וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

130 מתים מדי יום: ילדי תימן לא שורדים את הרעב והמחלות

16.11.2017 / 17:54

בשל המצור הכבד של הקואליציה הסעודית, ארגון "הצילו את הילדים" מזהיר ששיעור התמותה רק יעלה. לפי ההערכות, מתחילת השנה מתו כ-50 אלף ילדים במדינה השסועה בין המורדים השיעים לממשלה הנתמכת בידי ריאד

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

ארגון סיוע בינלאומי מסר כי לפחות 130 ילדים מתים מדי יום בתימן בשל רעב כבד ובשל מחלות. הארגון "הצילו את הילדים" אמר אתמול (רביעי) כי המשך המצור של הקואליציה הסעודית, הנאבקת במורדים החות'ים השיעים הנתמכים בידי איראן, צפוי להחריף את שיעור התמותה.

לפי ההערכות, כ-50 אלף ילדים מתו מאז תחילת השנה.
בארגוני הסיוע מזהירים כי מיליון ילדים עלולים להידבק בדיפתריה, המתפשטת במהירות, וכי יש חשש להתפרצות מחודשת של כולרה, שהתפשטותה דעכה אחרי מספר מקרי שיא - כ-900 אלף בחצי שנה.

לקריאה נוספת בנושא
המורדים בתימן מאיימים: "נפציץ את שדות התעופה ונמליה של סעודיה"
האו"ם מתריע: התפרצות הכולרה בתימן - החמורה ביותר בעולם
האו"ם: אנו ניצבים בפני המשבר ההומניטרי הגדול ביותר מאז 1945

מוהנד עלי, ילד בן חמש מתימן הסובל מתת-תזונה חמורה, דצמבר 2016. AP
130 מתים מדי יום. ילד הסובל מתת-תזונה/AP

ערב הסעודית חסמה את הגישה לנמלי התעופה והים של תימן אחרי שהמורדים שיגרו טיל לעבר ריאד מוקדם יותר החודש. ביום שני הודיעה ריאד כי היא תסיר את המצור אחרי ביקורת בינלאומית נוקבת כלפי המהלך, אך יהיה זה תקף רק במוקדים שבשליטת הממשלה של הנשיא המודח עבד רבו מנסור האדי.

שלוש סוכנויות של האו"ם קראו היום לערב הסעודית להסיר את המצור מתימן והזהירו כי אלפים בסכנת חיים. "מחיר המצור הזה נמדד במספר החיים שאבדו", מסרו דייויד ביזלי, אנתוני לייק וטדרוס אדהנום גהברייסוס, ראשי תכנית המזון העולמית, יוניצ"ף וארגון הבריאות העולמי. הם הזהירו כי שבעה מיליון איש נמצאים על סף רעב, וללא פתיחת הנמלים שנסגרו, המספר הזה עלול לזנק בעוד 3.2 מיליון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
פינוי הרוגים מתקיפה סעודית מצפון לצנעא, תימן, 23 באוגוסט 2017. רויטרס
פינוי הרוגים ממתקפה של הקואליציה הסעודית בתימן, באוגוסט/רויטרס

ראשי הסוכנויות של האו"ם קראו לריאד לאפשר להם להעביר סיוע דרך הנמל חודיידה, שנמצא בשליטת המורדים והיה נתיב האספקה ההומניטרית העיקרי עד למתקפה של החות'ים על בירת הממלכה. בקואליציה הסעודית טוענים כי דרך הנמל מבריחה איראן כלי נשק וציוד לחו'תים, אולם בטהראן מכחישים זאת.

לאורך השנתיים האחרונות, יותר מעשרת אלפים איש נהרגו ועוד שלושה מיליון נעקרו מבתיהם בעקבות המלחמה של הקואליציה הסעודית במורדים, השולטים עדיין על הבירה צנעא ועל שטחים נרחבים בצפון המדינה, חרף הפצצות מאסיביות מהאוויר.

האו"ם מזהיר מהתפרצות חמורה של כולירה בתימן, יוני 2017. AP
אישה שחלתה בכולרה מאושפזת בבית חולים/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully