן היה לעצור זאת".

ראש ממשלת פולין, מתאוש מורביצקי, אמר דברים דומים בעד החוק, אך הודה כי מועד ואופן הצגתו יכולים היו להיות מוצלחים יותר. מורביצקי אמר לעיתונאים זרים במהלך כי החוק יסייע לוורשה להגן על האמת בנוגע להיסטוריה הפולנית במלחמת העולם השנייה. הוא חזר על הטענה שהושמעה בידי גורמים שונים בפולין, לפיה החוק נועד למנוע מהאשמת הפולנים כמקשה אחת בפשעי הנאצים.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ניצולי שואה במחנה אושוויץ, 2015. AP
ניצולי שואה במחנה אושוויץ/AP

פולין מכחישה כי מטרת החוק היא להגביל את חופש הביטוי או את הדיון סביב השואה, אלא להגן על שמה של המדינה. בוורשה מתנגדים למונחים כמו "מחנות השמדה פולניים", הרומזים על כך שלמדינה או לאומה הפולנית הייתה אחריות על קיומם של מחנות שהפעילו הנאצים בשטחה בזמן מלחמת העולם השנייה. שלושה מיליון יהודים נרצחו בפולין בזמן המלחמה, לצד מיליוני פולנים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully