וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם מתריע: התפרצות הכולרה בתימן - החמורה ביותר בעולם

בהצהרה שפרסמו שתי סוכנויות האו"ם, יוניצ"ף וארגון הבריאות העולמי, נטען כי מספר מקרי ההידבקות במחלה במדינה שסועת הקרבות עבר את רף ה-200 אלף. יותר מ-1,300 מתו מהמחלה, כרבע מהם ילדים. "התפרצות הכולרה היא תוצאה ישירה של שנתיים של מלחמה"

עריכה: יוסי אלטר

תימן מתמודדת עם התפרצות כולרה החמורה ביותר בעולם – כך התריע אתמול (שבת) האו"ם. בהצהרה שפרסמו יוניצ"ף, סוכנות האו"ם לילדים, וארגון הבריאות העולמי נטען כי מספר מקרי ההידבקות במחלה במדינה שסועת הקרבות עבר את רף ה-200 אלף, ויותר מ-1,300 מתו בגללה, כרבע מהם ילדים.

שתי סוכנויות האו"ם אמרו כי הן עושות כל שביכולתן לעצור את החרפת ההתפרצות. "אנחנו עומדים כעת מול התפרצות הכולרה החמורה ביותר בעולם", נכתב בהצהרה המשותפת. "רק בתוך חודשיים התפשטה הכולרה לכמעט כל מחוז במדינה", נאמר וצוין כי בכל יום מאובחנים 5,000 מקרים.

"התפרצות הכולרה הקטלנית היא תוצאה ישירה של שנתיים של סכסוך" בין המורדים החות'ים במדינה לכוחות הממשלה הנתמכים בידי הקואליציה בהנהגת ערב הסעודית. "קריסת מערכות הרפואה, המים והתברואה ניתקה 14.5 מיליון בני אדם מגישה למים נקיים או לשירותים תברואתיים, והגדילו את הסיכויים של המחלה להתפשט", אמרו באו"ם.

לקריאה נוספת:
עצירים נצלים "על הגריל": בתי הכלא הסודיים שמשמשים את ארה"ב בתימן
עם עוד 300 מיליארד דולר, סעודיה תוכל אולי להכריע מורדים בכפכפים
בשל התפשטות כולרה: המורדים בבירת תימן הכריזו על מצב חירום

האו"ם מזהיר מהתפרצות חמורה של כולירה בתימן, יוני 2017. AP
"תוצאה ישירה של הסכסוך". אדם החולה במחלה/AP

באו"ם הדגישו כי ילדים הם האוכלוסייה הפגיעה ביותר מהמחלה. "אחוזי ההזנחה העולים החלישו את בריאותם של ילדים והפכו אותם פגיעים יותר לחלות בכולרה", נכתב בהודעה. כמו כן, ציינו כי כ-30 אלף עובדי רפואה שמנסים לעצור את ההתפרצות לא קיבלו שכר זה כמעט עשרה חודשים. סוכנויות האו"ם דרשו מהרשויות בתוך המדינה לשלם את המשכורות ויותר מכל הפצירו בצדדים להביא לסיום הסכסוך. המלחמה בתימן הובילה לכך ש-18.8 מיליון אזרחים – מתוך 28 מיליון התושבים במדינה – זקוקים לסיוע הומניטרי דחוף, ושכמעט שבעה מיליון סובלים מרעב.

האו"ם מסר כי הוא שולח צוותי עזרה ראשונה לעבור בית בית וללמד את האזרחים כיצד להגן על עצמם מהידבקות במחלה, באמצעות היגיינה ואחסון מי שתייה. כולרה היא זיהום חיידקי של המעיים, שנגרם על ידי החיידק ויבריו כולרה המפריש במעיים רעלן ומביא למחלה שלשולית. המחלה נגרמת מעיכול של אוכל או מי שתייה מזוהמים המכילים את החיידק.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
האו"ם מזהיר מהתפרצות חמורה של כולירה בתימן, יוני 2017. AP
זיהום חיידקי במעיים/AP
מוהנד עלי, ילד בן חמש מתימן הסובל מתת-תזונה חמורה, דצמבר 2016. AP
ילדים הם האוכלוסייה הפגיעה ביותר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully