וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: אנו ניצבים בפני המשבר ההומניטרי הגדול ביותר מאז 1945

11.3.2017 / 10:15

האחראי על הסיוע ההומניטרי באו"ם הבהיר כי בשל מצוקת הרעב והמחלות בארבע מדינות, יותר מ-20 מיליון בני אדם בסכנת מוות. "ללא מאמצים עולמיים, אנשים פשוט ירעבו למוות", אמר. לדבריו, הפתרון נעוץ ב-4.4 מיליארד דולר

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

העלם ניצב בפני המשבר ההומניטרי הגדול ביותר מאז שנת 1945, כאשר יותר מ-20 מיליון בני אדם בארבע מדינות נמצאים בסכנת מוות כתוצאה מרעב – כך אמר הלילה (שבת) האחראי על הסיוע ההומניטרי באו"ם, סטיבן אובריאן. בדברים שאמר אובריאן למועצת הביטחון של האו"ם הבהיר כי "ללא מאמצים עולמיים מתואמים, אנשים פשוט ירעבו למוות". עוד הוא הוסיף כי "רבים אחרים יסבלו וימותו כתוצאה ממחלות".

אובריאן דרש להגביר את הסיוע הכלכלי לארבע המדינות – תימן, דרום סודאן, סומליה וצפון-מזרח ניגריה. "אנחנו זקוקים ל-4.4 מיליארד דולרים עד חודש יולי", אמר אובריאן. "ללא הזרמת כספים גדולה ילדים יסבלו מתת תזונה חריפה ולא יהיה באפשרותם ללכת לבית הספר".

לקריאה נוספת:
30 אלף על סף "אסון תזונתי" בדרום סודאן: "ניתן למנוע את מותם"
טרור מסוג חדש: בוקו חראם סובל מהרעב שיצר - ובוזז מזון
בצורת חמורה בסומליה: 110 בני אדם גוועו ברעב תוך יומיים

מחנה שוואקאבה בתימן שבמחוז הצפון-מערבי חאג'ה ובו אזרחים שנעקרו מבתיהם בעקבות המלחמה, מרץ 2016. רויטרס
שני שליש מהאוכלוסייה זקוקים לסיוע. אזרחים שנעקרו מבתיהם בתימן/רויטרס

האו"ם וארגוני מזון מכריזים על אזור כעל מוכה רעב כאשר 30% מהילדים מתחת לגיל חמש שנמצאים בו סובלים מתת תזונה וכאשר בכל יום מתים שני בני אדם על כל עשרת אלפים תושבים. אובריאן אמר גם כי המשבר ההומניטרי הגדול ביותר מתרחש בתימן, שם שני שליש מהאוכלוסייה – כ-18 מיליון בני אדם – זקוקים לסיוע, ויותר משבעה מיליון בני אדם רעבים ולא יודעים מהיכן תגיע ארוחתם הבאה. לדבריו, מספר בני האדם הרעבים גדל בשלושה מיליון מאז חודש ינואר האחרון.

במהלך ביקורו האחרון לתימן, אובריאן נפגש עם גורמים בכירים בשלטון ובקרב המורדים החותים ששולטים בבירה, צנעא. לדבריו, שני הצדדים הבטיחו לאפשר למשלוחי סיוע להגיע לתושבים. "ולמרות זאת, שני הצדדים בקונפליקט המתמשך במדינה מונעים את הגעת הסיוע", אמר, והזהיר כי אם החסימה תימשך "הם יהיו אחראים לרעב הבלתי נמנע, למקרי מוות מיותרים ולסבל רב". לדבריו, בשנה הקרובה יהיה צורך ב-2.1 מיליארד דולרים כדי לסייע ל-12 מיליון אזרחי תימן, אך רק כ-6% מהסכום הושג עד כה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
רכב משוריין של האו"ם במחנה פליטים בג'ובה, דרום סודאן, יולי 2016. AP
"המצב גרוע מאי פעם". כוחות של האו"ם במחנה פליטים בדרום סודאן/AP

אובריאן ביקר גם בדרום סודאן, שם סובלת האוכלוסייה מהשלכות מלחמת האזרחים שהחלה ב-2013 ונמשכת עד היום. לדבריו, "המצב בדרום בסודאן גרוע יותר מאי פעם". עוד הוא הוסיף כי הרעב בדרום סודאן "הוא תולדה של מעשה ידי אדם – בין אם אלו הצדדים השותפים לסכסוך ובין אם אלו שלא עשו דבר כדי לעצור אותו".

בדרום סודאן יותר מ-7.5 מיליון בני אדם זקוקים לסיוע, עלייה של 1.4 מיליון ביחס לשנה שעברה. כ-3.4 מיליון בני אדם במדינה נעקרו מבתיהם נוכח הלחימה, כולל כ-200 אלף שעזבו את המדינה מאז ינואר. "יותר ממיליון ילדים סובלים מתת תזונה חריפה וכ-270 אלף בסכנת חיים מידית. בינתיים, מגפת הכולרה שפרצה ביוני 2016 ממשיכה להתפשט", אמר אובריאן.

מרכז חלוקת מזון במוגדישו, סומליה, 25 בפברואר 2017. AP
"אין להם איך לשרוד". ילדים ממתינים בחלוקת מזון בסומליה/AP

בסומליה יותר ממחצית האוכלוסייה – 6.2 מיליון בני אדם – זקוקים לסיוע הומניטרי. 2.9 מיליון מהם סובלים מרעב וזקוקים לסיוע מידי. "מה שראיתי השנה בסומליה היה מצער", המשיך אובריאן לתאר את ביקורו במדינה. "נשים וילדים מחפשים במשך שבועות אוכל ומים. מקורות מים התיישבו ואין להם איך לשרוד".

בצפון-מזרח ניגריה, שם סובלים האזרחים זה כמעט שבע שנים מאימת בוקו חראם, נהרגו יותר מ-200 אלף בני אדם. 2.6 מיליון בני אדם נעקרו מבתיהם ותת התזונה החריפה מובילה לחולשה חמורה בקרב המבוגרים, כך שאלו אינם יכולים לצאת נגד הארגון הקיצוני. אובריאן סיכם את דבריו ואמר כי "אנחנו יכולים למנוע את הרעב. אנחנו מוכנים לזה למרות הסיכון והסכנות. אך כדי שנצליח לסייע – אנחנו חייבים מימון רב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully