וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החטיבה הייתה בהלם קרב ומשותקת, יאנוש וברק לא הגיבו"

ספרו של אלוף (במיל') דורון רובין שהלך לעולמו בשבוע שעבר ייצא בקרוב לאור בהוצאת "קונטנטו נאו", ובו סיפורים על המיתוסים הגדולים ביותר על הקרבות בתולדות המדינה. "צה"ל אינו מתחקר את עצמו כמו שצריך", כתב. על קרב סולטאן יעקב: "הגדוד הופקר להתבוסס בכישלונו"

אלוף במיל' דורון רובין. 31 במרץ 1987. סער יעקב - לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
רובין ב-1987/לשכת העיתונות הממשלתית, סער יעקב - לע"מ

בקרוב ייצא לאור ספרו של אלוף (במיל') דורון רובין שהלך לעולמו ביום שבת האחרון בגיל 74 לאחר מאבק במחלה קשה. רובין היה בעבר ראש מחלקת ההדרכה במטכ"ל וכיהן גם כראש חטיבת התורה והפיתוח במפקדת חילות השדה וכמפקד עוצבת הפלדה, אוגדת השריון, חטיבת הצנחנים וחטיבה 500. הספר "בדרכי", בהוצאת קונטנטו נאו שבהובלת המו"ל נתנאל סמריק, עוסק במיתוסים הגדולים ביותר בסיפורי הקרבות בתולדות ישראל ובמפקדים שהמדינה גדלה עליהם. "מטרתו של הספר אינה להלל ולשבח, אלא לייסר, לאתגר, לעורר מחשבה ולשנות. מי שעקב אחר מסלול שירותי מבין שידעתי לייסר גם את עצמי, לקבל את האחריות על עצמי כשכשלתי, אבל תמיד נשארתי נאמן לחייליי ולפקודיי וידעתי לטעת בהם את התחושה שנדע לבצע את המוטל עלינו באופן הטוב ביותר", כתב רובין על ספרו.

הוא הוסיף כי "יש בו אמירות ישירות, לעיתים בוטות, שמטרתן אחת: לסייע לצה"ל ולמפקדיו בביצוע משימותיהם". בין היתר כתב בספרו כי "צה"ל אינו מתחקר את עצמו כמו שצריך"; "הצל"שים המרובים בקרבות הם לעיתים נועדו לכסות על ..."; "קרבות מופתיים כמעט שלא זוכים לאזכור". על הקרב בעין זחלתא שבו הציל רובין לוחמים והרג חיילי קומנדו סורי לבדו כתב בספרו: "סיכנתי את עצמי בפעולה מטופשת, מסוכנת וחסרת תכלית".

לקריאה נוספת:
לאחר מאבק במחלה קשה: אלוף (במיל') דורון רובין הלך לעולמו בגיל 74
דורון רובין הובא למנוחות: "פעל מתוך אמונה יוקדת ואהבה לארץ"
הצנחן שקורקע מהר מדי: דרכו לצמרת של המפקד המוכשר דורון רובין

החווה הסינית במלחמת יום הכיפורים. באדיבות ברטי אוחיון, באדיבות המצולמים
"התנהלות גרועה". החווה הסינית במלחמת יום הכיפורים/באדיבות המצולמים, באדיבות ברטי אוחיון

על קרב החווה הסינית כתב רובין: "התנהלות גרועה של המעטפת ששלחה את איציק מרדכי להתרסק והוא נתן מופת מנהיגותי". על קרב סולטאן יעקב בו נהרגו רבים וגם נעדרו שלושה לוחמים: "קילומטר מאחורי הגיהינום, החטיבה בהלם קרב ומשותקת, בעוד שראש האגד יאנוש ואהוד ברק סגנו, היו מודעים לקרב, האזינו לו ולא הגיבו"; "הגדוד הופקר להתבוסס בכישלונו בעת הקרב ולאחריו".

על הקרב על גבעת התחמושת בדרך לירושלים כתב רובין כי "הבטיחו למוטה גור שניתן יהיה להשלים את הכבוש בהרבה פחות נפגעים". על הקרב על הבופור כתב כי היה זה "מבצע מיותר בפיקודו של אביגדור קהלני". על הדחתו בידי הרמטכ"ל דאז אהוד ברק כתב: "נקלעתי למעמד הכי לא מכובד שחוויתי כל שנות שירותי. הזחיחות. תחושת הביטול שברק הפגין. היוהרה. כל אלו צרובים בלבי פנימה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הרמטכ"ל הארבעה עשר, אהוד ברק. סער יעקב, לשכת העיתונות הממשלתית
"נקלעתי למעמד הכי לא מכובד שחוויתי כל שנות שירותי". ברק ב-2011/לשכת העיתונות הממשלתית, סער יעקב

רובין שירת בצה"ל 28 שנה. במהלך מלחמת ההתשה הוא השתתף ב"מבצע תרנגול 53", שבו פשטו כוחות צה"ל על עמדה מצרית ובסיוע שני מסוקים של חיל האוויר נלקח מכ"ם סובייטי בעל טכנולוגיה מתקדמת. שלושה חודשים לפני מלחמת יום הכיפורים ב-1973, מונה רובין למפקד גדוד 202, תפקיד שמילא במלחמה. ב-1977 הוא הועלה לדרגת אלוף-משנה ומונה למפקד בית הספר לקצינים. במבצע ליטני ב-1978 פיקד על כוח מבית הספר שכבש את טייבה ורנדוריה.

בהמשך פיקד רובין על חטיבת הצנחנים הסדירה, בין היתר במהלך סדרת פשיטות בלבנון. לאחר שעבר הסבה לשריון, מונה למפקד חטיבת השריון 500. עם החטיבה השתתף בקרבות של מלחמת שלום הגליל, ועם סיומה מונה למפקד אוגדת שריון מילואים. ב-1983 מונה למפקד עוצבת הפלדה (162) ופיקד על הגזרה המזרחית בלבנון עד נסיגת צה"ל ב-1985. בינואר 1987 הועלה רובין לדרגת אלוף ומונה לראש מחלקת ההדרכה באגף המטה הכללי.

בתחילת השנה העוקבת, שירת כמפקד מפקדת העומק המטכ"לית על מבצע כחול וחום, שנערך בנועיימה שבדרום לבנון. רובין הודח בשנת 1991 מתפקידו כמפקד מפקדת העומק המטכ"לית וסיים את הקריירה הצבאית שלו בתחושת מרירות. רבים מהאלופים במטה הכללי טענו אז כי הרמטכ"ל לשעבר ברק אילץ את רובין לעזוב את צה"ל עקב כישלון המבצע.

סקיצת העטיפה לספר המיועד של דורון רובין ז"ל, 19 בינואר 2018. קונטנטו נאו, מערכת וואלה! NEWS
סקיצת העטיפה לספר המיועד של דורון רובין ז"ל, 19 בינואר 2018/מערכת וואלה! NEWS, קונטנטו נאו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully