וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת פולין: מבין ללב ישראל, לא נגביל את חופש הביטוי

1.2.2018 / 23:24

ראש הממשלה מתאוש מורביצקי אמר כי ארצו "לעולם לא תגביל את חופש הביטוי לגבי השואה" והביע הבנה לתחושות הקשות שעורר החוק, שאושר בסנאט. "עלינו לעבוד כדי להצליח לספר יחד את ההיסטוריה המשותפת שלנו, שהיא לעתים מורכבת"

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

ראש ממשלת פולין מתאוש מורביצקי אמר היום (חמישי) כי ארצו "לעולם לא תגביל את חופש הביטוי לגבי השואה". זאת, על רקע הסערה שעורר חוק שאושר בסנאט של המדינה, ולפיו ייאסר להטיל אחריות על העם הפולני בנוגע לפשעים שביצעה גרמנית הנאצית על אדמתו.

מורביצקי הוסיף כי "פולין מבינה ללבה של ישראל בסוגייה". לדבריו, "עלינו לעבוד כדי להצליח לספר יחד את ההיסטוריה המשותפת שלנו, שהיא לעתים מורכבת". את הדברים אמרו מורביצקי בטלוויזיה הממלכתית בפולין.

בשיחה שערכו מורביצקי וראש הממשלה בנימין נתניהו מוקדם יותר השבוע סיכמו שני המנהיגים לפתוח בדיאלוג מידי בין צוותים של שתי המדינות כדי לנסות ולהגיע להבנות בנושא החקיקה.

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
על רקע הסערה: ישראל ביקשה לדחות ביקור של בכיר ביטחוני מפולין
גורם מדיני: "אישור החוק הפולני בסנאט מנוגד לרוח השיחה בין המנהיגים"
ואז הפולניה פתחה לי את הדלת: סיפורה של ניצולת שואה אסירת תודה

"דוחים בתוקף"- ר"מ פולין תקף את מדיניות הטלת המכסות 
לקליטת מהגרים של האיחוד האירופי. רויטרס
סיכם עם נתניהו לפתוח בדיאלוג. מורביצקי/רויטרס

היום ביקשה ישראל לדחות את ביקורו המתוכנן בישראל של ראש המועצה לביטחון לאומי של פולין. פאבל סולוש היה אמור להגיע לארץ ביום ראשון לשלושה ימי דיונים אסטרטגיים עם מקביליו הישראלים. לדברי גורמים מדיניים, מדובר בביקור שתואם זמן רב מראש למטרת הידוק השיח והקשרים בין המדינות, ואין לו כל קשר לחוק שעבר אתמול בסנאט הפולני. ישראל ופולין דנות בחודשים האחרונים בעסקאות נשק מתקדם המוערכות במיליארדי שקלים, הכוללות מיירטי כיפת ברזל ולווייני ריגול.

החוק אושר בסנאט ברוב של 57 תומכים מול 23 מתנגדים ויועבר כעת לאישורו של הנשיא אנדז'יי דודה, התומך בו, אך אמר גם כי יקבל החלטה כשייראה את הנוסח הסופי.

מאז שהחוק עבר בבית התחתון של הפרלמנט ביום שישי, החל משבר דיפלומטי בין ישראל לפולין. בירושלים דרשו מוורשה לעצור את קידום החוק ולשנותו. ואולם, הסנאט העלה את החוק להצבעה בכל זאת ובתגובה קרא שר התחבורה ישראל כץ לנתניהו להורות מיידית על החזרת השגרירה בפולין להתייעצויות.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אושוויץ. רויטרס
החוק ימנע האשמת הפולנים בזוועות השואה. מחנה הריכוז אושוויץ שבפולין/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully