וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעודיה מפציצה ללא אבחנה: יותר ממאה אזרחים הרוגים בתימן

28.12.2017 / 15:24

מתאם הפעולות ההומניטריות של האו"ם מסר כי בעשרת הימים האחרונים נהרגו, בין היתר, 54 איש בתקיפה אווירית בשוק ו-14 בני משפחה אחת, עם החרפת תקיפות הקואליציה הסעודית. "מלחמה אבסורדית ועקרה שמובילה רק להרס וסבל"

צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

הקואליציה הסעודית הרגה 109 אזרחים בתימן בתקיפות אוויריות שערכה בעשרת הימים האחרונים – כך מסר היום (חמישי) מתאם הפעולות ההומניטריות של האו"ם, ג'יימי מקגולדריק. בין ההרוגים היו 54 איש, שהיו בשוק בצפוף במחוז תעז, ועוד 14 בני משפחה אחת, בחווה במחוז חודיידה. בכיר האו"ם גינה את הלחימה, בביקורת ישירה וחריגה כלפי המלחמה שמנהלת ערב הסעודית, בתמיכת ארצות הברית ובריטניה, נגד המורדים החות'ים הנתמכים בידי איראן.

שתי התקיפות אירעו ביום שלישי האחרון – 54 איש נהרגו ועוד 32 נפצעו בתקיפת שוק בעטזיה, תעז. שמונה מההרוגים ושישה מהפצועים היו ילדים. באותו יום, נהרגו 14 בני משפחה בחווה באזור עטוהייטה בחודיידה. עוד 41 איש נהרגו ו-43 נפצעו בתקיפות אחרות ברחבי המדינה בעשרת הימים האחרונים.

לקריאה נוספת בנושא
ממשיכים בשיגורים: סעודיה יירטה טיל מתימן שנורה לעבר ריאד
ארה"ב הציגה הוכחות: איראן שולחת נשק למורדים בתימן

בית הרוס בבירת תימן, צנעא, אחרי תקיפה אווירית של הקואליציה הסעודית, 26 בדצמבר 2017. רויטרס
הלחימה מחריפה. בית הרוס בצנעא אחרי תקיפה אווירית, שלישי/רויטרס

"התקריות הללו מוכיחות את חוסר הכבוד המוחלט שמפגינים כל הצדדים, כולל הקואליציה הסעודית, כלפי חיי אדם במלחמה האבסורדית הזו, שהובילה רק להרס המדינה ולסבל התושבים, שנעשים כחלק מקמפיין צבאי עקר של שני הצדדים", מסר מקגולדריק. הוא הוסיף כי החוק הבינלאומי אוסר על תקיפת אזרחים ומתקנים אזרחיים.

האו"ם לא מחזיק בנתונים מעודכנים על מספר ההרוגים במלחמה בתימן מאז אוגוסט 2016, אז נמסר כי לפחות עשרת אלפים איש נהרגו. הארגון אומר כי תימן סובלת מהמשבר ההומניטרי החמור ביותר בעולם, עם שמונה מיליון תושבים שנמצאים על סף רב, מגפת כולרה שפגעה במיליון איש וקריסה כלכלית במדינה שהייתה עוד לפני המלחמה אחת המדינות העניות ביותר בעולם הערבי.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
כינוס של המורדים החות'ים בבירת תימן, צנעא, לרגל 100 שנה למלחמה עם ערב הסעודית, 21 בדצמבר 2017. רויטרס
עצרת של החות'ים בצנעא, בשבוע שעבר, לרגל 1000 יום למלחמה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully