וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות הרוגים ועשרות אלפי עקורים בסופת טייפון בפיליפינים

21.10.2015 / 14:17

הסופה "קופו" הכתה בימים האחרונים בצפון המדינה וגרמה למפולות בוץ ולשיטפונות עזים, עד שנחלשה ועברה ליפן, אך תושבים רבים עדיין מחוסרי קורת גג. "זה הטייפון הגרוע ביותר שחוויתי בחיי"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

לפחות 58 בני אדם נהרגו ועוד עשרות אלפים נוספים נעקרו מבתיהם בעקבות הטייפון שהכה בצפון הפיליפינים בשבוע האחרון. הרוחות העזות של "קופו" נחלשו והיום (רביעי) הן המשיכו לכיוון דרום יפן. יותר ממאה אלף בני אדם עדיין שוהים במקלטים זמניים, אחרי ש"קופו" החריבה יבולים, תשתיות ובתים וגרמה לנזקים בסך יותר משישה מיליארד וחצי פזו (141 מיליון דולר).

גורמים ברשויות מזג האוויר הזהירו מעבורות ודייגים באזור לצאת לים, בזמן שהסופה שבשיאה נעה במהירות של 55 קמ"ש, מתקדמת לעבר איי ריוקיו במהירות של שישה קמ"ש. הסוכנות הלאומית לאסונות מסרה כי שיטפונות עזים ומפולות בוץ בלוזון, האי המרכזי של הפיליפינים, גרמו לרוב הקורבנות.

עוד ידיעות מהעולם
אסד יצא מסוריה לראשונה מתחילת המלחמה ונפגש עם פוטין במוסקבה
"נער השעון" המוסלמי שנעצר בחשד שיצר פצצה עוזב את ארה"ב
אלפי מהגרים שוטפים את סלובניה; הצבא יישלח לגבול

רויטרס

"אנחנו מפוחדים ומתפללים בזמן שאנחנו נשאים מתחת לשולחנות במשך שעות אחרי שרוחות חזקות העיפו את הגג ואת קירות הבית שלנו", סיפר אחד הניצולים אנדראס סובנג בן ה-72, כשהוא מנגב את דמעותיו בזמן שהוא מתאר איך משפחתו שרדה את האסון. "חוויתי מספר אינסופי של טייפונים במהלך חיי, אבל זה היה הגרוע ביותר. היא לא הותירה דבר. אין לנו אוכל או שום דבר אחר".

גורמים במשרד החקלאות מסרו כי ההצפות הנרחבות השמידו 5% מהיבולים מהתחזית הצפויה לרבעון הרביעי של השנה במחוזות שבהם מגדלים אורז ברחבי המדינה. הרשויות בעיר החוף קסיגורן שלחו ציוד כבד לפינוי הכבישים מעצים שקרסו, מעמודי חשמל שנפלו ומהריסות. אחד השורדים סיפר כי הרוחות החזקות לא הותירו דבר מהבתים באזור, שאותם החלו התושבים להקים מחדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully