וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת ילדי תימן: הפרקליטות אישרה לפתוח קברי ילדים - ולבצע בדיקות

הפרקליטות הסכימה לפתיחת 18 קברים של ילדים ממשפחות של יוצאי תימן, ולבצע בדיקות גנטיות לקשרי משפחה עם שרידי הגופות. פורום המשפחות: "זהו צעד חשוב בדרך לחשיפת האמת בנוגע לגורל הילדים". ח"כ נורית קורן: "פריצת דרך"

עריכה: אריאל תמרין

הפרקליטות הודיעה היום (שלישי) לבית המשפט לענייני משפחה בפתח תקווה כי היא מסכימה לבקשת 17 משפחות של יוצאי תימן, לתת צווים לפתיחת 18 קברים ולביצוע בדיקות גנטיות לקשרי משפחה בינן לבין שרידי הגופות בקברים. בהודעה נמסר כי ההחלטה התקבלה תוך שימת לב לחשיבות חקר האמת בדבר מותם וקבורתם של קטינים יוצאי תימן, המזרח והבלקן.

המהלך קיבל את אישורה של הוועדה לכבוד המת שמטעם מועצת הרבנות הראשית לישראל, בכפוף להתקיימות תנאים, המאפשרים מבחינה הלכתית לבצע פתיחת קבריהם של ילדי תימן וביצוע בדיקות גנטיות. בנסיבות העניין, הסכימה הפרקליטות כי יינתן צו לפתיחת הקברים ולקיחת דגימות DNA לשם עריכת בדיקות גנטיות לקשרי משפחה.

עוד בוואלה! NEWS:
מאות הפגינו בתל אביב: "על הממשלה להכיר בחטיפת ילדי תימן"
130 מתים מדי יום: ילדי תימן לא שורדים את הרעב והמחלות
סעודיה מפציצה ללא אבחנה: יותר ממאה אזרחים הרוגים בתימן

קברי "ילדי תימן", בית העלמין סגולה, פתח תקווה. יוני 2016. ראובן קסטרו
קברים של ילדי תימן בבית העלמין סגולה בפתח תקווה/ראובן קסטרו

מ"פורום משפחות ילדי תימן ואחרים החטופים" נמסר בתגובה כי "בהמשך למאבק פעילי הפורום, אשר הצליחו להביא להסרת החיסיון על הפרוטוקולים, מתן צו לפתיחת הקברים ובדיקה גנטית הינו מהלך נוסף וחשוב בדרך לחשיפת האמת. אנו מתפליים יחד עם המשפחות שנגיע לחקר האמת ושנדע מה עלה בגורל הילדים ונביא בכך מזור ומרגוע למשפחות".

חברת הכנסת נורית קורן (הליכוד) אמרה כי מדובר ב"פריצת דרך משמעותית בפרשת ילדי תימן, המזרח והבלקן. בעקבות החוק שלי לפתיחת קברים ולקיחת דנא, הפרקליטות הבינה סוף סוף שהיא חייבת להישמע למשפחות ולאפשר להם לפתוח את הקרבים. המשפחות יוכלו לפתוח את הקברים ולדעת מה עלה בגורל יקיריהן. מודה למשפחות שהמתינו בסבלנות, הן המנוע שמניע אותי להמשיך ולפעול".

(עדכון ראשון 12:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully