וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל התפשטות כולרה: המורדים בבירת תימן הכריזו על מצב חירום

15.5.2017 / 11:26

משרד הבריאות הנשלט בידי החות'ים הודיע כי לפחות 115 איש מתו בהתפרצות האחרונה של המחלה הקטלנית, שמתפשטת במדינה מוכת המלחמה. הרשויות בצנעא קוראות לסיוע בינלאומי כדי למנוע "אסון חסר תקדים"

חולים בכולרה בבית חולים בעיר חודיידה, תימן, 14 במאי 2017. רויטרס
חולים בכולרה בבית חולים בעיר חודיידה, אתמול/רויטרס

הרשויות בצנעא, בירת תימן, הנשלטת בידי המורדים החות'ים, הכריזו אתמול על התפרצות כולירה, שגבתה את חייהם של יותר מ-115 איש בשבועיים האחרונים. לפי סוכנות הידיעות הרשמית של המורדים השיעים, סאבא, מערכת הבריאות שנפגעה קשות במהלך המלחמה שמתחוללת בשנתיים האחרונות אינה מסוגלת להתמודד עם התפרצות המחלה.

משרד הבריאות בצנעא קרא לארגוני סיוע ולגופים אחרים לסייע במיגור המגיפה ולמנוע "אסון חסר תקדים". לפי נתוני הרשויות של המורדים, כ-8,595 מקרים נוספים נרשמו בצנעא ובמחוזות נוספים בין 27 באפריל ליום שבת האחרון.

תימן שרויה במלחמה הרסנית בין החות'ים, הנתמכים בידי איראן, לבין הקואליציה הסעודית הנתמכת בידי המערב. יותר מעשרת אלפים איש נהרגו, רובם בתקיפות אוויריות, מאז תחילת ההתערבות הסעודית במרץ 2015. לפי האו"ם, רק כמה מתקנים רפואיים בודדים נותרו מתפקדים ושני שלישים מהאוכלוסייה נותרו ללא גישה למים.

ארגון הבריאות העולמי הודיע ביום חמישי כי צנעא נפגעה בצורה הקשה ביותר בהתפרצות הכולרה, לצד ערים גדולות אחרות כמו חודיידה, תעז ועדן. לפי הארגון, 7.6 מיליון תושבים חיים באזורים שבהם יש סיכוי גבוה להידבק במחלה הפוגעת במערכת העיכול ועלולה לגרום למוות בתוך שעות ספורות.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: "שלדון אדלסון זועם בשל דברי הממשל על העברת השגרירות לי-ם"
צפון קוריאה: הניסוי הבליסטי בחן יכולות לשאת ראש קרב גרעיני גדול
אלפים הפגינו במוסקבה נגד הריסת בניינים ופינוי תושבים

חולים בכולרה בבית חולים בעיר חודיידה, תימן, 14 במאי 2017. רויטרס
שני שלישים מהאוכלוסייה נותרו ללא גישה למים. ילד חולה בכולרה, בחודיידה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully