וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נער השעון" המוסלמי שנעצר בחשד שיצר פצצה עוזב את ארה"ב

אחמד מוחמד, שמורתו חשדה כי השעון שבנה בביתו היה פצצה וגרמה למעצרו, יעבור לקטאר, שהעניקה לו מלגת לימודים מלאה. בשל התקרית, שגררה טענות לאיסלאמופוביה, הוזמן הנער לפגישה עם אובמה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

אחמד מוחמד, הנער המוסלמי בן ה-14 מטקסס שמורתו חשבה בחודש שעבר ששעון שבנה בביתו היה פצצה, יעזוב את ארצות הברית ויעבור לקטאר. אחמד הסכם לקבת מלגה מ"קרן קטאר לחינוך, למדע ולפיתוח הקהילה". ביום שני הוא נפגש עם הנשיא ברק אובמה, אחרי שהתקרית שבה היה מעורב עוררה סערה וטענות לאפליה כלפי מוסלמים.

"המשפחה שלנו נדהמה מכמות התמיכה שקיבלנו מאז התקרית המצערת במעצרו של אחד", מסרה המשפחה בהצהרה. "מהבית הלבן דרך סודאן ועד למכה, הוזמנו על ידי מגוון אנשים, עסקים ומוסדות חינוך". לפי ההצהרה, אחמד יירשם בתכנית של "מפתחים צעירים" וכל משפחתו תעבור יחד עמו לקטאר. לדברי הנער, "קטאר היה מקום מגניב. אהבתי את העיר דוחא כי היא כל כך מודרנית. ראיתי כל כך הרבה בתי ספר מגניבים שם, רבים מהם זה קמפוסים של אוניברסיטאות אמריקניות. המורים היו נהדרים. אני חושב שאלמד המון ושיהיה לי כיף".

אחמד פרש מהתיכון בעיר דאלאס מאז תקרית השעון. הוא נעצר לאחר שהמורה סברה כי השעון שבנה הוא פצצה, באירוע שעורר זעם בקרב רבים בארצות הברית. בנוסף להזמנה שקיבל מהבית הלבן, אחמד זכה לתמיכה גורפת מצד מדענים, פוליטיקאים וידוענים רבים, בהם מייסד פייסבוק מארק צוקרברג.

עוד ידיעות מהעולם
אסד יצא מסוריה לראשונה מתחילת המלחמה ונפגש עם פוטין במוסקבה
אלפי מהגרים שוטפים את סלובניה; הצבא יישלח לגבול

הנער המוסלמי האמריקני אחמד מוחמד, שנעצר כי מורתו חשבה ששעון שבנה בביתו היה פצצה, ספטמבר 2015. AP
עוזב את ארה"ב. הנער אחמד מוחמד/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully