וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הציגה הוכחות: איראן שולחת נשק למורדים בתימן

15.12.2017 / 2:15

הצבא האמריקני הראה שרידים של כלי נשק ששימשו את החות'ים השיעים, כולל את חלקי הטיל ששוגר לריאד. "התנהגותה של איראן באזור מחריפה", אמרה שגרירת ארה"ב באו"ם היילי. החות'ים והאיראנים מכחישים

עריכה: אריאל תמרין

ארצות הברית הציגה היום (חמישי) לראשונה שרידי כלי נשק איראניים שסופקו למורדים החות'ים בתימן ותיארה זאת ראיה חד-משמעית לכך שטהראן מפרה החלטות של האו"ם, שהתקבלו במסגרת הסכם הגרעין, ולפיהן על הרפובליקה האסלאמית אסור למכור כלי נשק ללא אישור מראש וכן אמברגו נשק על המרדים.

שרידי כלי הנשק, שהוצבו בבסיס סמוך לוושינגטון, כוללים חלקי טיל לטווח קצר - "קיאם" - שלפי הפנטגון שימש את המורדים השיעים בשיגור לעבר נמל התעופה בריאד בתחילת החודש שעבר. כמו כן, הוצגו מל"ט ונשק נ"ט איראניים שנתפסו על ידי הסעודים בתימן.

"התנהגותה של איראן במזרח התיכון מחריפה, היא מתדלקת להבות", אמרה שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי, שהציגה את תמונות כלי הנשק במהלך תדרוך מיוחד של חברות מועצת הביטחון. "ארצות הברית תפעל להקמת קואליציה בינלאומית לעצירת איראן, כולל באמצעים דיפלומטיים".

עוד בוואלה! NEWS:
האופציה הסעודית נעלמה: חיסול הנשיא לשעבר יחריף את המלחמה בתימן
החות'ים טוענים: שיגרנו טיל שיוט לעבר אבו דאבי
130 מתים מדי יום: ילדי תימן לא שורדים את הרעב והמחלות

שרידי טיל איראני ששיגרו המורדים החות'ים בתימן לעבר ערב הסעודית מוצגים על ידי צבא ארה"ב, 14 בדצמבר 2017. רויטרס
שרידי הטיל "קיאם" שהוצג על ידי צבא ארה"ב/רויטרס

המשלחת הדיפלומטית של איראן לאו"ם דחתה את הטענות של היילי ואמרה כי כלי הנשק שהוצגו הם "זיוף" וכינתה אותן "חסרות אחריות, פרובוקטיביות והרסניות".

אל ההכחשות הצטרף גם דובר מטעם החות'ים. עבד אל-מאלכ אל-עג'רי כתב בחשבון הטוויטר שלו כי מדובר בניסיון להסית את תשומת הלב העולמית מהחלטת ארצות הברית להכיר בירושלים כבירת ישראל. "אחרי שלוש שנות לחימה, ארצות הברית מוצאת הוכחות לתמיכת איראן בחות'ים", כתב. "עד היום היא לא מצאה הוכחות כאלה בטילים ששוגרו מתימן. הסיפור ברור. הם רוצים לתת לערבים סיפור שיסית את תשומת הלב שלהם מירושלים. במקום לכעוס על ישראל, הם מנפפים בשד האיראני".

עדכון ראשון: 19:41

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully