וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

30 אלף על סף "אסון תזונתי" בדרום סודאן: "ניתן למנוע את מותם"

ארגון הביטחון התזונתי IPC העלה את רמת חוסר הביטחון התזונתי במדינה הצעירה לגבוהה ביותר. עם זאת, קשה לארגונים הבינלאומיים להשיג מידע מדויק בשל הלחימה. שר החקלאות מכחיש: "אין רעב במדינה"

אזרחים במחוז קוץ' הנשלט בידי המורדים, מדינת יוניטי, דרום סודאן, ספטמבר 2015. AP
עומדים בפני "אסון תזונתי". תושבים בדרום סודאן/AP

30 אלף בני אדם בדרום סודאן עומדים בפני "אסון תזונתי" ועלולים למות מרעב עד סוף השנה – כך נמסר היום (חמישי) מארגון הביטחון התזונתי הבינלאומי IPC, שהזהיר כי המדינה בסיכון חמור לרעב. בשנתיים האחרונות, מאז יצאה דרום סודאן לעצמאות, מלחמת האזרחים החמירה את המצב במדינה, וגם כעת לא נראה כי הלחימה בין כוחותיו של הנשיא סלבה קייר ואלה הנאמנים לסגנו לשעבר ריק מצ'אר עומדת להסתיים.

על פי המידע שפורסם היום, הסיבה המרכזית לכך שלא הוכרז רעב במדינה באופן רשמי היא העובדה שקשה להשיג נתונים מדויקים מאזורי הלחימה. עם זאת, "סביר" כי משבר תזונתי יפקוד חלקים ממדינת יוניטי שבצפון המדינה בחודשים הקרובים, אלא אם יועבר סיוע הומניטרי דחוף. מדינת יוניטי העשירה במאגרי נפט היא אחד מהאזורים שנפגעו באופן החמור ביותר מהלחימה.

עוד בוואלה! NEWS:
האו"ם: מעצר המהגרים בצ'כיה - הפרה שיטתית של זכויות אדם
עשרות הרוגים ועשרות אלפי עקורים בסופת טייפון בפיליפינים
דרום אפריקה: סטודנטים פרצו לפרלמנט כמחאה על העלאת שכר הלימוד

אזרחים במחוז קוץ' הנשלט בידי המורדים, מדינת יוניטי, דרום סודאן, ספטמבר 2015. AP
"האנשים על סף אסון". תושבי מדינת יוניטי/AP

"קיימת דאגה ממשית להגעת רעב בחודשים הקרובים, אולם עשוי להיות קשה לאמת זאת בזמן אמת, בשל החוסר בנתונים כתוצאה מהגישה המוגבלת לאוכלוסיה באזורי הלחימה", נמסר מה-IPC, המורכב מארגון המזון והחקלאות של האו"ם, FAO, ומתכנית המזון העולמית, WFP. לראשונה מאז החלה הלחימה, ה-ICP הכריז כי המדינה הגיעה לרמה החמישית והגבוהה ביותר של חוסר ביטחון תזונתי.

"זאת תחילת עונת הקציר, ואנו מצפים לראות שימוש במצב הביטחון התזונתי ברחבי המדינה", הסבירה בכירת תכנית המזון העולמית, ג'ויס לומה. "למרבה הצער, אין זה המקרה במקומות כמו דרום מדינת יוניטי, שם האנשים על סף אסון - שניתן למנוע אותו". שר החקלאות של דרום סודאן, בדה מצ'אר, טען כי "אין רעב" במדינה, וכי מצב הביטחון התזונתי דווקא השתפר. "אנו מתנגדים לשימוש חסר האחריות במילים כמו 'רעב' על ידי המעורבים, כולל כלי התקשורת", טען השר.

(עדכון ראשון: 23:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully