וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה: הניסוי הבליסטי בחן יכולות לשאת ראש קרב גרעיני גדול

15.5.2017 / 8:37

פיונגיאנג הכריזה על ניסוי מוצלח והזהירה את ארה"ב כי שטחה היבשתי נמצא בטווח הטילים. על אף שבוושינגטון אמרו כי לא מדובר בטיל בליסטי בין-יבשתי, מומחים מודאגים מההתקדמות של המדינה הקומוניסטית בדרך למטרה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

קוריאה הצפונית הכריזה הלילה (שני) כי ביצעה בהצלחה ניסוי בטיל בליסטי לטווח בינוני-ארוך מדגם חדש, בשיגור שפוקח על ידי המנהיג קים ג'ונג און ונועד לבחון את היכולת לשאת "ראש קרב גרעיני גדול". בהודעת סוכנות הידיעות הרשמית של המדינה הקומוניסטית, הוזהרה וושינגטון כי שטחה היבשתי ב"טווח פגיעה".

קוריאה הצפונית שיגרה אתמול טיל בליסטי שנחת בים בסמוך רוסיה, כמה ימים בלבד אחרי כניסתו לתפקיד של נשיא קוריאה הדרומית החדש מון ג'ן-איה, שקרא לדיאלוג בין שתי השכנות במהלך קמפיין הבחירות שלו.

מחר תתכנס מועצת הביטחון של האו"ם לדיון בשיגור, ההתגרות האחרונה של המדינה המבודדת שמסרבת לוותר על תכנית הגרעין והטילים שלה חרף הסנקציות הבינלאומית הכבדות המוטלות עליה. ארצות הברית, המנסה לרתום את סין ואת רוסיה כדי לרסן את קוריאה הצפונית, קוראת להחרפת העיצומים.

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, 13 במאי 2017. רויטרס
פיקח על הטיל. מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און/רויטרס

לפי הודעת סוכנות הידיעות הרשמית, הטיל שוגר בזווית החדה ביותר, כך שהוא לא יסכן מדינת שכנות, ועבר מרחק של 787 ק"מ בגובה של 2,111 ק"מ. מומחים סבורים כי אילו הטיל היה משוגר בזווית סטנדרטית, טווח הטיל היה לפחות 4,000 ק"מ. "קים אמר כי אם ארצות הברית תנסה להתגרות ברפובליקה הדמוקרטית של קוריאה, היא לא תתחמק מהאסון הגדול ביותר בהיסטוריה שלה".

ככל הידוע, קוריאה הצפונית מפתחת טילים בין-יבשתיים המסוגלים לשאת ראשי קרב גרעיניים ולהגיע לשטחה של ארצות הברית. הפיקוד הפסיפי בצבא ארצות הברית אמר כי סוג הטיל ששוגר לא היה טיל בליסטי בין-יבשתי. הדיווח הצפון קוריאני על מרחק והגובה שעבר הטיל תאם את ההערכות של יפן ושל קוריאה הדרומית אתמול.

"הניסוי המוצלח מצביע על יכולות שלא נראו קודם לכן", מסר אתמול הארגון "צפון 38", שבסיסו בוושינגטון ועוקב אחרי תכנית הגרעין והטילים של קוריאה הצפונית. "זה לא רק עשוי להצביע על כך שיש להם אפשרות לפגוע בבסיס האמריקני בגואם עם טיל בליסטי לטווח בינוני, אלא גם על התקדמות בפיתוח טיל בליסטי בין-יבשתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully